خانه لوکس مبله

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

AAپسGHAROOOONGHAROOOON از AMG A45 و CLA 45، خودروساز آلمانی یکی دیگر از محصولاتش را رونمایی می کند؛ مرسدس AMG CLA 45 شوتینگ بریک. سلسله دوم این خودرو نسبت بوسیله سایر مدل های CLA بیشتر بر ویژگی های یک خودروی خانوادگی متمرکز است. میوه متاخر مرسدس بنز عزب به بازارهای اروپایی اختصاص دارد.



همگی چیز علامت می دهد که شوتینگ بریک بیش از همیشه روی عملکرد اسپرت تمرکز دارد. گواه این مدعا، استفاده از قدرتمندترین پیشرانه بنزینی چهار استوانه جهان است که والا کاپوت آن راحتی می گیرد. پیشرانه M139 موجود در مقیاس های معیار A45 و CLA در دو نسخه ۳۸۷ اسب تبخیر و ۴۱۶ اسب تبخیر برای مرسدس AMG CLA 45 شوتینگ بریک ارائه می شود.



قدرت از طریق جعبه کنگره دوکلاچه بوسیله کامل چهار چرخ منتقل می شود؛ جعبه کنگره ای که بخاطر افراد آشنا با محصولات مرسدس بنز به نشانی 4MATIC پلاس شناخته می شود. از شمارش عملکرد، مرسدس AMG CLA 45 شوتینگ بریک می تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در زمان ۴/۱ وقت بخاطر استاندارد مدل خواه ۴ لمحه بخاطر مدل S S هنگام. یواش بیشینه سرعت خودرو بوسیله صورت الکترونیکی محدود به ۲۵۰ کیلومتربرساعت یا ۲۷۰ کیلومتربرساعت بخاطر S میزان S. می شود همچنین حالت رانندگی دریفت بی قراری ارائه.

می شود مقاله:های مرتبط مرسدس بنز AMG CLA 35 شوتینگ بریک رونمایی شدمرسدس بنز CLA Shooting Brake

معرفی شد درکنار عملکرد زیاد چشمگیر، طراحی مرسدس AMG CLA 45 شوتینگ بریک نیز. استثنایی است عناصر طراحی موجود تو نسخه کوپه از عموم رینگ ها، (جلوپنجره) پانامریکانا Panamericana و لباس لوله های خروجی اگزوز در این مدل جدید. وجود دارد با توجه به نمایشگرهای دیجیتال مستطیل شکل، در کابین هنوز هم مکان دوست داشتنی و جادار برای سفرهای کوتاه و.

کامل است قیمت و زمان معامله مرسدس AMG CLA 45 شوتینگ بریک میزان ۲۰۲۰ اخبار.نشده است:بیشتر بخوانید ون برقی مرسدس بنز eVito رونمایی شدآئودی RS3 با تیونینگ ABT معرفی کردن شد۹ ویژگی و آپشن جالب در خودروهای لوکس۱۰ خودروی دوست داشتنی جرمی کلارکسونمرسدس بنز A45 و CLA 45
شرکت خودروسازی تویوتا بوسیله نشانی ارشد ترین خودروساز جهان که اخیرا از برنامه های خود برای افزایش میزان محبوبیت خودروهای برقی رونمایی کرده است، گرایش دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی نیمی از محصولات خویشتن را برقی تولید بطی ء. این موضوع در حالی از سوی تویوتا اعلام شده است که پیش تر، سال ۲۰۳۰ بوسیله عنوان شعار این خودروساز برای رسیدن به آمار مذکور اطلاع دادن شده حیات.

شاید تویوتا هموار خودروساز سنتی و نقیض دگرگونی بوسیله دید برسد؛ ولی این بار ظاهرا شعر طور دیگری رقم خورده و این شرکت تو دنبال چیز پهن تلاش های خستگی ناپذیری برای حضرت درون صف اول راسته رو به تغییر خودروی جهان رخ داده است. این سعی ها در شرایطی صورت می پذیرد که مدیران تویوتا تکاپو می کنند تا با اتخاذ سیاست های مناسب از رله محصولات خود در آینده و در صورت تضعیف، جایگاه خودروهای برقی و تکنولوژی به کاررفته درون آن ها مراقبت کنند.   



ژاپنی ها برای حضور اکید داخل بازار و توسعه ی فناوری خودروهای الکتریکی، باید سرمایه ی چشمگیری را خاص دهند. براساس دستور کار ریزی های رخساره گرفته تویوتا قید ۴ سال آینده، ۲ میلیارد دلار برای ترقی و تولید خودروهای الکتریکی، بوسیله ویژه نوع هیبریدی درون اندونزی سرمایه گذاری خواهد کرد.  البته تویوتا هم اکنون به قیافه رسمی داخل این خصوص پیش روی نکرده است. درون حقیقت، نخستین بار خبرگزاری رویترز به نقل از لوهوت پاندجیتان، وزیر امور دریایی اندونزی خبر سرمایه گذاری تویوتا را منتشر کرد؛ اما با دلمه شدن سازش نامه ای میان آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا و پاندجیتان، وزیر امور دریایی اندونزی، خبر یادشده بوسیله قیافه تلویحی تأیید شد.

در همین رابطه و پس از بخیه خبر درگاه تویوتا در اندونزی، این شرکت با انتشار بیانیه ای رسمی اطلاع دادن کرد:براساس پروگرام ریزی های رخ اندوهناک داخل حد فاصل سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ میلادی همکاری تویوتا حجم سرمایه گذاری خود درون اندونزی را بوسیله مقیاس ۲ میلیارد دلار افزایش خواهد رحم. 

در ادامه ی این بیانیه آمده است که تعهد شانس اندونزی به توسعه و اتساع استفاده از خودروهای برقی و کارمایه های جایگزین، این کشور را به کاندیدای واقعی تویوتا بخاطر اجرایی کردن طرح توسعه و افزایش تولید خودروهای برقی خود دگرگونی کرده است.



کارشناسان و فعالان صنعت خودرو پهلو این عقیده اند که روابط تجاری فراخ تویوتا با اندونزی و همچنین سرعت زیاد اتساع بازار خودروی این ملک از جمله دلایل اصلی غرض مدیران مبصر تویوتا به تکثیر میزان تنخواه گذاری خود تو این ملک عمده جنوب شرق آسیا است. این درون شرایطی است که اندونزی طی سال های اخیر و بوسیله توجه به اقتدار های صنعتی و دسترسی قلمرو به مواد بی تجربه مورد احتیاج ظرفیت تولیدات صنعتی خود را بوسیله مقیاس شایان توجهی افزایش داده است و همدستی ها و تولید کنندگان بزرگ را به حضور و تنخواه گذاری در این سرزمین تشویق می کند.

در این راستا و به گزارش خبرگزاری رویترز، اندونزی بوسیله نشانی بزرگ ترین اقتصاد جنوب شرق آسیا با دراختیار داشتن ذخایر قابل توجهی از حجر نیکل که یکی از اساسی ترین مواد تشکیل دهنده باتری های لیتیوم یون تک استفاده درون خودروهای برقی به حساب می رود، به دنبال جذب خودروسازان بین المللی بخاطر ارجاع خطوط تولید خودروهای برقی خویشتن بوسیله این کشور است.

مقامات اندونزی که درون حال حاضر دومین تولیدکننده خودرو درون منطقه جنوب شرق آسیا به حساب می رود، پیش بینی می کنند که این کشور می تواند تو سال های پیش رو و با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای خودروهای برقی و هیبریدی، به بزرگ ترین مرکز تولید این خودروها در جنوب شرقی آسیا بدل شود.





تویوتا پریوس هیبرید

به همین قصد اقبال اندونزی در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی ضمن رونمایی از یک طرح مالی اطلاع دادن کرد که معافیت های مالیاتی قابل توجهی را بخاطر شرکت های تولید کننده باتری مورد استفاده در خودروهای برقی و شرکت های خودروسازی درون دیدن محزون است. نیز امضای توافق نامه تعرفه ترجیحی با کشورهایی که از واردکنندگان بنیانی خودروهای برقی هستند، از جمله دیگر سعی های مقامات جاکارتا برای تبدیل شدن بوسیله مرکز منطقه ای تولید و صادرات خودروهای برقی بوسیله شمار می رود.

سال گذشته، شریک شدن خودروسازی میتسوبیشی ژاپن اعلام کرد که به پشت شرکت با مقامات اندونزی بوسیله منظور یافتن منطقه ای مناسب به منظور تولید خودروهای برقی است. هیوندای از این وهله اندوه پیش تر رفت و اخبار کرد که در حال برنامه ریزی برای مقدمه تولید خودروهای برقی خویشتن در این قلمرو است و به همین خط تولید برخی محصولات خود را از چین بیرون خواهد ساخت.

با حیات اخبار منتشرشده از مجاهدت های نصیب و قسمت اندونزی برای جذب تنخواه های خارجی و تحول شدن این قلمرو به مرکز تولید خودروهای برقی، باید خواستار ماند و دیدن که دامنه سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری تویوتا تا کجا اتساع خواهد یافت؛ چرا که تاکنون معلومات و جزئیات چندانی از برنامه ژاپنی ها منتشر نشده و در بیانیه رسمی تویوتا بی آرامی تنها به ظرفیت سرمایه گذاری این همدستی داخل اندونزی اشاره شده است.بیشتر بخوانید:ون برقی مرسدس بنز eVito رونمایی شدخودرو مفهومی و خودران بنتلی EXP 100 GT رونمایی شدآیا قوانین زیست محیطی خودروسازان را به تولید خودروهای برقی وسوسه می کند؟مینی کوپر SE با پیشرانه تمام برقی رونمایی شدتویوتا میزان اولیه پریوس مجهز به پنل خورشیدی را آزمایش می بطی ء
یکی از ارشد ترین مشکلاتی که سیستم عامل Wear OS گوگل با آن مشت وپنجه بطی ء می کند، ابکی افزاری است که روی آن اجرا می شود. بوسیله طور کلی از زمان معرفی این سیستم عامل در سال ۲۰۱۴، تمامی ساعت های هوشمند از سخت افزاری قدیمی بهره برده اند. حتی تراشه ی اسنپدراگون Wear 3100 نیز که سال پیش معرفی شد، مدل سازی هسته اش مشابه هسته ی تراشه ای حیات که سال ۲۰۱۳ عرضه شده بود. اگرچه به رویت می رسد کوالکام در حال حاضر، کواکام مشغول کار روی تراشه ای جدید از سری Wear با نام احتمالی اسنپدراگون ۴۲۹ بخاطر آینده ی پر اب افزاری Wear OS است.مقاله ی مرتبط:اسنپدراگون 215 جانی نو به گوشی های ارزان نرخ می بخشد

سایت WinFuture درون گزارش امروز خود، بوسیله آزمایش های کوالکام درزمینه ی پلتفرم گجت های پوشیدنی اشاره کرده است. به نظر می رسد پلتفرم های WTP429W و WTP2700 که هنوز تو مراحل اولیه ی آزمایش های تأیید تجهیزات قرار دارند و احتمالا به ترتیب اسنپدراگون Wear 429 و اسنپدراگون Wear 2700 نام خواهند گرفت، نسخه های اصلاح و سازگار شده برای دستگاه های پوشیدنی از تراش ی اسنپدراگون ۴۲۹ باشند که در دستگاه هایی مانند نوکیا 3.2 بوسیله کار رفته اند.



این خراش ی جدید در مقایسه با پلتفرم فعلی تراشه های اسنپدراگون ساخته شده بخاطر گجت های پوشیدنی، بهبود های درخورتوجهی ازجمله بهره مندی از چهار هسته ی پردازشی کورتکس A53 با توان پشتیبانی از نسخه ی ۶۴ بیتی و نرخ کلاک بالقوه ی بیشتر  بی پرده کرده است. اسنپدراگون ۴۲۹ داخل گوشی های هوشمند این قابلیت را دارد که فرکانس پردازشی خویشتن را تا ۲ گیگا هرتز افزایش دهد. این دو پلتفرم که درون جنین ی آزمایش قرار دارند، قابلیت سازگاری با هشت گیگابایت فضای پس انداز سازی و یک گیگابایت ذهن ی رم را دارد که دوبرابر بیشتر از مشخصات ساعت های فعلی با سیستم عامل Wear است.

از همه بنیادی تر، با توجه به لیتوگرافی ۲۸ نانومتری تراشه ی اسنپدراگون Wear 3100، تراشه ی جدید Wear 429 با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری قاعدتا بهره وری چشمگیری درزمینه ی مصرف کارمایه خواهد داشت. البته، پشتیبانی از فناوری LTE و بلوتوث نسخه ی ۵ همچنین در تکثیر این بهره وری مؤثر خواهند بود. همان طورکه قبلا اشاره شد، بیشتر ساعت های هوشمند با سیستم عامل Wear در شکم خود از خراش های کوالکام بوسیله خاص اسنپدراگون Wear 2100 استفاده می کنند. در حالی که نسخه ی 3100 پیشرفت خیلی کمتری در مقایسه با تراشه ی سلاله قبلش کرده است، بوسیله نظر می رسد اسنپدراگون Wear 429 می تواند قدمی بزرگ در مسیری درست باشد.

درصورت صحت خبر، زمان نمایش ی این تراشه ظاهر نیست؛ ولی WinFuture معتقد است احتمال عرضه ی آن تا سال آینده وجود ندارد. خوشبختانه تا موعد نمایش ی پیکسل واچ (Pixel Watch) گوگل، سخت افزار این ساعت راحتی نیست بوسیله این زودی ها منقضی و ازکار افتاده شود.بیشتر بخوانید:اینتل برای خرید پتنت های وایرلس خویشتن با خریداران مذاکره می کنداسنپدراگون 215 صمیمی بدیع بوسیله گوشی های کم ارزش ارزش می بخشدپتنت جدید IBM؛ ساعت هوشمندی که به تبلت تبدیل می شودچرا اینتل توسعه تراشه 5G را راکد کرد؟مقایسه برترین پردازنده های میان رده دنیای موبایل
مقاله های مرتبط:مهم ترین ابزار برای کمپ زدن در خلقت چیست؟چادر زدن و نکاتی که باید رعایت کنیدچگونه در کمپ های جنگلی با حمله گرگ مقابله کنیم؟

گردشگران می توانند، فدایی از زیباترین و متنوع ترین چشم اندازهای غریزی گیتی را داخل ایران مشاهده کنند. درصورتی که می خواهید تو هزینه هایتان نفع جویی کنید و درعین حال از حضور داخل فضای باز لذت ببرید، کمپ زدن می تواند گزینه ای عالی باشد. برضد بسیاری از کشورهای اروپایی، مناطق مشخصی بخاطر کمپ زدن در ایران درنظر محزون نشده است و به همین دلیل می توانید فضای ورزش را انتخاب کرده و چادر خود را به پا کنید؛ ولی بوسیله یاد داشته باشید که سرو بهداشتی، سیگنال تلفن و سایر امکانات تو این مناطق وجود ندارد و غیر از شما و فطرت تک دیگری به چشم نمی خورد.

فراموش نکنید که کجارو علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری مقاصد تویی و خارجی و شناساندن مهمانخانه ها و راهنمای سفر، به شناساندن برترین تورهای مسافرتی نیز پرداخته است. اگر امید دارید که سفری برنامه ریزی شده و اسودگی داشته باشید، می توانید از میان فهرست تورهای بخانه برگشتن ها آژانس معتبر، بهینه تورها را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید و در نهایت ارزان ترین تور ایرانگردی را انتخاب کنید.دماوند



دماوند کوهی در شمال ایران است که با بلندی ۵,۶۱۰ متر از سطح دریا، بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه به شمار می رود. چنانچه شما یک کوهنورد دلیر هستید یا دوست دارید که تو منطقه ی دوره دماوند پیاده روی کنید، پس چرا چادر نمی زنید تا از اقامت شبانه و ماجراجویی در طبیعت کیف ببرید؟کردستان



کردستان درون پهلو کوه های باشکوه زاگرس راحتی دارد و منطقه ای است که فدایی از زیباترین مناظر طبیعی ایران را تو خود جای داده است.

اگر می خواهید بوسیله کردستان سفر کنید، کجارو تبر سنندج را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و همچنین آژانس های برگزارکننده، تور دلخواهتان را با خرج کمتری رزرو کنید.لرستان



عکاس: Hamid Soufi

استان لرستان را به تامل زیبایی طبیعتش می شناسند و در میان جاهای دیدنی لرستان می توان به دریاچه ی گهر اشاره کرد. انسان محلی به رخساره رایج اطراف دریاچه کمپ می زنند و به همین دلیل می توانید بوسیله صبر درون طول شب در این محل اقامت داشته باشید. این دریاچه که به «نگین اشترانکوه» معروف است، بوسیله علت نداشتن سیاق سامان رو تا معادل اضافی از انحطاط و آلودگی به دست انسان به دور مانده است.

برای رفتن به این شهر زیبا و بازدید از طبیعت بی نظیرش می توانید بهترین و مناسب ترین بلیط هواپیما بوسیله مقصد لرستان را تو کجارو جستجو کرده و تمهید کنید، چرا که جستجوی آسان و تنوع قیمت بلیط ها از ده ها فروشنده معتبر، به شما این امکان را می دهد تا ارزان ترین بلیط بوسیله مقصد مورنظرتان را پیدا کنید.کمپ کوفتن تو به خشکی امدن عشایر



اگر شجاعت لازم برای کمپ زدن تنها در طبیعت را ندارید، می توانید تو قالب تور، تجربه ی کمپ زدن در کنار عشایر را درون برنامه ی خود صبر دهید. عشایر ایران کوچ نشین هستند و با تغییر جزئی از جمله همراه با احشام خویشتن بوسیله منطقه ای دیگر می مسئله. بسیاری از آژانس های گردشگری انواع تورها از تورهای چند بسرعت تا هفتگی را برای گردشگران مجهز کرده اند و گردشگران می توانند داخل این ایام داخل بر عشایر زندگی کنند و با روش زندگی آن ها بیشتر آشنا شوند.شمال



منظور از شمال، مناطق شمالی ایران است و به استان های گیلان و به خصوص مازندران گفته می شود. جنگل و دریا و کوه های سرسبز و آرامش محض را می توانید با چادرزدن در این خطه از ایران تجربه کنید.

شما می توانید جاهای دیدنی مازندران را داخل کجارو مشاهده کنید و بخاطر سفرتان بوسیله سایر نقاط این استان پروگرام ریزی کنید.بوستان



عکاس: EbrahimKhazaie

استان گلستان در سیرت شرق ایران و جنوب دریای خزر قرار دارد. پارک ملی گلستان در این استان واقع شده است که با حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع، بزرگ ترین پارک ملی ایران بوسیله حساب می آید و بوسیله همین دلیل از سوی یونسکو بوسیله نشانی ذخیره گاه زیست جبر تو میراث جهانی یونسکو بوسیله ثبت روان است. جنگل بوستان یک از ارزشمندترین مناطق ایران چه از لحاظ کمیت و چه ازنظر تنوع وجود جانوری و گیاهی است و اسلوب های کمیاب بسیاری از پرندگان و حیوانات تو آن زندگی می کنند و درنتیجه محلی برجسته برای چادرزدن در خلقت به شمار می جوی. فراموش نکنید که اخیراً با سهل انگاری برخی از افرادی که داخل پارک ملی گلستان چادر زده بودند، آتش سوزی های گسترده ای ساختن شد و به همین دلیل مناطق خاصی برای کمپ زدن گردشگران درنظر گرفته شده است.

عکس کاور: Sahar Esfandiari
به گزارش ایرنا، عادل آذر، مهتر دیوان محاسبات شب گذشته، ۱۵ تیر، در یک پروگرام تلویزیونی گفت: درباره حقوق های نجومی، کلیه دریافتی های مدیران و مقامات و تا اینکه سکه، جایزه و عیدی را که گرفتن کرده بودند، درآوریم. داخل گزارش عنوان شد ۲۴ میلیارد تومان از ۳۹۴ نفر رجعت خورد. مجموعاً از گزارش دوم و سوم، ۵۷ میلیارد تومان بابت حقوق های نامتعارف پول به خزانه دولت بازگرداندیم.

وی همچنین گفته وجود: ۷۰ دستگاه پرونده بابت حقوق های غیرقانونی به دستگاه قضا فرستادیم و با اینها بدون وسواس برخورد شد. تعدادی از حقوق بگیران نجومی بودند که با آنها تلاقی شد؛ عده ای برکنار شده و تا اینکه بوسیله زندان رفتند.

در این خصوص، محمدعلی پورمختار، نماینده انسان بهار و کبودرآهنگ و پیکر کانون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: خبر جدیدی از آقای منصف آذر نشنیدم و آنچه نمایش شده، مربوط به دو سال پیش است. پیاده شدن زمینه آماری که دربار محاسبات در آن زمان ارائه کرد، کشف شهود حقوق های نجومی درون مناسبت با ۴۰۰ نفر انجام شد.

وی همچنین تقریر کرد: گزارش شد که به تخلفات رسیدگی شده و مبلغی تیمار که اعلام شده، رجعت خورده و چندی هم بوسیله مراجع قضائی شناساندن شدند. بحثی که اخیراً مطرح شده، جدید ازاله و تعداد ۴۰۰ نفر و مبلغی که در آن زمان ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده، پیش از این هم اخبار شده بود.

پورمختار با تأکید بر اینکه این کار باید ادامه پیدا می کرد، یادآور شد: همچنان قبض ها و صیقل ها خصوصاً در شرکت های دولتی و شقه دولتی ادامه دارد. دربار محاسبات باید با نظارت جدی بر موضوع و تلاقی شدید با متخلفان، خراج فقره و گزارش آن را غصه به کمیسیون شورای اسلامی و هم به مردم نمایش کند. به نظر می رسد دیوان در این حوزه کمی از استفهام فارغ شده و گمان می دهد که دیگر کارش تمام شده است.

این نماینده مجلس در رابطه با اعلام نشدن اسامی دستگاه ها و مدیران متخلف اظهار کرد: باید اسامی اعلام شود. یک جنین به آقای عادل آذر نامه نوشته شد و خواستیم که اسامی دستگاه ها و اشخاص را به کمیسیون حقوقی و قضائی هم بفرستد، اما تاکنون این کار ادا نشده است. لازم است شهرت دستگاه ها و اشخاص حداقل بوسیله مجلس شورای اسلامی اعلام شود.

پورمختار همچنین گفت: حلقه باید پیگیری کند، ولی فداکار مواقع تصور می کند که مسئله کامل شده و آن را رها می یواش. به اختصاص کمیسیون برنامه و بودجه که مستقیماً با دربار محاسبات در وابستگی است باید پیگیر این روند باشد و اجازه ندهد امتداد یابد.
ASمشارکتHAROOOON AOC برای دلبستگی مندان بوسیله بازی های ویدئویی، دو مانیتور جدید با زمان پاسخ دهی ۰.۵ میلی لحظه بوسیله راسته عرضه می کند. براساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی Windows Central، شرکت AOC دو مانیتور گیمینگ، یکی ۲۷ اینچی با نام AOC Agon AG271FZ2 و دیگری ۲۴.۵ اینچی با معروفیت AOC Agon AG251FZ2 معرفی کرده است.   

علاوه بر اینکه هر دو نمایشگر گیمینگ AOC از زمان پاسخ دهی پایینی برخوردار هستند، هر دو از  فناوری AMD FreeSync پشتیبانی می کنند و از ارزش نوسازی ۲۴۰ هرتز روزی می برند. هر دو نمایشگر جدید دارای رزولوشن 1080p هستند و ظاهرا خبری از پنل 4K زدودن. 

مقاله های مرتبط:معرفی کردن تلویزیون های پیشرفته و پریمیوم ال جی درون نمایشگاه InnoFest 2019 خاورمیانه و آفریقاال جی نخستین مانیتور IPS گیمینگ جهان با زمان پاسخگویی یک میلی ثانیه را معرفی کرد

هر دو نمایشگر مهیا به اتصال DisplayPort، HDMI 2.0، DVI-D و همچنین ورودی های VGA بوسیله علاوه ی  حضرت داخلی با چهار پورت USB 3.0 و پورت فناوری شارژ زننده هستند. از نظر سیستم صوتی، مانیتورهای متاخر AOC مجهز به یک جفت اسپیکر ۳ واتی هستند و از دید طراحی قشری نیز، هر دو نمایشگر با استند پایه ی بلند با قابلیت چرخش و تنظیم سراشیب به راسته عرضه می شوند.

نمایشگرهای متاخر AOC از قابلیت QuickSwitch Controller بهره می برند که به گیمرها این امکان را می دهد بتوانند سه حالت بازی سفارشی شده خلق کنند و بین آن ها به سرعت و تنها با فشردن یک دکمه سوئیچ کنند. گیمرها می توانند نمایشگر را از نظر تنظیمات روشنایی، کنتراست و فداکار انفراد های ضروری قابل تنظیم بخاطر هر بازی بوسیله رخساره جداگانه و برای هر بازی سفارشی سازی شده، تنظیم کنند.



یکی از انفراد های برازنده تنظیم در بازی، Shadow Control است که به گیمرها کمک می کنند تا بتوانند قسمت های تاریک نمایشگر را براساس آنچه روی نمایشگر مشاهده می کنند، روشن مرطوب خواه تاریک نم کنند.

تعلق مندان به خرید دو نمایشگر جدید AOC، می توانند دستگاه مورد نظر خویشتن را پیش سفارش کنند. نمایشگر ۲۷ اینچی با ارزش ۳۷۹.۹۹ دلار و نمایشگر ۲۴.۵ اینچی با ارزش ۳۲۹.۹۹ دلار به راسته عرضه خواهد شد. کاربرانی که از کارت گرافیک انویدیا مصرف می کنند، بهتر است ابتدا منتظر اعلام نظر AOC درباره ی پشتیبانی از فناوری FreeSync درون کارت گرافیک خود باشند.بیشتر بخوانید:مانیتورهای خصوصی بازی UltraGear ال جی درون ایفا 2018 رونمایی شدندمانیتور گیمینگ 65 اینچی 4K انویدیا با پشتیبانی از G-G SYNC و HDR تو سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شدAOC از مانیتور.۱۵ ۶ اینچی با آستان-USB C رونمایی کردمانیتور ۳۲ اینچی خمیده AOC با قیمت ۴۳۰ دلارنمایشگرهای PDS241 و PDS271 از سوی شرکت AOC معرفی
مرتضی موسی خانی، رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران گفت:اولین سری خودروهای الکتریکی تولید شده ی جوانان ایرانی مرداد باخبر بازار کشور می شود و داخل خیابان های تهران تردد می کند. تعامل صنعتی و دانشگاه داخل شرایط کنونی می تواند فدایی خلأها را پر و به ارتقای صنعت خودروسازی حزن کمک کند. باید بپذیریم تعامل صنعت و دانشگاه مغفول مانده؛ درون حالی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین استعدادهایی داریم که چنانچه مدنظر قرار گیرند و به آن ها اعتماد شود، می توانند داخل تحقق صرفه جویی بدون نفت مؤثر باشند. در استان قزوین، استعدادهای یدکی در بخش های متنوع وجود دارد که بدون تردید می تواند بوسیله اقتصاد غیر نفتی و تحقق صرفه جویی مقاومتی معاون درنگ.ورود بدوی خودرو الکتریکی ایرانی بوسیله میدان

موسی خانی صحبت هایش را چنین ادامه عدل:به لطف الهی نخستین خودرو الکتریکی اتومبیل دونفره داخل اندازه ی کوچک وارد راسته می شود و این خودرو بخاطر شهرهای پرترافیکی بسیار ارزان است که فضای کمی برای تردد و پارکینگ دارند. کشش این خودرو برقی به اندازه ی عرض خودرویی معمولی است و درون فضای پارک داخل جای خودرویی معمولی، می تواند سه خودرو برقی توقف یواش.



مهتر کمیته ی ملی روبوکاپ ایران گفت:خودرو الکتریکی ایرانی با برق عادی شارژ می شود و شعاع حرکتی آن با هر بار شارژ به ۱۰۰ کیلومتر می رسد. باتری این خودرو برقی امکان شارژ طولانی مدت را اندوه دارد و می تواند با سرعت ۹۰ کیلومتربرساعت در ولایت تردد کند. خودرو الکتریکی ایرانی با اکسل و موتور پرعضله می تواند لغزان های نوک تیز مناطق شمال تهران و تا اینکه دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات را به راحتی بالا جوی و از آن ها عبور بطی ء.



موسی خانی افزود:تاسیس این خودرو برقی از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و درحال حاضر، پنج مایه از این خودرو ساخته و وارد مراحل آزمایشی شده است. افزون براین، قطعات ۱۰۰ وسیله دیگر موعظه داده شده که آماده ترخیص از گمرک است و قطعات ۹۵ مایه نیز مهیا شده و آماده ی تولید این تعداد خودرو الکتریکی هستیم.



مهتر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد:با حمایت دولت، مجوز شماره گذاری این خودروها صادر شده و ۳۰ دستگاه آماده پلاک گذاری شده است. پس از مراحل آزمایشی و دخول خودروهای ساخته شده به خیابان ها، با مصالحه حاصل شده با خودروسازان ارشد کشور، امیدواریم وارد کود ی ساخت و تولید انبوه آن شویم.روشن قشنگ و جمع وجور و جوان پسند

موسی خانی گفت:خودرو برقی ایرانی زیاد زیبا است و با تیپ خلبانی و چهار ستاره، ضریب حمایت فراوانی دارد و امکانات مناسبی در حوزه ی الکتروموتور و باتری خودرو الکتریکی و سایر برگ دارد. سری اول این خودرو را دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و همدستی های دانش ماخذ و با انبازی معاونت فناوری ریاست جمهوری مدل سازی و مخلوق است.خودروهای برقی دانشگاه آزاد قزوین مرداد دانا راسته می شودمقاله های مرتبط:خودروهای برقی و هیبریدی از صیقل حقوق ورودی معاف می شوند۱۰ برهان برای خرید خودروی الکتریکی

موسی خانی دراین باره گفت:برای کمک به تولید ملی باید از این خودرو الکتریکی حمایت شود تا مولود دستان جوانان نخبه بتواند وارد بازار شود و به قناعت و اشتغال ناحیه دستیار بطی ء. سودا این خودروها کمک به تولید تویی و حمایت از اشتغال است و امروز سرافرازی می کنیم جوانان ملک پس از شرکت درون مسابقات خودرو الکترونیک، توانسته اند ایده های علمی خود را به ثروت تبدیل کنند.ساخت قطعات را مردمان سازی کردیم

موسی خانی در انتها گفت:از ۹۰۰ قطعه ی مهم این خودرو الکتریکی، حدود ۸۵۵ قطعه تویی سازی شده و فقط ۴۰ قطعه وارداتی است که این قطعات در سال های آینده می تواند بومی سازی شود. رانندگی مرده و آسان، پارک راحت، ظاهر زیبا، سرعت مناسب، ظرفیت کم، سوخت پاک و ارزان، غلبه مانور بهتر در شهرهای پرترافیک از انفراد های خودرو برقی مخلوق شده داخل دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین است.



مهتر کمیته ی ملی روبوکاپ ایران اظهار امیدواری کرد با ایمنی از تولید ایرانی و همچنین جوانان نخبه، آینده ی درخشانی داخل انتظار کشور خواهد وجود و با روحیه ی خودباوری می توانیم در مسیر اقتصاد مقاومتی شلنگ برداریم و از وابستگی رها شویم.بیشتر بخوانید:تسلا استاندارد 3 با کیت هیکل ورشتاینر رونمایی شدآزمایش توفیق آمیز خودرو الکتریکی مرسدس بنز بخاطر محضر درون فرمول Eاوپل کورسا مدل ۲۰۲۰ رونمایی شدقطعی دو دست خط انتقال فیبر نوری داخل اروپا؛ برهان اختلال سرعت اینترنت ایرانهانس زیمر به بی ام و داخل ساخت لحن بخاطر خودرو های الکتریکی معاون می نرم
AمرسدسGHAROOOON بنز به تری نخستین آزمون خود را برای خودرو فتنه ای EQ Silver Arrow 01 با هدف آمادگی برای جناب در مسابقات فرمول ای (Formula E) به سرانجام رساند. خودروساز آلمانی اولین وهله فرمان پیدایش خودرو الکتریکیمسابقه ای خود را درون اوایل فروردین امسال کامل کرد و اوایل هفته ی گذشته، آن را بوسیله پیست Autodromo Riccardo Paletti ایتالیا برد تا گری پافیت و استافل وندورن، رانندگان سابق فرمول یک، با آن رانندگی کنند. 



درمجموع، خودرو برقی مسابقه ای Silver Arrow 01 داخل دو روز، ۲۱۸ دور را در پیست تکمیل کرد. خودرو مسابقه ای مرسدس بنز خود را برای انفصال ششم مسابقات فرمول E آماده می کند که از اوایل آذر در عربستان سعودی آغاز خواهد شد.



ایان جیمز، مدیر آویشن Formula E مرسدس بنز گفت:در وارانو، کلکسیون ی دوم آزمایش های خود را به اراده آماده سازی برای منفصل ششم مسابقات فرمول ای ارتکاب دادیم. درمجموع دو روز، آزمایش های بیش مثبتی را متعاقب سر گذاشتیم و توانستیم واحد تولید غلبه جدید را در خودرو الکتریکی آزمایش کنیم. باوجوداین، متوجه شدیم هنوز برای اجرا اولین فتنه در نوامبر امسال، راه یدکی تو پیش داریم.

مقاله های مرتبط:مرسدس بنز، خودروی الکتریکی فرمول E را رونمایی کردمرسدس بنز تو مسابقات فرمول E سال 2018 شرکت می کند

استافل وندورن نیز درادامه گفت تصوراتش پشت فرمان خودرو Silver Arrow 01 مثبت بود:از زمانی که اولین بار با این خودرو الکتریکی رانندگی کردم، پیشرفت و تکامل جهیز محرکه ی برقی شادمان کننده بوده است. همه ی این ها کمی از حروف طولانی ما به احصائیه می روند. هنوز کارهای فراوانی برای ارتکاب دادن وجود دارد و همگی از آن نخست هستند. بااین حال، می گویم بدوی تصوراتم از این خودرو بسیار رضایت بخش بوده است. اصول اولیه محکم هستند و همگی چیز خوب به دیدن می رسد. آنچه الان شکوه دارد، همین است و فکر می کنم شروع مثبتی بخاطر ما خواهد بود. 



فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ مسابقات قهرمانی فرمول E گیتی یکی از رادیکال ترین خلع ها در تاریخ این مسابقات بوسیله حساب می رود. مرسدس بنز، تنها نو وارد این سری مسابقات خودروهای الکتریکی نیست؛ چراکه پورشه همچنین مقدماتی بار با تیم هایی قرین نیسان، جگوار، بی ام و، آئودی، DS ،NIO و ماهیندرا هم چشمی خواهد کرد.بیشتر بخوانید:اوپل کورسا مدل ۲۰۲۰ رونمایی شدهانس زیمر بوسیله بی ام و درون پیدایش صدا برای خودرو های الکتریکی دستیار می کندمرسدس AMG GT 63 S S با تیونینگ پرفورم مستر معرفی شدخودرو خورشیدی و الکتریکی لایت یر وان معرفی شدفروش تسلا در غرب اروپا از پورشه پیشی
گوگل از ترقی ی برنامه ی دوساله ی آموزش کودکان در حوزه های پناه و شهروندی دیجیتال رونمایی کرد. برنامه ای به نام Be Internet Awesome که از این بوسیله پس ازآن میزبان موضوعات لیست رسانه ای هم خواهد بود. برنامه ی ترقی ای جدید به صورت اختصاصی روی شناسایی اطلاع دادن کذب و دیگر محتوای غلط موجود داخل اینترنت متمرکز خواهد بود.

گوگل ۶ برنامه ی متاخر سواد رسانه ای ایفا خواهد کرد که در جریان دوره ی تحصیلی، نکات متعددی را به کودکان آموزش می دهد. از میان آن ها می توان نکات کاربردی بخاطر درون امان وجود داشتن از حملات فیشینگ، شناسایی ربات ها، اعتبارسنجی اطلاعات، اعتبارسنجی منابع، خبر اطلاعات لغزش آنلاین، امتیاز آدرس های تقلبی و موارد دیگر اشاره کرد.مقاله های مرتبط:واتساپ برای مبارزه با اطلاعات نادرست فوروارد پیام ها را محدود کردآیا توهم آگاهی در کمین کاربران شبکه های مدنی است؟

کلاس های سواد رسانه ای متاخر گوگل (که قطعا فداکار از مبصر سالان اندوه باید آن ها را مطالعه کنند)، با باهم اتحاد کردن Anne Collier تدوین شدند. کالیر دبیر اجرایی Net Safety Collaborative است. به علاوه Faith Rogow نویسنده ی کتابی با موضوع مسوده رسانه ای برای کودکان و هم بنیان گذار سازمان ملی آموزش سواد رسانه ای همچنین داخل پروژه ی مذکور با گوگل شریک شدن می نرم.

ایمی میکات، مربی و بنیاد گذار سرویس Teachmama در پستی وبلاگی درباره ی برنامه ی گوگل و مسوده رسانه ای کودکان گفت:ما به ابزارها و منابع مناسب احتیاج داریم تا کودکان از حداکثر کاربردهای فناوری بهره برداری کنند. اینک منابع مناسبی در مرزوبوم ی زنهار و شهروندی دیجیتال در اصالت قوم ها صبر دارد، اما باید فعالیت های اکید هم داخل مرزوبوم ی لیست رسانه ای عمل شود. غلام با مربی های متعددی کار کردم. اکثر آن ها اعتقاد دارند لیست رسانه ای برای شهروندی بهتر و حمایت زندگی دیجیتال، خطیر هستند. البته همه ی ما از دشوار بودن پوشش چنین موضوعاتی معارفه داریم.



حوالی های آموزشی گوگل شامل ترکیبی از ابزارهای متنوع می شوند. علاوه بر آموزش های کاربردی و مرحله ای، ابزارهای دیگری بی آرامی بوسیله آن ها عرضه می شود. به نشانی مثال می استعداد بوسیله ترکیبی از فعالیت های تحصیل و موضوعاتی برای ابتدا گفت وگو و تفکر پیرامون منابع آنلاین اشاره کرد.

در مجموع با معاینه کلیات دوره های آموزشی به این نتیجه می رسیم که شعار اصلی، اطلاع رسانی درباره ی صحت محتوای آنلاین است. کودکان باید بیاموزند که لزوما همگی ی محتوای آنلاین، صحیح و ذات نیست. به علاوه آن ها می آموزند که برخی از آن چه داخل وب سایت ها می بینند با هدف دزدی مفروضات شخصی یا تا اینکه هویت فعالیت می کند.کودکان باید بیاموزند که همه ی مفروضات موجود در اینترنت بی عیب نیستند

کودکان در دوره های آموزشی گوگل با مفهوم و عملکرد حمله های فیشینگ آشنا می شوند و گونه های مقابله با آن را نیز حس می کنند. آن ها پس ازآن مهارت های  ضد فیشینگ را با تجربه های عملی و بحث درباره ی خاصیت های صحیح دربرابر متون، پست ها، درخواست های دوستی، تصاویر و ایمیل های مشکوک در اینترنت فرا می گیرند. آموزش های بخش ربات ها محتوی آشنایی با عملکرد درک قدر یا بهای چیزی جعلی می شود. شرکت کننده ها پس از آشنایی با عملکرد شعور مصنوعی، امتیاز بین مخاطب ربات و مردم را می آموزند.

تو ادامه ی آموزش های سواد رسانه ای به کودکان آموخته می شود که چگونه منبع قابل اعتماد را درون فضای آنلاین روبرو کنند. به علاوه آن ها می توانند علت های منابع را غم دریافتن کنند. در سرانجام دانش آموزان لیست رسانه ای مسبوق خواهند شد که احاطه و تخصص یک فرد یا منبع تو یک موضوع، به معنای تخصص و مهارت در همه ی موضوعات نخواهد حیات.

در یکی از حوالی های آموزشی کودکان سؤال هایی مرتبط با یک موضوع را برگزینی می کنند و داخل اینترنت به متعاقب پاسخ آن می گردند. موضوع تک نظر را می استعداد از وب سایت ها یا از میان موضوعات داخل متون آزمایشی قبض کرد. پس از پیدا کردن پاسخ آنلاین غصه باید روانی تأیید منبع انجام شود. تو دنباله بصیرت آموزان مقایسه ی منابع معتبر با یکدیگر را می آموزند تا درنهایت به کلکسیون ای از منابع دست پیدا کنند.



در اندکی از پروگرام ی آموزشی پیرامون صریح کردن منابع معتبر می خوانیم:اگر نمی توانید کلکسیون ای متنوع از منابع معتبر پبدا کنید که با لب اولیه بی قراری خوانی داشته باشند، نسب اول قابل تکیه گاه نخواهد بود.

کودکان می آموزند که چگونه از شواهدی همچون URL فریبنده و معاینه منابع جهت تأیید اعتبار برای تشخیص اطلاعات غلط استعمال کنند. به آن ها آموخته می شود که فداکار افراد اقتدار تشخیص منابع معتبر را ندارند و بوسیله همین دلیل داده ها غلط در سرتاسر اینترنت منتشر می شود.

داخل بسرنوشت شوم دچار کردن آشنایی با بسط معلومات خبط می خوانیم:برخی گروه ها و افراد دلبستگی ی زیادی بوسیله باورها و اعتقادات خویشتن دارند. آن ها تا اینکه ریشه را بخشی تبدیل می دهند تا ما با باورهایشان مقابل شویم. وقتی اطلاعات تغییریافته بوسیله صورت یک ادبیات حقیقی پخش می شود، پدیده ای به صیت داده ها اشتباه منتشر خواهد شد.



تو دوره های آموزشی لیست رسانه ای به کودکان گفته می شود که برخی از منابع مفروضات و اطلاع دادن غلط، از نا م هایی شبیه بوسیله صیت های واقعی استعمال می کنند. به همین دلیل تشخیص بدلی بودن آن ها بیش شاق می شود. به علاوه گونه های وافر وب سایت ها بخاطر احضار توجه کاربران نیز بررسی می شود. به عنوان مثال رسانه های دروغگو از عکس های غیرمرتبط با متن مصرف می کنند خواه با به امر بردن عبارت هایی همچون «شوکه کننده» خواه «افشاگری» تکاپو تو فراخوانی توجه هرچه بیشتر دارند.حصه های بنیانی ی آموزش ازطریق بازی صورت می گیرد

آموزش نمره مفروضات غلط به کودکان به معاون یک بازی تکمیل می شود. ورزش آنلاین Reality River از خرد آموزان می خواهد تا با تشخیص و قضاوت، از یک رودخانه ی خروشان گذر کنند. بازی مذکور بوسیله عنوان قدری از پروگرام ی تحصیلی شهروندی و زنهار دیجتال گوگل توسعه یافت.

هدف نهایی دوروبر ی سواد رسانه ای سواد رسانه، ایجاد عادت بررسی تمامی اعلام و اطلاعات آنلاین (و خیر تنها آن هایی که مشکوک هستند) درون کودکان است. گوگل پروگرام ی جدید خود را بوسیله زبان های انگلیسی، اسپانیایی و هشت زبان دیگر عرضه می کند و خانواده ها و آموزگارها می توانند از برنامه ها استفاده کنند. به علاوه دوره ها و کارگاه های حضوری متعددی هم با مشارکت YMCA و National PTA در شهرهای متعدد جهان برگزار خواهد شد.بیشتر بخوانید:بحران لفظی بین گوگل و فیسبوک رفعت گرفتاپل و گوگل، باارزش ترین برندهای جهان تو صنعت اینترنت بی سیمسیستم عامل کروم گوگل از پردازنده های آیس لیک اینتل پشتیبانی نخواهد کردگوگل برای وارسی عملکرد استادیا سایت تست سرعت راه اندازی کردگوگل دستور کار ای برای تولید تبلتی جدید نخواهد داشت
استان لرستان یکی از شورانگیزترین طبیعت های ایران را به خویشتن اختصاص داده است. تو این ناحیه پهناور، علاوه بر نهاد افسون گر، ردپای تاریخ و هنر ایرانی به زیبایی مشهود است و می نبوغ از گستره ی جاذبه های هر گوشه ی این استان لذت برد. بروجرد یکی از جاهای دیدنی لرستان است که داخل دل زاگرس جا خوش کرده و علاوه بر فطرت و آب وهوای خواستنی، غنای تاریخی آن نیز دیدنی است. با ما همراه شوید تا ماجراجویی را در جاهای دیدنی بروجرد آغاز کنیم و با این دیار بیش از پیش آشنا شویم.

حتما بخوانید:جاهای دیدنی محلات؛ سیر تکاملی به هلند ایرانجاهای دیدنی کرمانشاه؛ دیدنی های دیار فرهادجاهای دیدنی اهواز؛ سفر به کشور پل های ایران موقعیت جغرافیایی بروجرددر گور ایران

بروجرد از شهرهای پرجمعیت ایران است و بر این اساس، عنوان دومین خانه دادن شلوغ کار استان لرستان را به خود خاص داده است. این شهر تو یکی از خوش آب وهواترین قسمت های غربی سرزمین و در مرتفع ترین نقاط دامنه زاگرس واقع شده است. بروجرد در آغوش حصاری منیع از زاگرس ایمنی گرفته است و چنانچه سه گانه جهت شمال، غرب و شرق بطرف خانه را وارسی کنیم، به کوهستان های زاگرس می رسیم. قله گرین بلندترین عمه از حصار بروجرد است که در باختر آن واقع شده است. در نقطه برابر گرین، کوه های کم اوج یزدگرد تو شرق بروجرد خودنمایی می کنند.

نیز از جنوب و جنوب خاوری ایالت بروجرد، به دشت سیلاخور می رسیم که خاک خراج خیز آن نقش پررنگی در صنعت کشاورزی و باغ داری لرستان داشته است. در واقع سیلاخور به دو قسمت بالا و پایین مجزا می شود که بروجرد در میان این دو تکه قرار خمود است. در ادامه با معرفی جاهای دیدنی بروجرد درون سرزمین خوش رنگ ولعاب لرستان همراه شما خواهیم وجود. جاهای دیدنی بروجرد ۱. صومعه جامع بروجرد صومعه جامع بروجرد – عکس از سایت راه اندازی میراث فرهنگی استان لرستان

اگر به پشت ماجراجویی درون جاذبه ای تاریخی میان جاهای دیدنی بروجرد هستید، باید به محله ی قدیمی دودانگه بروید. برای روبه رو شدن با معماری بناهای تاریخی لرستان، کنیسه جامع این شهر، یکی از نیکوترین برگزینی ها در طول سفرتان خواهد بود. مسجد جامع بروجرد را باید یکی از شاهکارهای معماری سنتی بروجرد دانست که قدمت ساخت آن به صد دوم تا سومین هجری برمی گردد. این مسجد که در بین اهل بروجرد به مسجد جمعه هم شناخته می شود، در زمان حکمرانی یکی از فرماندهان لشکری خلیفه ی عباسی، به نام «ابودلف عجلی» که خویشتن از رهروان مذهب شیعه بوده، بنا شده است. باستان شناسان این بنای ارزشمند لرستان را از باستانی ترین مساجد ایران می دانند. مسجد جامع بروجرد – عکس از سایت دایره میراث فرهنگی استان لرستان

هر چقدر از زیبایی و معماری مدح برانگیز این بنای تاریخی لرستان برایتان بگوییم، کم گفته ایم. جالب است بدانید که کلیسا جامع بروجرد در فاتحه بنایی جاویدان مانده از یک آتشکده بوده است. هنر تو بندبند این بنای مذهبی ظهور پیدا کرده و می شود ردپای معماری ویژه ایرانیان باستان را تو بر اصول معماری اسلامی بوسیله چشم رویت. دو در که در ضلع خاوری و غربی کنیسه واقع شده اند، به همراه شبستان، ایوان، گنبدخانه و گلدسته، نقشه کشی این مسجد را پوشش می دهند. گنبدخانه که از تقدیر های قدیمی کنیسه است، به سبک وسیاق معماری چهار طاقی ساسانیان بنا شده و کندوکاو در گوشه وکنار آن بخاطر دوست داران معماری عتیق ایران لذت بخش خواهد وجود.

آدرس: بروجرد، محله دودانگه، خیابان جعفری ۲. مسجد معصوم کنیسه معصوم بروجرد – عکس از اسدی

از عهد تاریخی قاجار، باز حزن می توانید در دهکده بروجرد، در بناهای دیدنی دیگری همچنین ماجراجویی کنید. کنیسه معصوم خواه مسجد سلطانی از دیگر مساجد تاریخی بروجرد است که بنای آن پهلو روی ویرانه هایی یک ساختمانی باستانی بنا شده است. احتمال می رود که بنای اولیه همان مسجد حدیث بروجرد بوده است. بنای مسجد حدیث با خرابکاری در دوره ی زندیه و احداث مسجدی جدید روبه رو شده و پیدایش آن تا عهد فتحعلی پادشاه قاجار طول کشیده است. طبق کتیبه ی یافت شده داخل یکی از ایوان های مسجد، بدون تردید این بنا در زمان فتحعلی امپراتور در اختیار مردم صبر خمود و به نشانی یکی دیگر از شاهکارهای معماری اسلامی و ایرانی به جاهای دیدنی بروجرد افزوده شده است. این مسجد درون مرکز شهر و بازار بروجرد، یکی از پر رفت وآمدترین مناطق قرار محزون و این نکته علاوه پیاده شدن معماری زیبا، در معروفیت این مکان مذهبی بسیار موثر بوده است. کنیسه معصوم بروجرد – عکس از سایت راه اندازی میراث فرهنگی استان لرستان

طراحی معماری کنیسه سلطانی مشابه صومعه معصوم در میدان تهران است و بوسیله ریختگی وسیاق مساجد چهار ایوانی مخلوق شده است. زیربنای صومعه بسیار از ۷ هزاره متر است که توانسته اسم مبصر ترین مسجد غربی ایران را از آن خود درنگ. یکی از جذابیت های کنیسه معصوم بروجرد، وجود شبستان های متعدد تو قلب معماری خاص آن است، به وضع ای که در چهار جهت جغرافیایی خصیصه خاوری و غربی و همچنین جنوب شرقی و غربی، شبستان هایی تعبیه شده است. علاوه بر این چهار شبستان، یک شبستان زمستانی نیز در این کلکسیون وجود دارد. این مسجد با سه در که به خیابان های صفا، بازار دواتگرها و خیابان پیازچه باز می شوند، دسترسی خوبی به روستا دارد. حیاط و محوطه ارشد از محدودیت های این صومعه تاریخی است و در گوشه وکنار محوطه چند اتاق بخاطر دانشجویان علوم دینی باریک شده است.

آدرس: بروجرد، میدان میدان بروجرد، خیابان پیازچه ۳. کفش مردم شناسیدر خانه ٔ تاریخی بازمانده از قاجار ملکی انسان شناسی از جاهای دیدنی بروجرد – عکس از مهدی ابولفتحی

بنایی با دریافتن وحال مسکن های تاریخی و باستانی که داخل زمان قاجار ساخته شده، یکی دیگر از جاهای دیدنی بروجرد است. این خانه ی کهن با معماری زیبا و چشم نواز خود، نزدیک بوسیله ۱۸۰ سال قدمت دارد و متعلق بوسیله یکی از روحانیون بروجرد به نام کمال الدین نبوی طباطبایی بوده است. معماری خوش ذات ایرانی در جای جای این خانه نمودار است و آرامش را درون گوشه وکنار آن می نبوغ لمس کرد.

به سبک معماری خانه های نجیب ایرانی، درون این مجموعه حیاطی بزرگ و با صفا را شاهد هستیم که عنصری جذاب درون این بنا محسوب می شود. استفاده از دیگر المان های معماری ایرانی همچون تالارها، شاه نشین، شبستان و… درون این بنا دیده می شود که حکایت از تلفیق هنر معماری با اتیکت ایرانی دارد. اما چیزی که این بنا را درون میان جاهای دیدنی بروجرد متمایز کرده، درها و دریچه های چوبی آبی رنگ، کاشی های زیبا و آجرهای آن است. کفش مردم شناسی از جاهای دیدنی بروجرد – عکس از سعید اسدی

داخل ورودی چوبی خانه با سردر ابهت که دارد از نکات متناسب توجه طراحی این بناء ی تاریخی است. به محض ورود بوسیله بناء و طی کردن دالان دراز آن با صحن عظمت روبه رو می شوید که دورتادور آن را به استیل وسیاق معماری ایرانی، ساخته شده است. عمارتی بزرگی با نمایی آبی رنگ، حوضی با چیدمانی از گلدان های رنگارنگ، ساختمانی مطبخ، حمام، انبار، داخل این حیاط واقع شده اند. داخل عمارت همچون بناهای تاریخی و قدیمی ایرانی با گچ بری ها و نقاشی های هنرمندانه ای تزیین شده است.

این بناء که به خانه فرهنگ مشهور است، بی آرامی اکنون در اختیار راه اندازی میراث فرهنگی صبر دارد و به عنوان کفش انسان شناسی بروجرد میزبان بازدیدکنندگان است.

آدرس: بروجرد، بلوار صفا، کوچه هلال احمر، برزن مالک احمدی ۴. خانه مصری، هنر معماری تو تاریخ قاجار بناء مصری – از جاهای دیدنی بروجرد

در نزدیکی خانه کمال الدین نبوی طباطبایی، در بافت تاریخی بروجرد، ساختمانی ی قدیمی دیگری جا دلگشا کرده که لذت ماجراجویی درون گوشه وکنار آن را به هیچ وجه نباید از مشت بدهید. خانه مصری بروجرد که به عنوان یکی از آثار ملی ایران بوسیله ثبت گویا است، یادگاری از هنر باشکوه معماری تو دوران قاجار است. این ساختمانی که درون خیابان صفا واقع شده، به سبک وسیاق ساختمان های قاجاری، در دو طبقه ساخته شده است. تزئینات آجری و کاشی کاری های چشم نواز از محدودیت های این بناء ی باصفای ایرانی است که برای هر گردشگر علاقمند بوسیله مکان های تاریخی، کیف پاره خواهد بود. این عمارت بزرگ با مساحتی نزدیک بوسیله ۸۰۰ متر و حیاط مرکزی زیبایی، در مجاورت پارک صامتیه بخانه برگشتن واقع شده و از جاهای دیدنی بروجرد محسوب می شود.

آدرس: بروجرد، بلوار صفا، جنب پارک صامتیه ۵. بازار ارشد بروجرد بازار بزرگ از جاهای دیدنی بروجرد – عکس از اسدی

به هر شهری که سفر کنید، فروش داخل بازارهای کوچک و مبصر آن، تجربه ای نو دوست داشتنی خواهد وجود. در سفرتان به بروجرد هم این امکان را دارید تا در پهلو عزاداری و ملاقات از مکان های دیدنی، کیف خرید را تیمار امتحان کنید. میدان ارشد بروجرد، بنایی قدیمی و سنتی است که از دیرباز، محلی برای کسب وکار و رونق اقتصادی قریه بوده است.

این بازار در بین مردمان محلی بروجرد با معروفیت «راسا» بوسیله ذهنی راسته ی راسته شناخته می شود. این مرکز تجاری سنتی بروجرد، یکی از بنیادی ترین مکان های اقتصادی استان لرستان است که مشخصات معماری قاجار را دارد و هنوز غصه رونق خویشتن را حفظ کرده است. بنابراین با رفتن به این بازار، علاوه پهلو خرید، می توانید به یکی از جاهای دیدنی بروجرد که المان های تاریخی در آن روبرو است همچنین سر بزنید. هر چند که امروزه تماشایی اضافه شدن مغازه و فروشگاه هایی به بافتن سنتی این راسته هستیم، اما بسیاری از قسمت های آن هنوز دیدنی و تفرج در آن نمکین و نوستالژیک است.

مشتریان راسا تنها مردم محلی بروجرد نیستند، بلکه روستاییان و همچنین عشایر لر و بیختیاری بی قراری برای خرید سراغ این بازار می آیند. در این بازار معمولاً هر مایحتاجی که بخواهید علنی می شود و همچنین می توانید کالاهای سنتی و جذابی مانند پارچه های خوش رنگ، گیوه، ظروف مسی، سینی و سماور پرآوازه ی ورشو با طرح و نقش زیبا نیز تمهید کنید.

آدرس: بروجرد، راسته صفا، بلوار صفا، خیابان جعفری ۶. گلدشت بروجرد، سرزمین خوش فام بوی لرستان گلدشت از جاهای دیدنی بروجرد

آب وهوای لرستان را باید یکی از ناب ترین اقلیم های ایران دانست که در قلب خود قلمرو های بهشتی رنگارنگی را گنجانده است. در دل دره ای سرسبز و کوهستانی، یکی از این مناطق بهشتی بوسیله معروفیت گلدشت واقع شده که همانند نامش، دشتی مملو از تراب های دلگشا رنگ وبو در آن جاخوش کرده است. وجود گلدشت در دامنه های حاصلخیز زاگرس باعث شده که در این منطقه و اطراف آن پوششی متلون از تراب ها و باغ های سرسبز را شاهد باشیم.

رودخانه های پرآبی همچون گلرود، در این سرسبزی و وقار باغ ها و حاصل دهی زمین های کشت تأثیر مفرط داشته است. گستردگی این پوشش سرسبز و وجود باغ های سیب داخل مسیر بزمین نشستن به این دشت بهشتی، جاده ای زیبا و دیدنی را پیش روی گردشگران راحتی داده است. در عزل بهار که درختان این منطقه لباسی از شکوفه ها را به تن می کنند، یکی از دلرباترین جاده های بروجرد را می توانید به چشم ببینید. تمام این نظام های طبیعی برهان انعام است تا گلدشت به یکی از خودی داشتنی ترین جاهای دیدنی بروجرد و ییلاق های استان لرستان تبدیل شود.

آدرس: شهرستان بروجرد، جاده گلدشت، ۷ کیلومتری بخانه برگشتن بروجرد ۷. تل چغا، بامی پهلو فراز بروجرد تپه چغا از جاهای دیدنی بروجرد

تو میان جاهای دیدنی بروجرد فضاهای باصفا و دلچسبی که دست طبیعت آن ها را بوسیله وجود آورده بسیار است. مقیاس ی این مناظر طبیعی، تپه چغا یا همان بام بروجرد است که با نمای زیبای ۳۶۰ درجه، دهات را در یک چهارچوب جمع کرده است. این منطقه گردشگری، در بین آدم بروجرد بیش محبوب است و با بود امکاناتی همچون هتل، دریاچه مصنوعی، آلاچیق، وسایل بازی، کرجی اتومبیل و… مکانی مفت برای سوگ وگذار و تفریح مسافران و قوم های بروجردی محسوب می شود. یکی از زیباترین قاب های کف اطاق بروجرد، زمانی است که دریاچه ساختگی این منطقه، یخ می زند و زیباترین شمایل زمستانی را داخل بروجرد بوسیله وجود می آورد. ماهیت این تپه آتشفشانی بوده و به همین دلیل از لحاظ زمین شناسی منبعی بی نظیر بخاطر عقل های آتشفشانی است.

آدرس: غرب ده بروجرد، میدان فدک، خیابان کوهسار، حروف ورودی تپه چغا ۸. بوستان فدک گلستان فدک از جاهای دیدنی بروجرد – عکس از سعادتمند اسدی

اگر اهل رفتن به بوستان های سرسبز شهری هستید، بروجرد برای شما پیشنهاد جذابی دارد. بوستان فدک درون منطقه ی مغرب شهر واقع شده و انتخاب خوبی برای تفریح و خوش گذرانی شهری خواهد بود. فدک بزرگترین پارک بروجرد است و نمای دیدنی به تل چغا دارد. از ویژگی های بارز این بوستان، وجود بزرگ ترین دریاچه قلابی مغرب ناحیه در دل آن است که با یکی شدن سه گانه دریاچه دیگر به بود آمده است. آب جوی گلرود این سه گانه دریاچه پرآب کرده و فرصتی بخاطر قایق سواری و خوش گذرانی روی این دریاچه های تقلبی پدید آورده است.

تو این پارک علاوه بر قایق اتومبیل می توانید تفریح های مهیج دیگری همچون دوچرخه سواری و ماجراجویی در باغ پرندگان را نیز تجربه کنید. از دیگر امکانات بوستان فدک، می توان به شهربازی و پیست اتومبیل رانی کودکان اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم که درون طول سفرتان، زمانی را بی آرامی برای رفتن به گلستان سرسبز فدک، در بین جاهای دیدنی بروجرد درنظر بگیرید.

آدرس: غرب بروجرد، انتهای خیابان دکتر فاطمی، بازار فدک، ابتدای جاده گلدشت ۹. روستای ونایی تو بروجرد روستای ونایی از جاهای دیدنی بروجرد

داخل سفرتان به بروجرد هرگز رفتن بوسیله روستای ونایی را فراموش نکنید. این روستای کوهستانی طبیعت بیرونی انگیزی دارد که تو بافت آن می توانید هنرمندانه ترین چهارچوب های صنع را نظاره کنید. داخل حدود ۱۹ کیلومتری شمال غربی بروجرد، یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان لرستان با چشمه سارها و بیشه زارهای بسی جا دلگشا کرده است. روستای ونایی درون دل تنگه ای کوهستانی است که با وجود قله های مرتفع و چشمه های جوشنده از دامنه های کوه همچون سراب پنبه و سراب سفید، طبیعت دل انگیزی را تو بروجرد پدیدآورده است. جالب است بدانید که آب آشامیدنی بروجرد از چشمه های زلال این روستا تأمین می شود به همین دلیل بروجرد یکی از بهترین آب های شرب را دارد.

درون ملک ی جنوبی روستای ونایی، ثمر های حاصلخیزی ناشی از آب وهوای ناب این منطقه وجود دارد که کشاورزی را درون این روستا رونق بخشیده است. این روستای کوهستانی برای روزهای گرم تابستان یکی از بهترین مقصدهای سفرهای داخلی است که با آب وهوای خنک و روح بسرنوشت شوم دچار کردن خود از گردشگران پذیرایی می یواش. در بین جاهای دیدنی بروجرد حتماً سری بوسیله روستای ونایی بزنید و خرید تحفه را فراموش نکنید. خیارشوهای خوشمزه و شکننده این منطقه مشهور است و یکی از هدیه های پرطرفدار ایالت محسوب می شود.

آدرس: ۱۹ کیلومتری شمال باختر بروجرد، جاده بروجرد به ونایی ۱۰. سراب کرتول بروجرد سلاله کرتول از جاهای دیدنی بروجرد – عکس از سایت مجتمع خبرنگاران جوان

سراب کرتول یا بوسیله گویشی دیگر، سراب کرتیل یکی دیگر از جاهای دیدنی بروجرد در همسایگی روستای زیبای توده زن است که در بیش برنده روزهای سال، بوسیله خاص در خزنده و تابستان یکی از گزینش های محبوب گردشگران است. این نسل درون دامنه ی کوهستان های گرین واقع شده و از گزینه های اصلی برای تأمین آب مورد نیاز زمین های زراعت منطقه است. در بهار و تابستان اگر بوسیله این منطقه بروید، رود حاصل از ذوب برف ارتفاعات را خواهید نظر که سطر خود را سبز کرده است.

آدرس: جاده همیشه بروجرد به اشترینان، جاده فرعی دسته ۲۴ بعثت، جاده فرعی روستای توده زن

بروجرد نیز بسان سایر مناطق بهشتی ایران، لبالب از صنع های دیدنی و جا های تاریخی و تفریحی است که تو این مطلب سعی کردیم، چند استاندارد از این جاذبه ها را به شما معرفی کنیم. چنانچه خاطر می کنید بعضی از جاهای دیدنی این قریه ملیح را از قلم انداخته ایم، حتما درون کامنت ها برای مان بنویسید. بروجرد با آب وهوایی کوهستانی، یکی از مقاصد گردشگری مناسب در فصول بهار و تابستان خواهد وجود که با طبیعت سرسبز خود از شما خوش آمد خواهد کرد. به این کشور غربی ایران سیر تکاملی کنید و خاطراتی ناب از این منطقه ی بهشتی لرستان با خود به هدیه بیاورید.

دوست دارید درمورد کدام شهرهای ایران بیشتر بدانید؟ دوست داشتنی ترین جای دیدنی شهر خودتان چیست؟ دیدگاه تان را بخاطر مان بنویسید تا با هم ایران مان را بیشتر بشناسیم. در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی بوشهر و سیر تکاملی بوسیله مزار گرم جنوب