خانه لوکس مبله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، مسیل بایدن، داوخواه حزب دموکرات در ساعات نخستین پس از پایان رای گیری داخل جریان انتخابات زوجیت جمهوری آمریکا درون بسیاری از ولایت های کلیدی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی این ملک رای کمتری کسب کرده وجود. اما داخل ساعات و روزهای سپس جو بایدن فاصله خود را به طرز چشمگیری کاهش داد و به تدریج در ایالت های کلیدی از دونالد ترامپ پیش افتاد. او به این ترتیب توانست در ایالت های ویسکانسین و میشیگان پیروز شود. پناد بایدن اکنون نیز در آستانه پیش افتادن از دونالد ترامپ درون خانه دادن های پنسیلوانیا و جورجیا است.

دلیل پا بر جا این تبدیل پدیده ای است که پیش از روز رای گیری همچنین ناظران از آن واج گفته بودند. «دگرگونی آبی» (blue shift) رویدادی است که بسیاری از تحلیلگران از هفته ها پیش درباره آن سخن گفته بودند.

بسیاری از رای دهندگان در این دوره از انتخابات به دلیل مسری ویروس جدید کرونا رای خود را با پست ارسال کردند. بحث های اضافی خلال هفته های قبل از برگزاری انتخابات پهلو سر شرکت درون رای گیری با ارسال رای از راه دور عارض اندوهناک وجود. این موضوع یکی از مسائل مورد مغایرت بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و جو بایدن، رقیب دموکرات او داخل اولین مذاکره انتخاباتی نیز بود.

«دگرگونی آبی» بوسیله وضعیتی اطلاق می شود که برنده انتخابات در ساعات پس از آخر رای گیری مشخص نمی شود و داوخواه پیشتاز داخل روزهای بعد از انتخابات به دنبال محاسبه رای هایی که با پست ارسال شده است پیشتازی خود را از دست می دهد.

از آنجاکه بنا بوسیله تجسس ها طی حوالی های گذشته (حداقل از سال ۲۰۰۴ تاکنون) نامزدهای دموکرات درون آرای ارسالی با پست پیشتاز بوده اند، تغییر نتیجه آراء به «دگرگونی آبی» (رنگ حزب دموکرات) معروف شده است.

یکی از معیار های «دگرگونی آبی» در قضیه شمارش آراء بخاطر گلچین یکی از دو سناتور ایالت آریزونا درون سال ۲۰۱۸ روی انصاف. درون حالی که مولود اولیه از پیشتازی نامزد جمهوریخواهان حکایت داشت داخل نهایت در روزهای سپس با لحاظ آرای ارسال شده با پست رقیب دموکرات او برنده بازی انتخابات معرفی کردن شد.

دونالد ترامپ در آن زمان این تحول خراج را دون سوال سرما و از «تلاطم انتخاباتی» واج گفت. درنهایت اما آسمان دهات آریزونا در حلقه سنا به دموکرات ها رسید.



تقویم خورده می شود که در این دوروبر از انتخابات ریاست جمهوری نیمی از رای دهندگان دموکرات رای خود را با پست ارسال کرده اند. این در حالی است که عزب حدود ۲۵ درصد جمهوریخواهان پیش از انتخابات منظور داشتند به این شیوه داخل انتخابات باهم اتحاد کردن کنند. شمارش آرای ارسال شده با پست نفس گیرتر از محاسبه آرایی است که حضوری و در روز رای گیری به ثبت می رسد. مسئولان مرزوبوم های رای گیری باید هویت رای دهندگانی که رای خود را با پست فرستاده اند احراز کنند.

بسیاری از ناظران پیش از انتخابات نگران بودند که دونالد ترامپ در صورت پیشتازی خود داخل ساعات اولیه پس از پایان رای گیری، داخل برابر «تبدیل آبی» در روند شمارش آراء مقاومت کند و مولود انتخابات را دامن سوال ببرد؛ امری که داخل نهایت بوسیله واقعیت منضمات و دونالد ترامپ حالا تاکید می کند که اگر فقط «آرای عرفی» شمارش شود او نمدار انتخابات است.

نامزد حزب جمهوریخواه پیش از انتخابات بارها ادعا کرد وجود که ارسال رای ها با پست زمینه ساز «فریبکاری» درون انتخابات است. این در حالی است که نتیجه بررسی ها نشان می دهد که «تقلب» در جریان رای گیری و محاسبه آراء در ایالات متحده پدیده ای «بسیار نادر» است.

مهتر جمهوری کنونی آمریکا پیش از انتخابات با استناد بوسیله حدس «تقلب» با استعمال از آرای ارسال شده با پست، مهیا نشده وجود تضمین دهد که مولود انتخابات را تو هر عارض خواهد پذیرفت.

جو بایدن و دونالد ترامپ برای قدرت کنار یکدیگر به تصرف ۲۷۰ رای الکترال احتیاج دارند. کل آرای الکترال در اغلب ایالت ها بوسیله نامزدی تعلق می گیرد که بیشترین رای را داخل آن بخانه برگشتن کسب کرده است.
  • ۹۹/۰۸/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی