خانه لوکس مبله

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

رن ژنگفی درمصاحبه ای با رسانه دولتی چین، خاصیت ویژگی های اخیر آمریکا پیاده شدن شرکتش را ناچیز شمرد و ادعا کرد که درون آینده نزدیک هیچ شرکتی نمی تواند به پای فناوری 5G هواوی برسد.

هفته گذشته، ایالات متحده، هواویرا به فهرستی که شرکت های آمریکایی را از فروش بدون مجوز با سایر شرکت ها منع می کند، اضافه کرد.

این اقدام، سعی بیش از پیش آمریکا برای تحریم این باهم اتحاد کردن چینی را مدال داد.

رن ژنگفی در تلویزیون دولتی چین پیش روی کرد:سیاست مداران آمریکایی با رفتار کنونی خویشتن غلبه ما را دست کم می گیرند.

هواوی با واکنش های قطعی و فراینده ای از جانب کشورهای غربی و بوسیله رهبری آمریکا مواجه است؛ با این مطالبه که کاربرد از محصولات هواوی تو قبیله بعدی شبکه تلفن همراه خطرات امنیتی به متعاقب دارد.



نتایج احتمالی تصمیم آمریکا برای قراردادن معروفیت هواوی در سیاهه همدستی های موردتحریم، پس از آن آشکار شد که روز دوشنبه، گوگل، غول فناوری چینی را از ستاندن بوسیله روزرسانی های سیستم عامل اندروید منع کرد.

سپس تو روز دوشنبه، وزارت بازرگانی ایالات متحده، مجوزی موقت صادر کرد که به فدایی از شرکت های آمریکایی اذن ادامه پشتیبانی از شبکه ها و دستگاه های موجود هواوی را می داد.

نصیب و قسمت آمریکا اعتراف کرد که مجوزی ۹۰ روزهصادر می کند که به کاربران گوشی های موجود هواوی اجازه می دهد موقتا از بوسیله روزرسانی ها کاربرد کنند و همچنین بوسیله شبکه های موبایل مناطق روستایی دستور فعالیت می دهد.

بااین حال، رن ژنگفی اهمیت این اقدام را کم شمرد و اقرار کرد که هواوی پیش از اعمال ویژگی ها از جانب آمریکا، آمادگی های لازم را خلق کرده است.

هواوی، برای ما ه ها در حلقه جنگ قدرت میان آمریکا و گره راحتی داشته است.

کاربران هواوی در مورد تاثیر این اقدامات روی خودشان نگران هستند؛ این درحالی است که این پیامدها ممکن است برای هواوی همچنین مهم باشند.بیشتر بخوانید:هواوی آنر 20 داخل موافق سراب قبلآنر 20 پرو و آنر 20 چه مغایرت هایی دارنداختلاف هواوی با قضا و قدر آمریکا از کجا آغاز شد و بوسیله کجا خواهد انجامیدپخش حی از رویداد معرفی جهانی آنر ۲۰ [کامل شد]لپ تاپ های ویندوزی هواوی از تحریم مایکروسافت در پناه خواهند ماند؟
اداره فضایی آمریکا هفته ی گذشته ویدئوی تازه ای را با نام «ما می رویم» (We Are Going) منتشر کرد که در آن ویلیام شاتنر، هنرمند مطرح مجموعه ی تلویزیونی محبوب پیشتازان فضا با بیانی حماسی تصمیم ناسا برای بازگشت به ماه تا سال ۲۰۲۴ را روایت می کند.

داخل این ویدئو، ناسا بوسیله طور باریک بین جزئیات پروگرام اش بخاطر ارسال مأموریت سرنشین دار به ماه را تا سال ۵ سال آینده تشریح و به تمام عناصر لازم برای پیشبرد این طرح از ترقی ی فضاپیمای کاملا متاخر تا ضربان وجو برای آب پشتیبان مأموریت و استخراج آن از زیرسطح ماه رمز می درنگ.

ویدئوی مورد بحث اندکی پس از آن منتشر می شود که ناسا و کاخ سفید بخاطر تأمین مالی مأموریت سرنشین دار قمری، مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار اضافی را از کنگره ی ایالات متحده درخواست کردند. اما براساس نحوه ی روایت ویدئو به دید می رسد که ناسا اراده دارد درهرصورت – چه با دریافت بودجه ی بیشتر خواه حاضر بودن دریافت آن – رهسپار ماه شود.

همچنین، ناسا هفته ی گذشته اطلاع دادن کرد که با هدف ارسال ابتدایی زن به ماه، برنامه ی بازگشت به ماه را «آرتمیس» نامیده است. هرچند تا فرارسیدن گزند العجل ۲۰۲۴ عزب ۵ سال باقی مانده؛ اما ناسا مصمم است که به هرصورت ممکن بار دیگر ماه را به تسخیر انسان درآورد و پس ازآن از آنجا به عنوان سکویی برای سیر تکاملی به اعماق بیشتر فضا استفاده کند.

شارتنر داخل این ویدئو می گوید:مسئولیت ما روبیدن سریع نمدار [بوسیله ماه]، ماندن داخل آنجا و پیشبرد تکاپو های جمعی مان با اشتیاقی است که ما را به ماه بازخواهدگرداند؛ بوسیله نحوی که به کلی با ۵۰ سال پیش متفاوت است.

او درون دنباله افزودن می کند:ما رو به سوی ماه می کنیم؛ خیر به عنوان مقصدی نهایی، بلکه نخستین مرحله؛ به عنوان توقفگاهی بوسیله سوی تمام آنچه فراتر از آن است. بزرگ ترین ماجراجویی های ما هنوز پیش روی مان هستند.

در ویدئوی ناسا همچنین از ترقی ی راکت قدرتمند اسپیس لانچ سیستم (SLS) و سکوی قمری گیت وی (Gateway) در پرگیر ماه به نشانی عناصر لازم برای فتح ماه و سپس شکل پذیری مأموریت انسانی بوسیله مریخ صحبت می شود.

نظر شما در مورد ویدئوی متاخر ناسا چیست؟بیشتر بخوانید:ماه هنوز ازنظر زمین شناسی کوشا استآرتمیس؛ نام جدید ماموریت بازگشت به ماه ناسابرنامه جدید بازگشت به ماه ناسا هنوز تو هاله ای از ابهام قرار داردشمارش معکوس برای فتنه فضایی درون ماه (جزء دوم و پایانی)تماشا کنید: رویای ثروتمندترین مرد گیتی بخاطر تسخیر هوا
گوشی سامسونگ a6 نمایشگر ۵.۶ اینچی دارد. این نمایشگر به حد کافی مبصر است، ولی مصرف کارمایه آن در مقایسه با رقبا و بی قراری رده هایش بهینه بوسیله احصائیه می آید. این نمایشگر می تواند رزولوشن ۷۲۰ در ۱۴۸۰ پیکسل را ارائه کند. ورقه نمایش این مدل از سامسونگ می تواند ۱۶ میلیون فام را ارائه دهد. تصاویر شارپ و درخشانند. تفکیک رنگ جزیی ها آن ها بوسیله لطف تکنولوژی خاصی که سامسونگ استفاده می کند بوسیله عطا انجام می شود. اندازه ی این گوشی بوسیله طور تقریبی ۱۵ در ۸ سانتی متر و ضخامت آن حدودا ۷.۷ میلی متر است. این اعداد به این معنا هستند که این گوشی نبستا ظریف و نازک است. البته وزن کم (تنها ۱۵۹ گرم) همچنین از ویژگی های خوب آن به حساب می جوی. عضو از شیشه و آلومینیوم مخلوق شده است. با این تفاسیر اگر شغل کارگاهی دارید یا بسیار در مراقبت از گوشی دقت نمی کنید، بهتر است سراغ معامله گوشی دیگر بروید؛ به خصوص که این گوشی ضد آب همچنین زدودن. برای کسانی که می خواهند، یک گوشی دو سیم کارته داشته باشند معامله این محصول را پیشنهاد می کنیم، اما توجه کنید که تنها یکی از این دو سیم کارت در حالت فعال قرار می گیرند و شما باید از سیم کارت نانو کاربرد کنید. البته کامل مدل ها دو سیم کارته نیستند و شما باید این موضوع را از فروشنده جویا شوید. این گوشی از اندروید اریو ۸ پشتیبانی می بطی ء.امکانات جانبی

از آنجایی که عکاسی موبایلی امروزه برای هر دارنده ی گوشی هوشمندی مهم است، در ابتدا به وارسی دوربین ها می پردازیم. کیفیت دوربین  جلو این مقیاس سامسونگ ۱۶ مگاپیکسل با دیافراگرم (ضریب f) ۱.۷ است. این گوشی امکان فوکوس خودکار و دستی روی سوژه و رخساره را دارد. یعنی می تواند سوژه را نمره دهد و باقی محیط را زدودن کند تا عکس حرفه ای تری بگیرید. دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسل با دیافراگرم ۱.۹ است. باید بدانید که هرچه دیافراگرم خواه همان ضریب f بیشتر شود، پرتو بیشتری وارد لنز می شود و به این ترتیب می توانید عکس بهتری درون تلالو کمتر بگیرید. اگر نمی خواهید درگیر ارقام و اعداد شوید به نعوظ کیفی باید بدانید که  این مشخصات متخصص بخاطر گوشی میان رده ای شبیه سامسونگ a6 زیاد قوی به دیدن می رسد. اگر عزب بخواهیم یک ویژگی خوب برای این گوشی نام ببریم، این محدودیت دوربین آن خواهد بود. بخاطر ذخیره سازی عکس ها، فیلم ها، اپلیکیشن هاو ... ۶۴ گیگابایت فضای داخلی دارید؛ فضای ذخیره سازی با مصرف از کارت micro sd می تواند تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر افزودن یابد. سامسونگ امکان محسوس کردن موقعیت جغرافیایی عکس ها روی نقشه را دارد. باتری این مدل قدری از خویشتن گوشی و جاهل شایان تعویض است. ظرفیت آن را نیز ۳ هزار میلی آمپر ساعت اعلام کرده اند. این گوشی علاوه پیاده شدن رنگ سیاه، داخل رنگ های طلایی، آبی و یاسی عرضه شده است. این گوشی اسکنر اثر انگشت نیز دارد که دقیقا مافوق لنز واقعی در قفا گوشی تعبیه شده است. پردازنده ی این گوشی ۸ هسته ای است و این باعث شده عملکرد سامسونگ a6 تند و نمدار و کاربردی باشد. البته نباید انتظار اجرای بازی هایی با گرافیک خیلی سنگین عاری تأخیر را داشته باشید.ابتیاع سامسونگ as با بهترین قیمت

ارزش روز گوشی سامسونگ a6 را می توانید بین آگهی های سایت دیوار برملا کنید. در حال حاضر برای خرید سامسونگ a6 باید حدود ۲میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بپردازید. مقدار میزان های دست دوم زیر این مبلغ خواهند حیات. اگر آگهی ها را مشاهده کنید، خواهید دیدن که داخل حال حاضر کامل اثر جزیی های این گوشی با طیف وسیعی از قیمت ها در بین کاربران دیوار بخاطر ابتیاع موجود هستند.بیشتر بخوانید:معامله سه پایه دوربین بخاطر عکاسی صنف ای از سایت دیدنگارخرید آنلاین لباس از «شی بای»انجام ۱۵۰۰ ادا جراحی رباتیک در بیمارستان آجی بادمبا ۴ هتل چهار هنرمند خوب در مشهد آشنا شویدشرکت داخل کمپین #زنجیره شادی با خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از روبان
داروی متفورمین بخاطر علاج قند خون بالای شاگرد از بیماری دیابت جنس دوم خواه دیابت شیرین استفاده می شود. درون این سنخ دیابت، انسلوینی که لوزالمعده تولید می کند، توانایی رساندن قند به سلول های بدن برای عملکرد برقرار و مناسب را ندارد. وقتی قند خون بسیار زیاد است، مصرف معتمد متفورمین همراه با نوعیآنتی بیوتیک موسوم به سولفونیل اوره خواه با انسولین بوسیله کاهش آن کمک می نرم و باعث می شود تا غذایی که مصرف می شود، در سلو ل ها به درستی تحول به انرژی شود. در ادامه بیشتر با این دارو و نحوه صحیح کاربرد آن آشنا می شوید. حتما بخوانید:۷ غذای کارگر بخاطر کاهش قند خون۱۰ میوه ای که بخاطر دیابتی ها موثر استقند خون نرمال؛ مجرای لنف راهنما، دستورالعمل ها و راه اندازه گیری آن

بسیاری از افراد می توانند با رعایت رژیم غذایی صحیح و ورزش، دیابت نوع دوم را کنترل کنند. بیماران مشغول به دیابت، فقط نباید به استفاده داروهای مختلف اکتفا کنند. لازم است، با پاسداری رژیم غذایی صحیح و ورزش، خود را در جاده سلامتی قرار دهند. با این حال در فدایی موارد استعمال از داروها نیز لازم است. بدین سبب در ادامه به بررسی متفورمین، یکی از پرکاربردترین داروهای کنترل قند خون می پردازیم. موارد مصرف متفورمین



همان نعوظ که گفته شد، برای کنترل دیابت باید علاوه به خشکی امدن کاربرد استوار از یکرژیم غذایی سالم انقیاد کرد و بازی را بی آرامی تو پروگرام روزانه صبر داد. اندازه کاربرد قرص باید با حجم غذا و میزان ورزش کردن فرد هماهنگ باشد. در صورت ایجاد دگرگونی داخل رژیم غذایی یا دستور کار ورزشی غصه لازم است تا سطح قند خون را پیمانه بگیرید و از متعادل بودن آن مطمئن شوید.

متفورمین بخاطر کسانی که مبتلا به دیابت نوع یک یا وابسته بوسیله انسولین هستند، مفید نخواهد بود، زیرا لوزالمعده آنها توانایی ترشح انسولین ندارد. سطح قند خون این دسته از بیماران با اماله انسولین کنترل می شود. متفورمین را باید فقط با تجویز پزشک فروش. این دارو در قالب های زیر ارائه می شود: ثابت قدم با دوز سازش شده (Modified-release dosage)؛ یعنی به محض مصرف، دارو روی بدن اثر نمی کند و بخاطر تأثیرگذاری بخشی زمان لازم است. قرص؛ محلول. نکاتی که قبل از مصرف متفورمین باید بوسیله آنها توجه کنید

بخاطر استعمال هر دارو و قرصی باید ابتدا مزایا و معایب آن را مطالعه کنید. تصمیم گیری بخاطر استفاده یک معتمد یا دارو از سوی شما و پزشک معالج تان انجام می شود. داخل استفاده قرص متفورمین غم باید نکات پایین تر را در دیدن بگیرید: درک ها

برای کاربرد متفورمین باید پزشک را درون جریان حساسیت به این دارو یا متین های دیگر بگذارید. علاوه پیاده شدن اینکه درباره حساسیت های دارویی خود با پزشک صحبت می کنید، باید بوسیله او درباره درک های غذایی، آلرژی به مواد نگهدارنده، شیمیایی و حیوانات هم تشریح بدهید. اگر داروهای بدون نسخه استفاده می کنید غم حتما دستورالعمل و بروشور همراه با آن را بخوانید. اطفال

مطالعات مختلف تا کنون، نشانی از مضرات مصرف متفورمین بخاطر افراد بین ۱۰ تا ۱۶ سال ارائه نکرده اند؛ با این حال، شواهد و تحقیقاتی برای مؤثر و ایمن بودن مصرف این متین برای کودکان هم وجود ندارد. یعنی باید در فتوا این دوا بخاطر کودکان و نوجوانان احتیاط به نفقه عدالت. افراد سالخورده

هر چند تحقیقاتی تمامیت درباره اثرات مصرف ثابت قدم متفورمین پهلو افراد مسن انجام نشده است، ولی ظاهرا مشکلات شاگرد از کهولت سن روی مصرف این دارو اثری ندارند. البته باید مداقه شود که کلیه افراد درون سنین بالا، حساس نم و ضعیف برنده از دیگران است و بوسیله همین خاطر باید با مداقه بیشتری داروهای مختلف از عموم متفورمین را استفاده کنند. کاربرد این محکم برای افراد با متجاوز از ۸۰ سال سنِ مشغول به مشکلات کلیوی، توصیه نمی شود. شیردهی

هیچگاه استفهام و پژوهشی درباره آثار منفی استفاده متفورمین بر بچه نسوان شیرده انجام نشده است. ولی به نعوظ کلی، بخاطر مصرف هر دارویی از جمله این مستحکم باید مزایا و معایب را بررسی کنید و نهایتا تصمیم بگیرید. عوارض متفورمین

مصرف هر دارویی با گمان ماجرا تعدادی عوارض جانبی همراه است. هر چند که امکان بروز تمام عوارض محتمل وجود ندارد اما درصورتی که چنین چیزهایی در خود مشاهده کردید، باید با پزشک صحبت کنید. عوارض رایج نم ناراحتی درون ناحیه شکم و معده؛ سرفه و گرفتگی صدا؛ اسهال؛ تنفس نوک تیز و سطحی؛ تب یا لرز؛ مرض عمومی؛ درد درون طرفین و پایین کمر؛ درد و فشردگی ماهیچه ها؛ درد و اشکال در بول کردن؛ رویا آلودگی. مالیات با مسری و رواج کمتر اضطراب؛ تاری دید؛ تپش سینه؛ شیره یا شهد زدن به سرد؛ اغما؛ گیجی؛ سردی و رنگ پریدگی پوست؛ افسردگی؛ سختی و تنگی نفس؛ سرگیجه؛ خیز و ضربان دل تند، تند و پرتپش؛ احساس گرما؛ سردرد؛ تکثیر اشتها؛ افزایش تعریق؛ حالت تهوع؛ عصبی شدن؛ کابوس؛ قرمز شدن صورت، گردن، بازوها و گاهی کشور فوقانی سینه؛ تشنج؛ لرزش؛ تنگی نفس؛ لکنت زبان؛ خستگی و ضعف غیرعادی؛ درد قفسه سینه. عوارض نادر تغییراتی داخل رفتار مثل زمان مستی؛ ناتوانی در تمرکز کردن؛ خواب آلودگی؛ فقدان یا کاهش قدرت و قوای بدن؛ بی قراری داخل طی خواب؛ خواب آلودگی غیرعادی.

بعضی از عوارض جانبی مصرف متفورمین بوسیله مرور زمان و با قاعده کردن بدن به روانی تداوی از بین خواهند رفت. البته پزشکان معمولا راهکارهایی برای مقابله با این مالیات مطرح می کنند. ولی اگر عوارض مافوق بخاطر مدت طولانی ادامه روبرو کنند یا برای شما آزاردهنده باشند، حتما باید آن ها را رفع کنید و برای مراقبت های قطعی تر به پزشک رجوع کنید. علائم رایج ترش کردن و اسیدی شدن معده؛ آروغ زدن؛ نفخ؛ تجمع گاز زیادی در روده و معده؛ احساس سیری؛ سوزش معده؛ هضم نشدن غذا؛ بی اشتهایی؛ عاطفه طعم آهن تو دهان؛ خروج گاز از بدن؛ معده درد؛ ناراحتی و درد داخل معده؛ استفراغ؛ کاهش پیمانه. علائم با مسری و عرف اندک غیرعادی شدن مدفوع؛ بدمزه و غیرعادی شدن طعم ها در دهان؛ دگرگونی در چشایی؛ دشواری تو حرکت کردن؛ تغییر فام ناخن انگشتان دست و پا؛ علائمی قرین آنفلونزا؛ درد مفاصل؛ احساس طعمی مانند آهن در دهان؛ آزردگی و قزل شدن پوست؛ آبریزش بینی؛ عطسه؛ کیپ شدن بینی؛ بیم و باد ماهیچه ها. تداخل دارویی متفورمین



چندی داروها با اندوه تداخل دارند و نباید به طور هم زمان مصرف شوند. ولی فداکار دیگر از داروها را می توان علی رغم داشتن تداخل با تحول داخل دوز مصرفی، هم زمان با حزن استعمال کرد. احتمال حیات تداخل دارویی میان موارد زیر با مستحکم متفورمین بود دارد. بنابراین، اگر یکی از این داروها را مصرف می کنید، حتما به پزشک تان اطلاع دهید. پزشک هم خواه در مصرف داروهایتان تبدیل خلق کردن می درنگ یا درمان با متفورمین را کنار خواهد گذاشت: استریزوئیک اسید (Acetrizoic Acid)؛ دیاتریزوات (Diatrizoate)؛ روغن اتیودایزد (Ethiodized Oil)؛ لوبنزامیک اسید (Iobenzamic Acid)؛ لوبیتریدول (Iobitridol)؛ ایوکارمیک اسید (Iocarmic Acid)؛ ایوستامیک اسید (Iocetamic Acid)؛ ایوداماید (Iodamide)؛ ایدوپاماید (Iodipamide)؛ ایدوزانول (Iodixanol)؛ ایدوهیپوریک اسید (Iodohippuric Acid)؛ لودوپیراکت (Iodopyracet)؛ ایدوزامیک اسید (Iodoxamic Acid)؛ ایگلیسیک اسید (Ioglicic Acid)؛ ایگلیکامیک اسید (Ioglycamic Acid)؛ ایهکسول (Iohexol)؛ ایومپرول (Iomeprol)؛ ایوپانوئیک اسید (Iopanoic Acid)؛ ایوپنتول (Iopentol)؛ ایوفندیلات (Iophendylate)؛ ایوپرومید (Iopromide)؛ ایپرونیک اسید (Iopronic Acid)؛ ایزوریک اسید (Ioseric Acid)؛ ایوسیمید (Iosimide)؛ ایوتاسول (Iotasul)؛ ایوتالامات (Iothalamate)؛ ایوترولان (Iotrolan)؛ ایوتروکسیک اسید (Iotroxic Acid)؛ ایوکاگلات (Ioxaglate)؛ ایوکسی تالامیک اسید (Ioxitalamic Acid)؛ ایپودات (Ipodate)؛ متریزامید (Metrizamide)؛ متریزوئیک اسید (Metrizoic Acid)؛ تیروپانوئات سدیم (Tyropanoate Sodium).

مصرف متفورمین با موارد مافوق غم توصیه نمی شود. درصورتی که مصرف متفورمین با یکی از محکم های زیر به طور غم زمان لازم باشد، پزشک تو دوز و بسامد کاربرد یکی از محکم ها یا هر دو تغییراتی ایجاد می نرم: آسپرین (Aspirin)؛ بالوفلوکسسین (Balofloxacin)؛ بسی فلوکسسین (Besifloxacin)؛ بوپروپیون (Bupropion)؛ سیپروفلوکسسین (Ciprofloxacin)؛ داسابوویر (Dasabuvir)؛ دافوتیلید (Dofetilide)؛ دولوتگراویر (Dolutegravir)؛ انوکساسین (Enoxacin)؛ فلوروکساسین (Fleroxacin)؛ فلوماکین (Flumequine)؛ گتیفلوکساسین (Gatifloxacin)؛ جمیفلوکساسین (Gemifloxacin)؛ ایورسول (Ioversol)؛ لانروئوتید (Lanreotide)؛ لووفلوکساسین (Levofloxacin)؛ لومفلوکساسین (Lomefloxacin)؛ موکسی فلوکساسین (Moxifloxacin)؛ نادی فلوکساسین (Nadifloxacin)؛ نورفلوکساسین (Norfloxacin)؛ اوکتروتید (Octreotide)؛ اوفلوکسسین (Ofloxacin)؛ اومبی تسویر(Ombitasvir)؛ پارتی اپرویر (Paritaprevir)؛ پازیروتوئید (Pasireotide)؛ پازوفلوکسسین (Pazufloxacin)؛ پفلوکسسین (Pefloxacin)؛ پیوگلیتازون (Pioglitazone)؛ پرولیفلوکسسین (Prulifloxacin)؛ ریتوناویر (Ritonavir)؛ روفلوکسسین (Rufloxacin)؛ سیتاگلیپتین (Sitagliptin)؛ اسپارفلوکسسین (Sparfloxacin)؛ تافنوکین (Tafenoquine)؛ تیوکتیک اسید (Thioctic Acid)؛ توسفلوکسسین (Tosufloxacin)؛ وندتانیب (Vandetanib).

کاربرد از سفت متفورمین، هم زمان با هر یک از داروهای زیر، امکان سانحه عوارض جانبی متنوع را افزایش می دهد. اما گاهی اوقات احتیاج است که دو دارو بوسیله طور هم زمان کاربرد شوند. درون چنین مواردی، پزشک درون معیار دوز یا تناوب مصرفی برای مصرف درون روز تغییراتی ابداع خواهد کرد. آسبوتولل (Acebutolol) آتنولل (Atenolol) بتاکسولل (Betaxolol) بیزوپرولل (Bisoprolol) بیترملون (Bitter Melon) کارتئولل (Carteolol) کارودیلول (Carvedilol) سلی پرولل (Celiprolol) اسمولل (Esmolol) فنوگریک (Fenugreek) فورازیلدون (Furazolidone) گلوکومانان (Glucomannan) گوارگام (Guar Gum) ایپرونیازید (Iproniazid) ایزوکاربوکسازید (Isocarboxazid) لبتالل (Labetalol) لووبونولل (Levobunolol) لینزولید (Linezolid) متلین بلو (Methylene Blue) متی پرونالل (Metipranolol) متی پرولل (Metoprolol) موکلوبومید (Moclobemide) نادولل (Nadolol) نبی ولل (Nebivolol) نیالامید (Nialamide) اوکس پرنولل (Oxprenolol) پاتیرومر (Patiromer) پن بوتلل (Penbutolol) فنل ترک (Phenelzine) پینودلل (Pindolol) پرکتولل (Practolol) پروکاربازین (Procarbazine) پروپرانولل (Propranolol) سیلیوم (Psyllium) رانولازین (Ranolazine) راساگیلین (Rasagiline) ریفامپین (Rifampin) سافینامید (Safinamide) سلگیلین (Selegiline) سوتالل (Sotalol) تیمولل (Timolol) ترنیل سیپرومین (Tranylcypromine) وراپامیل (Verapamil) تداخلات دارویی دیگر

بعضی از داروها را نباید هم زمان با مصرف غذا یا در حوالی زمانه غذا خوردن، استفاده کرد. علت این است که میان این داروها و بعضی از مواد غذایی، تداخل به حیات می آید. مصرف تنباکو و الکل هم با فدایی داروها تداخل ایجاد می نرم. مشکلات پزشکی اثرگذار پهلو متفورمین

وجود مشکلات پزشکی دیگر داخل بدن می تواند روی اثرگذاری متفورمین تغییراتی ایجاد کند. پس در قیافه وجود هر متد مشکل پزشکی دیگر قبل از مصرف این دارو با پزشک صحبت کنید. به ویژه: استعمال بیش از پیمانه الکل؛ اندک کاری تومور علو کلیوی؛ کم کاری غده هیپوفیز؛ سوءتغذیه؛ انقراض جسمانی؛ هر شرایط و مشکلی که منجر به کاهش فشار خون شود. افراد دچار این دشوار در هنگام کاربرد متفورمین بیشتر از سایرین تو معرض افت قند خون راحتی می گیرند؛ کم خونین (سطح پایین سلول های خونی)؛ سقوط ویتامین b12 (داخل رخساره ابتلا به این بغرنج باید داخل مصرف متفورمین دقت کنید، مربوط به امکان پذیر است وضعیت جسمی وخیم تر شود) ؛ نارسایی قلبی احتقانی موکد یا نوسانی؛ دی هیدراته شدن یاکم آبی بدن؛ حمله قلبی شدید؛ هیپوکسمیا(کاهش نمونه اکسیژن درون خون)؛ بیماری های کلیوی؛ بیماری های کبدی؛ سپتیسمی (مسمومیت خون)؛ خاربن (کمبود فشار خون، گردش خون ضعیف)، در این وضعیت، شاق نادری بوسیله شهرت اسیدوز لاکتیک (تولید متجاوز از حد اسید لاکتیک) امکان حادثه دارد؛ کتواسیدوز دیابتی؛ بیماری های کلیوی شدید؛ اسیدوز متابولیک(وجود اسید اضافی درون خون)؛ دیابت سنخ یک (بیماران مبتلا نباید متفورمین مصرف کنند)؛ تب؛ عفونت؛ جراحی؛ تروما؛ این وضعیت می تواند جهت مشکلات موقتی قند خون شود که پزشک با انسولین آنها را رفع خواهد کرد. ضابطه صحیح مصرف داروی متفورمین



به همراه متفورمین معمولا بروشور و دستورالعملی نمایش می شود که بهتر است قبل از کاربرد حتما آن را بخوانید و هر پرسشی دارید با پزشک مطرح کنید. برای اثرگذاری هر چه بیشتر دارو باید حتما از دستوری که پزشک بخاطر استفاده تجویز می کند، به دقت پیروی کنید. لازم است تا معلول دوا روی بدن خود را کنترل کنید. ورزش کردن و پیمانه گیری قند خون و ادرار هم در زمان مصرف دارو، کار کننده و لازم است.

قائم متفورمین را باید با خوردنی مصرف کنید تا عوارض جانبی آن در هفته های نخست درون معده و روده روشن نشود. این مستقر را با یک لیوان آب ببلعید. از معرفت کردن، جویدن و قطعه قطعه کردن آن خودداری کنید. متفورمین قرصی است که به مرور در بدن جذب می شود و بلافاصله بعد از کاربرد روی عمه ای اختصاص از بدن اثر نمی گذارد. بعد از جذب این قرص، بخشی از آن مسبوق گاز می شود. چنین چیزی طبیعی است و جای نگرانی نیست.

اگر به جای مستقر از استاندارد مایع و محلول متفورمین استفاده می کنید، باید از ملاقه و فنجان مدرج خواه سرنگ برای کمیت گیری دوز دوا دستیار بگیرید. قاشق عادی به نعوظ باریک بین دوز مصرفی را اندازه گیری نمی بطی ء. یادتان باشد، برندهای متنوع این دوا تو بازار وجود دارد و بهتر است فقط برندی را بخرید که پزشک تان معرفی کرده است.

داخل طی یک تا دو هفته بعد از مصرف، کنترل گلوکز در خون بهتر انجام خواهد شد، اما الحاق به کنترل و تعادل طولانی دو تا سه گانه هفته زمان می برد. هر پرسشی دراین باره دارید، با پزشک خویشتن مطرح کنید. قاعده صحیح مصرف حل متفورمین

ضابطه مصرف متفورمین برای مواردی که این دارو به شکل محلول استفاده می شود، به صورت زیر است: بزرگسالان درصورتی که فقط داروی متفورمین مصرف می شود، برای مطلع باید پنج میلی لیتر از محلول تو دو نصیب و قسمت درون روز مصرف یا ۸.۵ میلی لیتر از آن یک نصیب و قسمت درون روز و همراه با خوردنی خورده شود. شاید برای کنترل طولانی قند خون نیاز به افزایش دوز مصرفی باشد که در این صورت پزشک، تغییراتی درون این نمونه ابداع خواهد کرد. ولی به طور کلی، دوز مصرفی معمولا بیشتر از ۲۵.۵ میلی لیتر تو روز نخواهد شد. اگر متفورمین با سولفونیل اوره استعمال شود، پزشک درباره میزان استعمال هر کدام از این دوا دید خواهد داد. اگر متفورمین با انسولین مصرف شود تیمار تو آغاز دوز آن پنج میلی لیتر درون روز همراه با خوردنی خواهد وجود. داخل صورت نیاز، برای پیوستن به کنترل تمام قند خون، پزشک میزان دوا را اضافه خواهد داد اما این نما از ۲۵ میلی لیتر تو روز بیشتر نخواهد شد. نوجوانان نوجوانان ۱۰ تا ۱۶ ساله تو مقدمه کاربرد باید پنج میلی لیتر از این دارو را به مدت دو بار داخل روز با غذا استعمال کنند. برای این قسمت قسمت کردن سنی حزن افزایش دوا تا نهایتا ۲۰ میلی لیتر داخل روز برای چسبیدگی به کنترل طولانی قند خون تجویز می شود. برای کودکان والا دهات سال، تجویز دوز برای هر بیمار از سوی پزشک انجام می شود. روال مصرف قرص متفورمین

شیوه مصرف متفورمین برای مواردی که دارو در قالب قرص عادی است: بزرگسالان اگر متفورمین به تنهایی استفاده شود، دوز از ۵۰۰ میلی گرم مبدا خواهد شد. مصرف این نرخ باید در دو نوبت بامداد و شب همراه با وعده های غذایی باشد. درصورتی که به جای دو بار، یک وهله این قرص زده شود، دوز مصرفی به ۸۵۰ میلی گرم همراه با صبحانه خواهد رسید. ممکن است بخاطر رسیدن به کنترل کامل قند خون، پزشک میزان مصرف را به ۵۰۰ تا ۸۵۰ میلی گرم و دو تا سه گانه وعده داخل روز همراه با وعده های غذایی اضافه بدهد. درون هر حال، دوز مصرفی از ۲۵۵۰ میلی گرم در روز بیشتر نخواهد شد. چنانچه متفورمین با سولفونیل اوره استفاده شود، پزشک درباره معیار استفاده هر کدام از این داروها نظر خواهد عدالت. اگر متفورمین با انسولین کاربرد شود، بیمار باید داخل آغاز و روزمره ۵۰۰ میلی گرم از این دارو را کاربرد بطی ء. در صورت احتیاج برای فرود امدن به کنترل کامل قند خون، پزشک هر هفته ۵۰۰ میلی گرم بوسیله این مقدار اضافه خواهد کرد. به نعوظ کلی، دوز مصرفی در این حالت از دوهزار و پانصد میلی گرم داخل روز بیشتر نخواهد شد. بخاطر کودکان ۱۰ تا ۱۶ ساله، در ابتدای مصرف، ۵۰۰ میلی گرم از این دارو بخاطر دو وهله استفاده داخل روز در دو جنین ناهار و شام تجویز می شود. امکان دارد بخاطر رسیدن بوسیله کنترل کامل قند خون، دوز مصرفی تکثیر معین کند اما این رقم از ۲۰۰۰ میلی گرم درون روز بیشتر نخواهد وجود. بخاطر کودکان مافوق روستا سال، دیپلم دوز بخاطر هر بیمار از سوی پزشک انجام می شود. عادت مصرف متفورمین برای درمان دیابت نوع دوم

شیوه مصرف برای مواردی که دارو بوسیله لباس قرص غذا مصرف می شود و سریعا پس ازآن از استعمال جذب نمی شود: بزرگسالان در شروع استفاده متفورمین (با نام تجاری فرتامت:Fortamet) به انزوا و بدون مصرف داروهای دیگر: بوسیله نرخ هزاره میلی گرم و یک مرحله در روز با شام مصرف می شود. در صورت نیاز، پزشک دوز مصرفی را تا پیوستن به کنترل طولانی قند خون، افزایش می دهد. اما به طور کلی، دوز از ۲۵۰۰ میلی گرم در روز بیشتر نخواهد شد. استعمال متفورمین(با اشتهار تجاری گلوکوفاژ: Glucophage):بوسیله تنهایی و بدون استفاده داروهای دیگر غم با دوز مصرفی ۵۰۰ میلی گرم در روز با شام فتوا می شود. شاید بعدا، پزشک میزان دوز مصرفی را افزایش دهد تا قند خون به نعوظ تمام کنترل شود. البته، بوسیله طور کلی دوز تجویزی از دوهزار میلی گرم در روز بیشتر نمی شود. کاربرد متفورمین (با شهرت تجاری گلومتاز: Glumetza): به تنهایی و بدون مصرف داروهای دیگر هم با دوز مصرفی ۵۰۰ میلی گرم درون روز با شام تجویز می شود. شاید بعدا، پزشک مقیاس دوز مصرفی را افزایش دهد تا قند خون بوسیله طور طولانی کنترل شود. البته، بوسیله طور طاسی دوز تجویزی از دوهزار میلی گرم در روز بیشتر نمی شود. اگر متفورمین همراه با داروهای ضددیابت مانند سولفونیل اوره مصرف شود: پزشک بوسیله دقت دوز هر دارو را فتوا خواهد کرد و باید از دستورات او انقیاد کنید. اگر متفورمین با انسولین استفاده شود: دوز تجویزی با ۵۰۰ میلی گرم در روز شروع می شود. پس ازآن تو صورت نیاز، پزشک دوز را هر هفته ۵۰۰ گرم اضافه خیس خواهد کرد تا کنترل طولانی قند خون میسر شود. در کل، دوز مصرفی از ۲۵۰۰ میلی گرم تو روز بیشتر نخواهد شد. کودکان

دوز مصرفی این دارو برای کودکان از لفظ پزشک معالج تعیین می شود. دوز و مقدار استفاده متفورمین

دوزی که برای مصرف این دارو تجویز می شود، برای هر ناخوش با دیگری متفاوت است. از دستورالعمل پزشک خواه بروشور برای استفاده انقیاد کنید. در ادامه، به دوز و مقدار متوسط دارو بخاطر استفاده پرداخته شده است. شاید پزشک با توجه به وضعیت تان، مقداری متفاوت را در رویت خمود باشد.

مقدار دارویی که مصرف می کنید، بوسیله تراکم و قدرت آن بستگی دارد. تعداد دفعات، فواصل و مدت استعمال دوا هم وابسته بوسیله مشکلی است که به خاطر آن، متفورمین استفاده می کنید. فراموش کردن استعمال دوا

اگر یادتان رفت دارو را استفاده کنید، بوسیله محض یادآوری حتما آن را مصرف کنید. اما اگر قرار است دو بار در طول روز دارو را استفاده کنید و زمانی نخوردن دارو را به یاد آوردید که دیگر باید اقبال بعد اینده را مصرف کنید، فقط دوز لازم برای شانس اینده را بخورید. از دو طبق کردن دوز دوا هم خودداری کنید. نکات لازم و موارد احتیاط برای استفاده متفورمین



پزشک معالج باید تو ملاقات های منظمی که با او دارید، روند بهبودتان را به ویژه در هفته های مقدمه بررسی کند. آزمایش بول و خون می توانند اثرات ناخواسته و نامطلوب این دارو را بر بدن نشان بدهند. حدس دارد میان این دارو و رنگی که برای عکس برداری با اشعه ایکس یا سی تی اسکن (CT scan) استفاده می شود، قدری تداخل بود داشته باشد و روی یکدیگر اثر بگذارند.

قبل از ادا تعدادی از آزمایش ها یا معاینات پزشکی باید مصرف متفورمین را راکد کنید تا نتیجه آزمایش هایتان تحت تأثیر قرار نگیرد. برای مثال، کاربرد این دوا می تواند جهت کاهش ادرار نسبت به مواقع معمولی شود. ۴۸ روزگار سپس از انجام آزمایش ها و معاینات، در صورتی که عملکرد کلیه ها به حالت معمولی بازگشته باشد، مشکلی برای از سرگرفتن کاربرد متفورمین وجود نخواهد داشت. اگر می خواهید آزمایش، جراحی یا معاینه ای پزشکی برای قسمتی دیگر از بدن اجرا بدهید، باید پزشک یا دندانپزشک از مصرف این دوا از لفظ شما مقدمه باشند.

حتما به نکاتی که تیم پزشکی درباره موضوعات زیر مطرح می کنند، نهایت توجه و دقت را به کار بگیرید: استفاده الکل می تواند میزان قند خون را به روش قابل هشیاری ای کاهش دهد. پس چنانچه قرار است متفورمین بی آرامی مصرف کنید حتما باید درباره استعمال از الکل با پزشکتان صحبتی داشته باشید. هنگام کاربرد از معتمد متفورمین خواه لباس های دیگر آن مثلا به صورت محلول، هرگز بدون کیاست و رخصت پزشک از داروهای دیگر کاربرد نکنید. به ویژه داروهایی که بدون نسخه تحویز می شوند مانند آسپرین خواه داروهای کنترل اشتها، آسم، سرماخوردگی، عطسه، تب یونجه یا مشکلاتی داخل سینوس ها. اعضای دیگر قوم هم باید از عوارض جانبی استفاده دارو شناسایی داشته باشند تا تو صورت نیاز، به فرد کمک و بوسیله او رسیدگی کنند. بیماران مبتلا به انواع دیابت اندوه باید درباره تغییرات دوز مصرف دارو بنا به تغییرات در سبک عمر گیرایی مثلا تغییر در رژیم و بازی با پزشک گفتگو کنند و نکاتی را آموزش ببینند. لازم است تا درباره ابستنی و نحو های پیش گیری از آن بی آرامی با پزشک صحبت شود در مدت درون این موارد، خطراتی بیماران مشغول به دیابت را تهدید می کنند. درون سیر تکاملی تیمار قدیم نسخه داروهای خویشتن و سوابق و مدارک پزشکی تان را بوسیله همراه داشته باشید. برای موقعیت های اورژانسی خود را آماده کنید و با در نظر داشتن نفاق های زمانی تو سفر، روزگار استعمال کود های غذایی و دوا را تنظیم کنید. بهتر است، جنین های غذایی را داخل سفر، نزدیک به زمانی تمایل کنید که تو خانه بودید. برای موقعیت های اورژانسی غم تدابیری در رویت داشته باشید. بهتر است، دستبند خصوصی بوسیله بیماران دیابتی که حاوی اطلاعات مربوط به شرایط تان است به مشت داشته باشید یا کارت بیماری دیابت و اطلاعات آن را تو جیب یا کیفتان صبر بدهید. در این اطلاعات باید درباره داروهایی که مصرف می کنید و مصیبت تان توضیحاتی عرضه کنید.

داخل بعضی شرایط خاص، مصرف زیاد از پیمانه متفورمین باعث وقوع اسیدوز لاکتیک می شود. علائم این مصیبت شدید هستند و کندرو تجلی مشخص می کنند. این علائم معمولا زمانی ظاهر می شوند که مشکلات صلح و صفا غیرمرتبط با متفورمین در بدن بوسیله وجود می آید. مثلا حملات قلبی یا نارسایی های کلیوی از عموم این مشکلات هستند.

از آماج های اسیدوز لاکتیک می توان به درد و ناراحتی در کشور شکم و معده، کاهش اشتها، اسهال، تنفس سطحی و سریع، احساس ناخوشی عمومی، درد شدید در ماهیچه ها خواه انقباض عضلانی، بی خوابی غیرعادی، خستگی یا انقراض رمز کرد. چنانچه مقصد های اسیدوز لاکتیک در شما بوسیله بود آمد، باید سریعا به مرکز فوریت های پزشکی مراجعه کنید.

صرف متفورمین بوسیله خاص همراه با استعمال بعضی از انواع داروها می تواند جهت بروز هیپوگلیسمی (کاستی قند خون) شود. افت قند خون باید قبل از بیهوشی و از حال رفتن رفع شود. سقوط قند خون تو هر کس به شکلی نمود پیدا می نرم. بهتر است، علائم این افت را در خود بشناسید و از پزشک برای رفع آنها معاون و چاره بگیرید.

بالا رفتن قند خون(هایپرگلیسمی) هم زمانی رخساره می دهد که داروهای خود را به موقع نخورید یا اقبال کاربرد آن را تو روز مراعات نکنید. پرخوری، احترام گذاردن نکردن رژیم غذایی مناسب، تب و عفونت یا ورزش نکردن به اندازه پاینده و کافی باعث بروز این مشکل می شود. اضافه قند خون مشکلی جدی است و باید سریعا پیگیری شود. برای درمان هایپرگلیسومی باید علائم خود را بشناسید و درباره آنها با پزشک مصاحبت کنید. طریق حراست متفورمین

متفورمین را تو دمای اتاق و داخل ظرفی دربسته مراقبت کنید. این دارو نباید در معرض گرما، رطوبت، پرتو مستقیم خورشید یا داخل فریزر صبر بگیرد. متفورمین را دور از دسترس کودکان نگه دارید. درباره شیوه نگهداری قرصی که دیگر کاربرد نمی کنید هم با پزشک مشورت کنید. داخل ادامه بخوانید: علائم دیابت در زنان؛ خطرات و اسلوب های درمان آن
به گزارش ایسنا، هر اونس زر برای تحویل فوری در معاملات روز ساری میدان سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و بوسیله ۱۲۸۳.۴۶ دلار رسید.

تو بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس زر با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۲۸۴.۴۰ دلار معامله شد.

به گفته نیکولاس فراپل، مدیرکل جهانی همکاری "ای بی سی بولیون"، ارج طلا به یوان از اوایل ماه مه به شدت اضافه پیدا کرده و این مسئله بوسیله تقاضای فروش چینی‌ها کبود شدگی زده است.

جنگ تجاری میان دو اقتصاد ارشد گیتی روز جمعه با اقدام آمریکا به افزودن تعرفه‌ها روی واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی بار دیگر تشدید شد. ترامپ اعلام کرد که پکن با عقب‌نشینی از تعهدات بدوی خود، خلف وعده کرده است. چین نیز بدون توضیح وهله داد تلافی خواهد کرد.

به دیدن می‌رسد آمریکا و چین در مذاکرات تجاری بوسیله بن‌بست رسیده‌اند. واشنگتن منتظر قول چین بخاطر انجام تغییرات مهم داخل شیوه این کشور شده و پکن اعلام کرده است توافقی که به خسران منافعش باشد را نمی‌پذیرد.

ارزش معاملات یوان در بازارهای خارجی به پایین‌ترین کمیت خویشتن در بیش از چهار ماه گذشته رسید و این ارز ۶.۸۹۶ در مقابل هر دلار معامله شد. خسته شدن ارج یوان، فروش زر به این ارز تو گره را گران‌تر می‌کند.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، بازارها همچنان درون خوش‌بینی به قاعده می‌برند ولی این خوش‌بینی به تدریج رنگ خواهد باخت. مقصود می‌رود تقاضا برای زر در هفته‌های آینده تقویت شود.

بر بنیان گزارش رویترز، داخل حالی که تمایل می‌رفت طلا از ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران تقویت شود، ارزش این فلز تو هفته گذشته با وجود سقوط بازارهای جهانی عزب حدود ۱۵ دلار رعشه داشت.

به گفته تحلیلگران، طلا در سطح ۱۲۹۰ دلار با مقاومت روبروست و فروش معامله‌گرانی که نمودارهای فنی را دنبال می‌کنند محدود کرده است.

ذخایر طلای "اس معلول دی آر گلد تراست" که بزرگترین مجری سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا درون جهان است، روز جمعه ۰.۹ درصد کاهش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۷۰ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل بلافاصله با یک درصد کاهش، ۸۵۲.۵۰ دلار خرید شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۱.۶ درصد سقوط کرد و داخل ۱۳۳۵.۲۱ دلار ایستاد.
درونگرایی یکی از مباحثی است که تصورات نادرست یدکی درباره‌اش حیات دارد و فرد درونگرا، معمولا در باور عامهٔ مردم به‌عنوان انسانی جامعه‌ستیز، سرد، خجالتی و تنها شناخته می‌شود و چنین ویژگی‌هایی بوسیله او نسبت داده می‌شود. این تو حالی است که واقعیت امر کاملا برضد این تصورات نادرست است و درونگرایی، به‌عنوان یک فردی شخصیتی، می‌تواند داخل شرایط و موقعیت‌های گوناگون، برای بی تا درونگرا ارزشمند باشد و به کمک او بیاید. تو ادامهٔ این مقاله، پس از مقدمه‌ای کوتاه دربارهٔ این مسئله، به ذکر مزایای درونگرایی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:درون‌گرای برون‌گرا کیست؟چطور درون‌گرایی، بیل گیتس را پولدار کرد؟آیا می‌توان به نتایج آزمون تیپ های شخصیتی MBTI تکیه کرد؟

به خشکی امدن اساس تعریفی که دکتر جنیفر کانوایلر تو کتابش تحت‌عنوان «رهبری درونگرا: تکیه بر قدرت خاموش» ارائه کرده است، فرد درونگرا کسی است که با سپری کردن زمان در تسکین و تنهاییِ خودش، انرژی جلوه گر می‌کند. او داخل این باره نشانی می‌کند: «می‌توانیم سر کردن فرد درونگرا در تنهایی را به شارژ کردن دوبارهٔ دستگاهی برقی شبیه کردن کنیم. پس از آنکه انرژی لازم را از این تنهایی قبض کردند، متوجه جامعه خواهند شد و با مهارت هرچه‌تمام‌تر با دیگر مردم جامعه ارتباط ثابت قدم خواهند کرد».

بر بن نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ در مجله‌ای به صیت «محرک رفتاری» منتشر شد، افراد درونگرا، در مقایسه با کسانی که برونگرا هستند، زمان بیشتری را صرف پردازش اطلاعات در مغزشان می‌کنند. طبیب کانوایلر در این باره عنوان کرد که طولانی‌تر بودن این زمان برای این طور شخصی به این خاطر است که او سعی می‌کند تا اندازه امکان نسبت به ایده یا تفکری که در ذهنش شکل گرفته، شناخت و آگاهی پیدا یواش و تا این اتحاد نیفتد، بوسیله ایدهٔ دیگری اندیشه نخواهد کرد.

تو حال حاضر مقالات متعددی وجود دارند که در آن‌ها صحبت از این مسئله می‌شود که برای رسیدن به موفقیت در زندگی، باید بدون واهمه دربارهٔ ذهنیات و ایده‌هایی که داریم گفتگو کنیم و بیشتر، به برونگرایی گرایش دارند تا درونگرایی. اما نکته‌ای که کم به آن توجه نشان داده می‌شود این است که فرید درونگرا، داخل مقایسه با کسی که برونگرا است، امکان بیشتری برای رسیدن به موفقیت و کسب دستاوردهای مختلف در زندگی خواهد داشت؛ البته تنها درصورتی‌که نسبت به این انفراد ذاتی‌اش شناخت کافی پیدا بطی ء و آن را تقویت درنگ. درون دنباله به موضوع اصلی مقاله و ذکر مزایای درونگرایی خواهیم پرداخت. درونگرایی، افراد را به شنونده‌های نواخت تبدیل می‌کند



یکی از صفات ذاتی افراد درونگرا این است که شنونده‌های ماهر و خوبی هستند. بث بوئلو، نویسندهٔ کتاب «کارآفرین درون گرا: اقتدار های خویشتن را تقویت کنید و در شرایط خود توفیق را بوسیله دست بیاورید» که خود را به‌عنوان ویژگی درونگرا می‌شناسد، در این باره عنوان می‌کند: «ما (منظور افراد درونگرا است) همان مانوس یا شریک خواهیم حیات که به‌هنگام غصه و شادی شما شنوایی شنوایی برایتان خواهیم بود. ما می‌توانیم به صحبت‌های شما گوش بدهیم و با حس کافی، در اندوه خواه شادی‌تان مشارکت شویم. عاری آنکه تلاش کنیم تا رشتهٔ گفتار را در دست بگیریم و راجع به خودمان صحبت کنیم».

افراد برونگرا، هنگام گفت‌وگو با دیگران اولویت می‌دهند هر چه سریع‌تر واقف بحث بشوند و در مقایسه با کسی که درونگرا است، زمان کمتری را صرف فکر کردن به حرف‌های طرف مقابل‌شان می‌کنند. البته نه بوسیله این خاطر که خودخواه باشند یا آنکه بوسیله مسائل طرف صحبت‌شان اهمیت ندهند، این فرض دربارهٔ افراد برونگرا نادرست است؛ تفاوت آن‌ها به‌دلیل رویکردشان طی گفت‌وگو است. در واقع یار دارند رویکردی تعاملی داشته باشند و خودشان هم درون بحث انبازی کنند و به این روال بوسیله حاصل برسند.

داخل سوی دیگر، فرید درونگرا اولویت می‌دهد اطلاعات به‌دست‌آمده از صحبت‌های طرف مقابلش را در ذهنش، و بدون هیچ صحبتی پردازش و به آن‌ها فکر نرم. این مهارت آن‌ها را به شنونده‌های خوبی تبدیل می‌کند؛ شنونده‌هایی که پس از حساسیت تمام صحبت‌های طرف مقابل‌شان، قادر خواهند بود با دقت و ملاحظه، نقطه‌نظرشان را داخل جواب صحبت‌های او درون اختیارش بگذارند. افراد درونگرا قبل از حرف زدن، راجع به آن خاطر می‌کنند



این حقیقتی از کار افتادن شده است که افراد درونگرا، چندان میلی به صحبت کردن نشان نمی‌دهند و بیشتر ترجیح می‌دهند بوسیله صحبت‌های سایرین گوش بدهند. زمانی حزن که غرض می‌گیرند چیزی بگویند، کلمات‌شان را هوشمندانه و با دقت تفویض می‌کنند. درون واقع کسی که بوسیله درونگرایی گرایش دارد، تنها زمانی صحبت می‌کند که واقعا عددی بخاطر گفتن داشته باشد. بوسیله همین خاطر افراد درونگرا، طی صحبت کردن، نوبت بیشتری بخاطر تأثیر گذاشتن بر طرف مقابل‌شان دارند.

البته نباید از این مسئله غافل شد که درونگرایی، اساسا باعث می‌شود تا افراد، پیش از آنکه شروع بوسیله صحبت کنند، زمان نسبتا زیادی را صرف کردن فکر کردن می‌کنند و این مسئله، به‌عنوان شهید در جلسات موثر که در آن‌ها هر کس باید به‌سرعت ایده‌هایش را با دیگران تو میان بگذارد، ممکن است دردسرساز بشود. بخاطر پهلو آمدن با این مسئله، بهتر است افراد درونگرا پیش از حاضر شدن درون چنین جلساتی تصمیم بگیرند که صحبت‌هایشان را به‌عنوان اولین نفر مطرح کنند و راجع بوسیله این سیلان از قبل فکر کرده باشند. با رقابتی‌تر و پیچیده‌تر شدن گفت‌وگوی میان اشخاص حاضر درون جلسه، ممکن است افکارشان شاخ و برگ روشن یواش و دیگر نتوانند ایده‌هایی را که در حافظه داشتند، مطرح کنند.

همان قطع که گزینش هوشمندانهٔ کلمات درون گفت‌وگوهای حضوری حائز ابهت است، در فضای رمزی اندوه می‌تواند نتایج خوبی به‌دنبال داشته باشد. کسانی که به درونگرایی گرایش دارند، در مقایسه با دیگران حضور کارآمدتری در فضای رمزی دارند، چراکه از نشان دادن واکنش‌هایی که روی‌شان فکر نکرده باشند و عواقبش را نسنجیده باشند، خودداری می‌کنند. کاربران شبکه‌های اجتماعی معمولا با مشاهدهٔ مطالب گوناگون، به‌طور ناگهانی و عاری فکر کردن راجع به جوانب مختلف مسئله، شروع به کامنت گذاشتن می‌کنند. افراد درونگرا این طور رویکردی ندارند و به خشکی امدن شالوده اصول و برنامه‌ای که دارند ایفا می‌کنند. درونگرایی، باعث هوشیاری و توجه بیشتر بوسیله حوالی می شود



احاطه دیگری که درونگرایی بخاطر افراد به‌همراه دارد، هوشیاری و توجه بیشترشان به محیط دوره تو مقایسه با سایرین است. مهارتی که بعضا نویسنده‌ها از آن با اصطلاح «ابرنیروی» افراد درونگرا یاد می‌کنند. زمانی که دیگران در حال صحبت و ردوبدل مفروضات با یکدیگر هستند، بخشی از حواس‌شان باخبر این فعالیت می‌شود. اما شخص درونگرا که معمولا خلوت است، حواس جمع‌تری دارد و بوسیله مسائلی جای پا می‌برد که دیگران از آن‌ها بی خبر می‌مانند. شاید با نظر شخص درونگرایی که در نشست خواه جمعی از افراد معقول نشسته است، فرض کنید که ذهنش جای دیگری است، اما در واقعیت امر، افکار او غرق در اطلاعات و صحبت‌هایی است که ردوبدل می‌شوند و با رویکردی منتقدانه، آن‌ها را تحلیل می‌کند. حتما بخوانید: چگونه بوسیله شکل کاری به انتقاد دیگران پاسخ دهیم؟

در کنار این مسئله، درونگرایی توانایی دیگری هم بخاطر این طور افرادی دارد و آن، توانایی مطالعه اقدام حاضرین داخل جمع خواه جلسه است. به این معنا که افراد درونگرا در مقایسه با دیگران، با دقت بیشتری زبان ایما و اشارات و حالات چهرهٔ حاضرین تو جمع را پایین تر نظر می‌گیرند و به این صورت، به مسائلی اثر می‌برند که احتمالا از نظر سایرین پنهان می‌ماند. این توانایی افراد درونگرا باعث می‌شود تا مهارت بیشتری در روابط بین‌فردی داشته باشند.

افراد درونگرا می توانند ویژگی‌های ناشی از درونگرایی را درون اشخاص دیگر امتیاز بدهند. در واقع می‌توانند امتیاز دهند که اشخاص دیگر چه هنگامی در حال فکر کردن کردن، پردازش مفروضات یا والا دیدن قبض محیط اطراف‌شان هستند. زمانی که چنین ویژگی‌هایی را درون شخص دیگر خبر می‌کنند، مزاحم او نخواهند شد و رخصت می‌دهند به نتیجهٔ دلخواهش برسد و بوسیله همین خاطر، دیگران تو پیاده شدن او احساس راحتی بیشتری خواهند داشت. درونگرایی عجله را از افراد دور می‌کند و آن‌ها، با راحتی و تاب اذن می‌دهند تا ارتباط‌شان با سایرین شکل بگیرد. افراد درونگرا در گزینش دوستان‌شان دقت و ملاحظهٔ زیادی دارند



افراد برونگرا درون حضور دیگران و در پیاده شدن آن‌ها، انرژی می‌گیرند و تو مقابل، درونگرایی باعث می‌شود تا فرد داخل آستان دیگران به‌مرور زمان انرژی‌اش تفریق برود. به‌همین خاطر است که افراد درونگرا با دقت و ملاحظهٔ بیشتری دوستان‌شان را انتخاب می‌کنند. کسانی که درونگرا هستند، تعداد کمی دوست قابل‌اعتماد و صمیمی دارند و سعی می‌کنند، انرژی و زمان‌شان را صرف آن‌ها کنند. در مقابل، دایرهٔ آشنایان و دوستان کسانی که برونگرا هستند، وسیع‌تر است.

درونگرایی باعث می‌شود تا فرید در انتخاب دوستانش مداقه و ملاحظهٔ اضافی داشته باشد، به همین خاطر برقراری ارتباط نزدیک با این افراد کار چندان ساده‌ای حلق و به صرف کردن کمی انرژی و بردباری نیاز دارد. ولی اگر بتوانید اعتماد آن‌ها را به خویشتن جلب کنید، در دوستی چیزی برای شما کم نخواهند گذاشت و معمولا دوستانی وفادار، متعهد و باملاحظه هستند. درونگرایی، می‌تواند باعث شکل‌گیری رابطهٔ عاشقانه با شریک زندگی بشود



همان طور که پیش‌تر عنوان شد، کسانی که درونگرا هستند گاه‌به‌گاه به خاموش و انزوا نیاز دارند تا کارمایه لازم بخاطر ادامهٔ مسیرشان را بازیابی کنند. به همین خیال اگر شریک زندگی‌شان بی آرامی به این طور چیزی نیاز داشته باشد، او را درک خواهند کرد. داخل واقع درونگرایی و حاجت به حریم خصوصی باعث می‌شود تا این نیاز تو دیگران هم به رسمیت شناخته بشود و شریک زندگی فرد درونگرا، در چنین مواقعی تحت‌فشار فراغت نخواهد گرفت.

درون کنار این مسئله، مهارت و توانایی افراد درونگرا در گوش سپردن به صحبت‌های دیگران که داخل موارد قبل توضیح داده شد، اینجا تیمار به کمک‌شان می‌آید و رابطه‌شان را تقویت می‌کند. آن‌ها می‌توانند پس از یک روز طولانی، به صحبت‌های باهم اتحاد کردن زندگی‌شان شنوایی بدهند و عاری آنکه مدام سعی کنند نقطه‌نظر خودشان را مطرح کنند، از او امن کنند.

علاوه پهلو این‌ها درونگرایی باعث می‌شود تا فرد، پیش از آنکه اطلاعات و جزئیات خصوصی‌تر خویشتن را با شریک احتمالی آیندهٔ زندگی‌اش تو میان بگذارد، جدیت پیاده شدن مانوس بهتر او داشته باشد. به‌همین خاطر افراد درونگرا معمولا داخل نخست روابط در نگاه طرف مقابل‌شان جذاب‌تر جلوه می‌کنند.

این جذابیت درونگرایی ریشه درون خودداری و رفتار بعضا اسرارآمیز این افراد دارد و باعث تشویق کردن حس کنجکاوی طرف مقابل‌شان می‌شود. درونگراها با ملاحظه بیشتری شبکه‌سازی می‌کنند



سرود از شبکه سازی استراحت گرفتن در پرسنل از افراد و تلاش برای گذاشتن حداکثر تأثیر بر آن‌ها در بازدید فاتحه است و هدف از آن می‌تواند بازاریابی بخاطر محصولی بخصوص باشد یا چیز دیگر. این فقره به هیچگاه نشانی میسر نیست و پیچیدگی‌های خودش را دارد؛ بخصوص بخاطر کسی که درونگرا است. با این حال، درونگرایی، داخل صورتی‌که به‌طور مناسب از آن استفاده شود، باعث شکل‌گیری روابطی معنادار در این طور شبکه‌هایی خواهد شد. کسی که برونگراست، زمانی که بیدار چنین شبکهٔ ارتباطی‌ای می‌شود، معمولا هدفش این است که تا حد امکان، با تمامی حاضرین یا کسانی که داخل دسترسش هستند مصاحبت کند، اما این صحبت‌های کوتاه، نتیجهٔ دلخواه را به‌همراه نخواهند داشت و بوسیله همان سرعت هم فراموش می‌شوند.

درون واقع نکتهٔ حائز بزرگی برای استفادهٔ حداکثری از این شبکه‌سازی‌ها این است که توجه نباید صرفا معطوف بوسیله تعداد کسانی باشد که با آن‌ها صحبت و مناسبت برقرار می‌شود. به‌جای آن، بهتر است شعار اصلی، درک و دوست بهتر و بیشتر کسانی باشد که با آن‌ها صحبت می‌شود؛ تا اینکه اگر تعداد آن‌ها زیاد نباشد. درونگرایی در این مکان هم می‌تواند بخاطر افراد مفید باشد و با استفاده از این ویژگی شخصیتی، جلوه گر کردن حس و دوست بهتر ساده‌تر خواهد شد.

به‌عنوان شهید پس از عاقبت چنین رویدادی می‌توان با فرستادن لینک مقالات خواه سخنرانی‌های مرتبط با موضوع صحبت، رابطه معنادار و طولانی‌تری با او شکل داد. این طور رویکردی داخل مقایسه با زمانی که به‌عنوان مثال صرفا رفتار بوسیله پخش کردن کارت ویزیت باهم اتحاد کردن یا کسب‌وکار خویشتن می‌کنید، مطمئنا نتیجهٔ بهتری خواهد داشت. مدیران و کارفرمایان درونگرا دلسوز هستند



درونگرایی، درصورتی‌که با شناخت و تسلط کافی باشد، از شما بهینه مدیران و کارفرمایان را خواهد پیدایش. زمانی که همدستی خواه کسب‌وکار مدیر درونگرا به موفقیتی دست پیدا می‌کند، او تمایلی به صبر گرفتن تو معرض دید سایرین و تصنیف شدن توفیق بوسیله پای خودش ندارد. به‌جای آن، تیم کاری او هستند که به‌خاطر موفقیت حیثیت پیدا می‌کنند و این مسئله، باعث محبوبیت بیشترش خواهد شد.

مدیر برونگرا، بیشتر تو معرض توجه صبر می‌گیرد، اما به همان مدل توجه او به آویشن کاری‌اش کمتر خواهد شد.

درون کنار این مسئله، همان‌طور که پیش‌تر تیمار ذکر شد، درونگرایی باعث می‌شود تا بی مانند با حوصله و دقت بیشتری اطلاعات متنوع را وارسی و پردازش نرم. به همین خاطر، مدیر درونگرا، در مقایسه با مدیر برونگرا، دریافتن و خودی بهتری نسبت بوسیله کارکنانش ظاهر می‌کند. چنین مدیری زمانی که با کارکنانش صحبت می‌کند، بیشتر توجه خود را معطوف بوسیله درک بهتر مهارت‌ها، علایق و توانایی‌های آن‌ها می‌کند و با استفاده از این اطلاعات، می‌تواند به آن‌ها کمک درنگ تا داخل هوا کاری، با نشاط و کارایی بیشتری فعالیت کنند.

این طور مدیری، بعضا حتی در مواقعی که کارهای مهم‌تری دارد و تحت تنگ کردن است، از گفتگو کردن با کارکنانش دریغ نمی‌کند و بخاطر آن‌ها گوش شنوایی دارد. به همین خاطر درون میان آن‌ها محبوبیت روشن می‌کند. سخن پایانی

معمولا تو فضای اجتماع کسانی که برونگرا هستند، بیشتر در معرض توجه صبر می‌گیرند و موقعیت‌های بسیاری بخاطر داشتن اوقاتی بهتر پیش روی‌شان قرار می‌گیرد. داخل سوی دیگر، درونگرایی، ویژگی شخصیتی‌ای است که هنوز آن‌طور که باید در میان عامهٔ آدم مکان نیفتاده است و بعضا تعبیرهای ناخوشایندی از خموشی این افراد می‌شود. اما همان‌طور که در این مقاله گفته شد، درونگرایی هم مزایای منحصر به خودش را دارد و بهتر است به‌جای تأثیر پذیرفتن از چنین تعبیرهایی، مجاهدت بر آن باشد تا با حس و شناخت بهتر این ویژگی شخصیتی و مصرف از آن، از نتایج سودمند آن یکروز برد و راه را بخاطر الحاق به موفقیت هموارتر کرد. داخل ادامه بخوانید: اختلال شخصیت دوری گزین یا اجتنابی، علائم و پیامدهای اجتماعی آن
بوسیله گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیجیتال ریدر، باهم اتحاد کردن آمازونبا ارسال ایمیلی به کاربران خویشتن از تعطیلی سرویس رمان نویسی خویشتن خبر عدالت. آمازون اپلیکیشن استوری خود را تو سال ۲۰۱۵ برای پراکندن داستان‌ها و نوشته‌های کاربرانش راه‌اندازی کرده حیات. کاربران این سایت را معمولاً نویسندگان اندک مشهور تشکیل می‌دهند که بوسیله دستیار آمازون می‌توانند داستان‌های خود را منتشر کنند و به فروش برسانند.
 
آمازون درون این ایمیل به کاربرانش گفت است قبل از تاریخ ۳۰ ژوئن سال سیال داستان‌های خویشتن را بارگزاری کنند بمنظور پس ازآن از این تاریخ دسترسی به احصائیه کاربری نویسندگان دیگر مقدور نخواهد حیات.
 
آمازون سبب خاصی برای تصمیم به تعطیلی سرو رمان نویسی خویشتن ارائه نکرده است اما ظاهراً این تصمیم آمازون باید با افتضاح اخیرش در جعلی بودن داستان‌های منتشر شده تو این سایت وابستگی داشته باشد.
 
ربودن ادبی ادیب برزیلی درون سایت آمازون رسوایی بزرگی برای این سایت و خدمات مربوط به کتاب‌های الکترونیک این شرکت به همراه داشته است. کریس سیرویا دبیر برزیلی این سرو به دزدی ادبی مستنطق شد که مقدماتی مرحله با کپی کردن نوشته‌های رمان کورتنی میلان به نام فساد دوکس جلوه گر شد.
 
بسیاری از کاربران آمازون این اقدام نویسنده برزیلی را محکوم کردند و حتی هشتکی بخاطر دزدی ادبی در آمازون (CopyPastCris) ابداع کردند. مسئولان آمازون بعد از این فضاحت تحقیقات گسترده‌ای در نوشته‌ها و داستان‌های منتشر شده در سرویس‌ آنلاین این شریک شدن آغاز کردند که ۹۵ تاریخ از ۴۳ دبیر تقلبی شناخته شد.
پراکندن اندروی ۹ (Pie) با استقبال زیاد کاربران مواجه شد؛ ولی ایراد کلی این نسخه از اندروید، تعداد زیاد دکمه‌ها و حرکات دست بود که کاربردهای پیچیده‌ای داشتند و هیچ‌یک به‌درستی کار نمی‌کردند. گوگل داخل کنفرانس امروزش اعلام کرده‌ تو اندروید ۱۰ این دشوار را تاحدودی رفع کرده و با خلق امکان استفاده از لول دست از یک طرف صفحه‌نمایش به‌سمت دیگر (Swipe) به‌عنوان کلید بازگشت، از تعداد دکمه‌ها کم کرده‌ است. این ویژگی درواقع ترکیبی از حالت Swiping در گوشی‌های آیفون و گوشی‌های هواوی EMUI است.مقاله‌های مرتبط:هرآنچه گوگل در مجمع توسعه‌دهندگان ۲۰۱۹ خود معرفی کردن کردکوالکام و گوگل پشتیبانی از 5G را به Android Q می‌آورند

اگر تعدادی از گوشی‌های هواوی و آنِر را بررسی کنید که EMUI روی آن‌ها کوشا است، متوجه می‌شوید استفاده از سوایپ برای بازگشت به‌ قفا راه‌حل بسیار انعام است. یکی از کسانی که گوشی P30 هواوی را معاینه کرده، گفته است وقتی از امکان سوایپ در این گوشی استفاده کرده، آن‌قدر برایش لذت‌بخش بوده که سعی کرده در گوشی‌های پیکسل و وان‌پلاس تیمار آن را تجربه کند؛ اما متوجه شده این ویژگی بخاطر آن‌ها فعال حلق. مزیت مصرف از لول مشت از یک سوی صفحه‌نمایش گوشی به‌سوی دیگر بخاطر برگشت به عقب این است که دیگر دکمه‌ی مراجعت به عقب تو گوشی شما در جای ثابتی فراغت ندارد و شما درون هر نقطه‌ای از ارتفاع صفحه‌ی گوشی می‌توانید این حرکت را اجرا دهید و به عقب برگردید. درنتیجه، احتیاج نیست بخاطر بازگشت به عقب، گوشی را محکم نگه دارید؛ بلکه به‌راحتی می‌توانید با یک مشت این فرمان را اجرا دهید.

بااین‌حال، مشکلی که درون گوشی‌های هواوی وجود دارد، این است که برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی در منو کناری، با حرکت دست از جانب چپ صفحه‌نمایش فعال می‌شوند؛ اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل مپ، جیمیل و بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌های گوگل (چون این ویژگی تقریبا بخاطر همه‌ی اپلیکیشن‌های گوگل پیش‌فرض است). البته، اپلیکیشن‌های دیگری غم با این محدودیت وجود دارند. در گوشی‌های هواوی برای تشخیص بین حرکت دستی که با هدف مراجعت به عقب انجام می‌شود و حرکتی که برای فعال‌سازی اپلیکیشن صورت می‌گیرد، راه‌حلی تعیین شده است. لول مربوط‌به اپلیکیشن‌ها باید ظریف‌تر، اما حرکت برای مراجعت به متعاقب باید محکم‌تر باشد. مشخص است که این راه‌حل ایده‌آلی زدودن.

باوجوداین، گوگل راه‌حل بهتری پیشنهاد کرده و چون خالق اندروید است، با آزادی بیشتری این امکان را فراهم کرده است. راه‌حل پیشنهادی گوگل داخل اندروید Q این است که بخاطر فعال‌سازی اپلیکیشن، باید یک‌بار از سمت چپ دست خود را به‌سمت حق بکشید؛ اما اگر بخواهید با کشیدن مشت از سمت چپ به عقب برگردید، باید دوبار دست خود را روی صفحه‌نمایش بکشید. (بخاطر جانب راست یک‌بار کشیدن مشت شما را به عقب بر‌می‌گرداند). گوگل جدیت می‌کند کسانی که اپلیکیشن‌های جدید نقشه کشی می‌کنند و می‌سازند، به پیروی از این قانون جدید تشویق کند. درواقع، گوگل با این راه‌حل پیشنهادی طریق جدیدی برای اندروید اقرار کرده و انتظار دارد شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی با او همراه شوند. احتمالا در آینده، گوگل با تغییراتی که درون اندروید ساختن می‌کند، امکان بازگشت بوسیله عقب را با یک‌بار کشیدن مشت روی صفحه‌نمایش فراهم می‌کند؛ اما فعلا اندروید Q آغازی برای این ویژگی جالب است.بیشتر بخوانید:مقدماتی گوشی 5G هواوی ۲۶ اردیبهشت در لندن رونمایی می‌شودهواوی P smart Z معرفی شد؛ نمایشگر ۶.۵۹ اینچی، دوربین کشویی و قیمت اقتصادیجدیدترین آمار نسخه‌های اندروید منتشر شد: سهم ۱۰ درصدی اندروید پایبررسی معلول اسمارت 2019 هواویمقایسه پیکسل 3a و 3a ایکس ال با رقبا