خانه لوکس مبله

اداره فضایی آمریکا هفته ی گذشته ویدئوی تازه ای را با نام «ما می رویم» (We Are Going) منتشر کرد که در آن ویلیام شاتنر، هنرمند مطرح مجموعه ی تلویزیونی محبوب پیشتازان فضا با بیانی حماسی تصمیم ناسا برای بازگشت به ماه تا سال ۲۰۲۴ را روایت می کند.

داخل این ویدئو، ناسا بوسیله طور باریک بین جزئیات پروگرام اش بخاطر ارسال مأموریت سرنشین دار به ماه را تا سال ۵ سال آینده تشریح و به تمام عناصر لازم برای پیشبرد این طرح از ترقی ی فضاپیمای کاملا متاخر تا ضربان وجو برای آب پشتیبان مأموریت و استخراج آن از زیرسطح ماه رمز می درنگ.

ویدئوی مورد بحث اندکی پس از آن منتشر می شود که ناسا و کاخ سفید بخاطر تأمین مالی مأموریت سرنشین دار قمری، مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار اضافی را از کنگره ی ایالات متحده درخواست کردند. اما براساس نحوه ی روایت ویدئو به دید می رسد که ناسا اراده دارد درهرصورت – چه با دریافت بودجه ی بیشتر خواه حاضر بودن دریافت آن – رهسپار ماه شود.

همچنین، ناسا هفته ی گذشته اطلاع دادن کرد که با هدف ارسال ابتدایی زن به ماه، برنامه ی بازگشت به ماه را «آرتمیس» نامیده است. هرچند تا فرارسیدن گزند العجل ۲۰۲۴ عزب ۵ سال باقی مانده؛ اما ناسا مصمم است که به هرصورت ممکن بار دیگر ماه را به تسخیر انسان درآورد و پس ازآن از آنجا به عنوان سکویی برای سیر تکاملی به اعماق بیشتر فضا استفاده کند.

شارتنر داخل این ویدئو می گوید:مسئولیت ما روبیدن سریع نمدار [بوسیله ماه]، ماندن داخل آنجا و پیشبرد تکاپو های جمعی مان با اشتیاقی است که ما را به ماه بازخواهدگرداند؛ بوسیله نحوی که به کلی با ۵۰ سال پیش متفاوت است.

او درون دنباله افزودن می کند:ما رو به سوی ماه می کنیم؛ خیر به عنوان مقصدی نهایی، بلکه نخستین مرحله؛ به عنوان توقفگاهی بوسیله سوی تمام آنچه فراتر از آن است. بزرگ ترین ماجراجویی های ما هنوز پیش روی مان هستند.

در ویدئوی ناسا همچنین از ترقی ی راکت قدرتمند اسپیس لانچ سیستم (SLS) و سکوی قمری گیت وی (Gateway) در پرگیر ماه به نشانی عناصر لازم برای فتح ماه و سپس شکل پذیری مأموریت انسانی بوسیله مریخ صحبت می شود.

نظر شما در مورد ویدئوی متاخر ناسا چیست؟بیشتر بخوانید:ماه هنوز ازنظر زمین شناسی کوشا استآرتمیس؛ نام جدید ماموریت بازگشت به ماه ناسابرنامه جدید بازگشت به ماه ناسا هنوز تو هاله ای از ابهام قرار داردشمارش معکوس برای فتنه فضایی درون ماه (جزء دوم و پایانی)تماشا کنید: رویای ثروتمندترین مرد گیتی بخاطر تسخیر هوا
  • ۹۸/۰۲/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی