خانه لوکس مبله

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

از باتری های قلمی و سکه ای گرفته تا باتری یو جای پا اس، باتری لیفتراک و... با استعمال از سامانه خانه باتری، سودا باتری خویشتن را به آسانی و با چند کلیک ارتکاب دهید. شما می توانید با استفاده از منوی وب سایت، نسبت به گزینش و مقایسه گوناگون باتری اقدام کنید. دسته بندی های باتری ها براساس سایز باتری، موارد مصرف باتری، جنس باتری و برندهای آن (عرضه کنندگان) است.اجزای تشکیل دهنده باتری قلمی چیست؟

همراه با صعود تکنولوژی و پیدایش ابزار الکترونیکی جدید، نیاز بوسیله منابع کارمایه در اندازه های مختلف بسیار احساس شد؛ بوسیله همین منظور دانشمندان و مهندسان اقدام به پیدایش منبعی کوچک از انرژی کردند و شهرت آن را باتری نهادند.

در سال های اولیه ی تولید، برای باتری اندازه ی مشخصی تعیین نشده وجود و هر کدام درون اندازه ی سلیقه تولیدکننده بوسیله تولید می رسید تا اینکه سازمان ملی استاندارد امریکا اقدام به دسته بندی سایز باتری ها کرد.

این دسته بندی بوسیله صورتی که تو ایران شناخته می شود با شهرت های باتری قلمی، باتری نیمه قلمی، باتری کتابی و... است. درون این مقاله ساختمان باتری نگاهی نکته سنج نمدار و علمی بوسیله ساختار درونی باتری قلمی می اندازیم و با درون این تن کوچک تکنولوژی بیشتر آشنا شویم.                                                           جدول مشخصات باتری های قلمی (AA) متداولزینک-کربن

(ZnC) آلکالاینلیتیوم

(Li-FeS2)لیتیوم-آیون

(Li-ion)نیکل کادمیوم

(NiCd)نیکل-هیدرید فلز

(NiMH)ولتاژ نامی1.5 V1.5 V1.5 V3.6-3.7 V1.2 V1.2 Vظرفیت در شرایط روند ثابت ۵۰ میلی آمپر400–1700 mAh1800–2600 mAh2700–3400 mAh600-800 mAh600–1000 mAh600–2850 mAhحداکثر انرژی در ولتاژ نامی و جریان ۵۰ میلی آمپر2.55 Wh3.90 Wh5.10 Wh2.88-2.96 Wh1.20 Wh3.42 Whقابلیت شارژنداردبعضی مدل هانداردداردداردداردباتری چیست؟

باتری ها درواقع منابع کوچکی از انرژی الکتریکی هستند که داخل مقیاس ها و نوع های مختلف با ظرفیت های متفاوت به تولید می رسند.

باتری قلمی درون دو مدل قابل شارژ و غیرقابل شارژ موجودند. باستانی ترین جنس باتری های غیرقابل شارژ که تو دسته ی باتری خشک صبر می گیرد باتری روی کربن است.باتری روی- کربن:

این باتری قلمی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت تولید دارد درون دسته ی باتری های خشک قرار می گیرد. اما باتری خشک چیست و چه ساختاری دارد؟

باتری های بی آب باتری هایی غرقابل شارژ هستند که پس از تخلیه ی قطب سلبی آن دیگر قادر بوسیله تولید انرژی نیستند.

باتری روی کربن دارای قد ای فلزی از نوع روی است و داخل آن را خمیر آمونیوم کلرید یا زینک کلرید تشکیل می دهد. این خمیر همان الکترولیت باتری است. قسمت کربن این باتری داخل تماس با الکترولیت است چرا که فلزات رایج در مناسبت با خمیر نمکی بوسیله سرعت خورده می شوند.

این باتری قلمی در دمای فراز از فقره می افتد و دیگر نمی تواند انرژی تولید کند ولی می توان این باتری را منجمد کرد و زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید با رساندن دمای آن به دمای اتاق از آن استفاده کنید.

دقت کنید که این باتری را نمی استعداد مدت زمانی کامل نگه داری کرد چرا که خمیر نمکی با اندام ی روی این باتری نفوذ کردن می دهد و جهت کاهش کلفتی تن می شود و رفته رفته از بین می رود. این باتری برای محیط زیست خطرناک است و نباید همراه با سایر ضایعات دفع شود. در کشورهای پیشرفته همچون ژاپن استاندارد مصرف این باتری به ۶ درصد می رسد درون حالی که به طور کلی تو جهان از این باتری ۲۰ درصد استفاده می شود.باتری آلکالاین:

این نوع باتری سنخ دیگری از باتری های خشک است که کارمایه خود را از خاصیت بین روی و دی اکسید منگنز بوسیله مشت می آورد.

این باتری قلیایی نسبت بوسیله باتری روی کربن چگالی تا ۵ برابر بیشتر و عمر کتابخانه ی طولانی تر دارد. شمای کلی این باتری را می توانید در ادامه مشاهده کنید:



دقت کنید که باتری آلکالاین نوع برازنده شارژ نیز دارد ولی مقیاس گفته شده در اوج از نوع غیرقابل شارژ آن است. جالب است بدانید که ظرفیت باتری الکالاین بوسیله جریان گذرا از آن بستگی دارد که هرچه این جریان بیشتر باشد ظرفیت باتری کاهش می یابد (که این جریان نااستوار به دستگاهی که از باتری تغذیه می کند ربط دارد).

می استعداد گفت باتری آلکالاین مد ترین جنس باتری درون جهان هستند که زیرا که فاقد جیوه هستند برای سرشت مضر نبوده و می توان آن ها را با سایر تلفات دفع کرد. با این حال بهتر است آن ها را بازیافت کرد.باتری لیتیومی:

باتری های لیتیومی نوع غیرقال شارژ باتری قلمی هستند که عمر قفسه ی بالایی دارند. این باتری ها از لیتیوم بخاطر آند و از دی اکسید منگنز بخاطر کاتد بهره می برند.

ظرفیت این سنخ باتری قلمی سه موافق بیشتر از باتری الکالاین است. این باتری به برهان ظرفیت بالاتر و عبور جریان بیشتر بخاطر مایه هایی که اغلب از باتری الکالاین استفاده می کنند بسیار مفت است و موجب می شود تا کارایی دستگاه بیشتر شود، ولی از این باتری ها برای دستگاه های قدیمی نمدار که از باتری روی کربن بهره می برند استعمال نکنید. نیز یکدلی کوتاه بخاطر این باتری بسیار خطرناک است و گرم شدن بیش از حد آن می تواند منجر بوسیله ترکیدن باتری شود.باتری قلمی قابل شارژ:

ساختار باتری قلمی شارژی بوسیله این صورت است که الکترود مثبت موجود تو این باتری می تواند لبریز شود و الکترون بگیرد و الکترود منفی کاهش یابد؛ به این ترتیب باتری شارژ می شود و می قابلیت مکرر از آن استفاده کرد. از جمله معروف ترین باتری قلمی های قابل شارژ به مقیاس های زیر می توان رمز کرد:باتری نیکل کادمیوم:

باتری نیکل کادمیوم که از نسخه های اولیه ی باتری قلمی شارژی هستند امروزه منسوخ شده اند و کسی دیگر از آن ها خریداری نمی بطی ء.

این باتری ها به دلیل ولتاژ پایینی که دارند عملکرد ضعیفی از خویشتن نشان می دهند. باتری نیکل هیدرید جایگزین مناسبی برای این باتری ها هستند.باتری نیکل هیدرید:

این مدل باتری که با جناب خود تو بازار، باتری نیکل کادمیوم را از گردونه رقابت حذف کردند ظرفیتی بالغ بر ۳برابر ظرفیت نیکل کادمیوم دارند و غیرسمی هستند.

همانطور که گفتیم، هرچه مسئله عبوری از باتری الکالاین بیشتر باشد ظرفیت آن کاهش می یابد. علت این امر وجود مقاومت درونی بالای این باتری است در حالی که این مقاومت درونی درون باتری نیکل هیدرید فلز متجاوز کم است و لذا با اضافه جریان، کرفیت آن کاهش نمی یابد و می نبوغ عملکرد بهتری را از آن تماشایی بود.ساختار درونی باتری نیکل هیدرید فلز:

باتری آلکالاین شارژی:

این باتری که به اصطلاح RAM گفته می شود ظرفیتی کبیر به خشکی امدن دو سوم طرفیت الکالاین غیرشارژی دارند و مقدار دشارژ آن ها از نیکل هیدرید کم است اما امروزه به برهان اینکه نرخ دشارژ باتری نیکل هیدرید فلز کاهش یافته است دیگر کم کسی الکالاین شارژی را خریداری می کند.

این باتری را می توان تا پایان عمر کاری آن حداکثر ۲۰ وعده شارژ کرد که داخل مقایسه با سایر باتری های شارژی این بها بسیار پایین است.باتری لیتیوم آیون:

باتری لیتیوم آیون در ابعاد استاندارد باتری قلمی تولید نمی شوند و ابعاد بزرگتری دارند و بیشتر به عنوان باتری بخاطر لپ تاپ ها، دوربین دیجیتال و... مورد استفاده راحتی می گیرند. ولتاژ این باتری نسبت به سایر باتری قلمی ها بیشتر است.بیشتر بخوانید:سوپرایزی در اسلوب است! شگفتانه یلدای جیبانو را از مشت ندهیداز یلدا تا کریسمس با مهمانی تنزل های بادی اسپینردانلود تاریخچه و ابتیاع و فروش انواع تاریخ با ای بوکناهارتایم، تمامیت ترین سامانه توصیه غذای شرکتیوجه تمایز با حرارت ترکی تو فست فود زیتون
به گزارش همشهری آنلاین، بنا بر گزارش ارگان انگلیسی زبان ساندی تایمز، درون سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۰ هزار ایرانی بوسیله این کشور همسایه گریخته اند. بخش عمده ای از این قسمت قسمت کردن مهاجران تحصیل کرده و کارآفرینان بوده اند که ترکیه را مکانی مفت بخاطر سرمایه گذاری می دیدند.

بسیاری از ایرانی های ثروتمند، از یکی از مقررات دولت ترکیه که می گوید با ۲۰۰ هزاره پوند سرمایه گذاری می توان شهروندی این ملک را به دست آورد، استفاده کرده اند و توانسته اند بسیار اسودگی نمدار از دیگر کشورها، پیروی ترکیه را به دست آورند.

آنها عزب در هشت ماهه ابتدا سال جاری میلادی ۳ هزاره خانه در ترکیه خریده اند که تقریبا دو برابر نمونه خرید بناء توسط آنها در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است.

یک حقوقدان زین مدعی شد: «ایرانی ها ملک باثباتی ندارند و به همین دلیل به ترکیه می آیند. آنها در اینجا عاطفه فراغت می کنند.»
باتوجه به اینکه گوشی های هوشمند فعلی درمقایسه با گذشته قدرتمندتر شده اند، کاربران مدت بیشتری با آن ها کار می کنند و معمولا چرخه ی تعویض و خرید گوشی هوشمند متاخر کامل تر از قبل شده است. به نظر می رسد با شناساندن گوشی های 5G، شاهد تغییراتی در این جریان باشیم. براد آکیوز، مدیر اجرایی و از تحلیلگران صنعت داخل میتینگ NPD Connected Intelligence، خاطرنشان کرد با شناساندن دستگاه هایی که از قابلیت وحدت به شبکه ی 5G پشتیبانی می کنند، گرایش می جوی کاربران به اندیشه خرید دستگاه جدیدی بیفتند؛ هرچند مقدار گرانبها این طور دستگاه هایی ممکن است عایق خرید گوشی هوشمند شود. 

مقاله های مرتبط:گوشی های 5G تسهیم معامله ۵ درصدی بازار پرچم داران را ازآن خود کردندشیائومی زیادترین سهم بازار هند را در سه گانه ماهه سوم ۲۰۱۹ تصاحب کرد

معمولا گوشی های هوشمند پریمیومی که قیمتی درحدود هزار دلار دارند، بسیار از دو سال به خوبی نیازهای کاربران را تأمین می کنند. براساس معلومات گروه NPD سرویس ردیابی گوشی های هوشمند، کمتر از ۱۰ درصد کاربران بخاطر خرید دستگاهی با قیمت متجاوز از هزاره هزینه می کنند. پرچم داران 5G پر پشت درحدود ۱،۲۰۰ دلار دارند که احتمالا تو سال ۲۰۲۰ همچنین تغییر فاحشی در قیمت این گوشی های هوشمند نخواهیم دید. بوسیله همین دلیل، امکان پذیر است کاربران انتظار نداشته باشند دستگاهی گرانبها ارج بخرند.

فدایی دیگر از کاربران نگرانی هایی بابت فناوری شبکه ی 5G دارند و مطمئن نیستند محدودیت های موجود درون زمینه ی شبکه ی اینترنت نسل پنجم مخبر آن ها خواهد شد یا خیر. آمارهای NDP علامت می دهد برخی از کاربران میدان هنوز اطلاعات دقیقی از شبکه ی 5G ندارند. به علاوه، عزب یک سومین از صاحبان گوشی های هوشمند تعلق مند دارند گوشی هوشمند 5G بخرند.بیشتر بخوانید:همراه اول پیش شرط های رویه اندازی 5G را تشریح کردگوشی های پایین رده سامسونگ با تراش های ارزان ارج 5G مدیاتک معرفی کردن می شوندچرا پیرلی سایبرتایر 5G تولید می کند؟گوشی های 5G سهم بیع ۵ درصدی میدان پرچم داران را ازآن خود کردندردمی K30 شیائومی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و حسگر سونی IMX686 معرفی می شود
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، حمیدرضا قندی با اشاره به اینکه هیچ یک از محصولات سایپا دوگانه سوزش نیست، پیش روی کرد: خودروهای دوگانه سوز شامل، سمند، پارس و پژو تنها متعلق به ایران خودرو است.

وی تاکید کرد: اختلاف خودروهای دوگانه سوزش با خودروهای معمولی ۲ میلیون تومان بود که اکنون به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.

رئیس انجمن صنف فروشندگان خودروی اصفهان با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز موجب افزودن قرن درصدی خودروهای اجنبی شده است، افزود: نوسانات قیمت ارز از اواخر هفته گذشته موجب اضافه یک تا ۵ میلیون تومانی خودروهای تویی شده است.

وی گفت: تولید کم و سهمیه بنزینی که به وانت ها تعلق گرفته است باعث افزایش ارج خودرو وانت داخل راسته شده است.

قندی تصریح کرد: پیش از این خودروی سواری و وانت پراید قیمت یکسانی داشت، اما اکنون ارزش وانت حدود ۶ میلیون تومان بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در وضعیت موجود بر میدان خودرو هیچ نظارتی امکان پذیر نیست.
حتما تاکنون لایه ی لزج جلبکی روی سنگ را دیده اید، ولی احتمالا بسیار بوسیله آن توجه نکرده اید. حال دانشمندان دریافته اند که فدایی از این گونه های نادیده پژمان شده، سرنخ یکی از بزرگ ترین اسرار تکامل هستند: اینکه گیاهان چگونه باخبر خشکی شدند.

به لطافت پژوهشگران توالی ژنوم دو جلبک را منتشر کرده اند که از نزدیک ترین خویشاوندان زنده ی گیاهان خشکی بوسیله حساب می روند. آن ها نیز دارای برخی از ژن های کلیدی هستند که گیاهان بخاطر زنده ماندن روی هوازی به آن ها نیاز دارند. جالب اینکه پژوهشگران مطالعه ی متاخر دریافتند که این اجداد گیاهان، با گرفتن ژن ها از دیگر متد ها و مخصوصا باکتری ها، اقتدار زنده ماندن روی هوازی را به دست آورده اند.

اکنون، پژوهشگران دیگر درحال برنامه ریزی هستند تا از ژنوم های جدید برای آزمایش های خویشتن استفاده کنند. جان دوریس، متخصص زیست شناسی گیاهی در دانشگاه گوتینگن آلمان که درون این مطالعه مشارکتی نداشته است، می گوید:این مقاله نقطه ی عطفی درون زمینه ی تکامل اولیه ی گیاهان است.

گیاهان چنان برای حیات ما اهمیت دارند که فرض زمین قبل از حیات آن ها دشوار است. تا حدود نیم میلیارد سال پیش، قاره ها عمدتا برهنه بوده و بوسیله مگر پوسته هایی از باکتری ها و شاید قارچ ها چیزی روی آن ها وجود نداشت. وقتی گیاهان روی زمین ذات زدند، بیشه ها، بته زارها و سیاه اب ها را شکل دادند. آن ها فرشی از مقبره بنا کردند و با واقف کردن اکسیژن به اتمسفر، آمدن جانوران از دریا به خشکی نیز امکان پذیر شد. استفان رنسینگ، متخصص زیست شناسی گیاهی در دانشگاه ماربورگ آلمان می گوید:آن ها سطح سیاره را برای همیشه دگرگونی دادند.

امروزه گیاهان بیشتر زیست توده ی زمین را تشکیل می دهند. گفته می شود که همه ی آن ها با هم، حاوی ۵۰۰ میلیارد تن کربن هستند. این مقدار بیش از چهار برابر بها کربنی است که بوسیله طور کلی درون تمام موجودات زنده ی دیگر وجود دارد. پس از پراکنده شدن گیاهان، آن ها فسیل های فراوانی را از خویشتن برجای گذاشتند ولی اولیه جزئی از جمله از تکامل گیاهان به نواخت درون رکوردهای فسیلی حفظ کردن نشده است. بنابراین پژوهشگران برای کشف نحوه ی تکامل ابتدایی ی گیاهان بوسیله ارگانیسم های زنده و مخصوصا ترادف DNA آن ها متوسل شده اند.



دوران اولیه ی تکامل گیاهان به خوبی در رکوردهای فسیلی نشان داده نشده است، بنابراین پژوهشگران برای کسب بصیرت درمورد نحوه ی بزمین نشستن گیاهان به خشکی، به مطالعه ی موجودات زنده ی مرتبط با گیاهان روی می آورند

گیاهان نور خور و کربن دی اکسید را در اندامک های سلولی که کلروپلاست نامیده می شود، به دام می اندازند. این اندامک ها زمانی باکتری هایی بودند که در اقیانوس زندگی می کردند. بیش از یک میلیارد سال پیش، آن ها به مایه ی موجودات آمیب مانندی (اجداد جلبک ها) بلعیده شدند و این موجودات شروع به مهار انرژی خور کردند. جلبک های سبز به اشکال جدید و متعددی تکامل پدیدار کردند. فداکار در اقیانوس ماندند و فداکار از آن وارد آب های شیرین شدند.

دانشمندان نمی دانستند کدام جلبک آب شیرین منشا گیاهان هوازی زی بوده است و آن ها چگونه کار کننده را انجام داده اند که دیگر جلبک ها نتوانسته اند. برای درک این موضوع دانشمندان آغاز به تعیین توالی بخش هایی از DNA جلبک های متنوع کرده و شجره ی خانوادگی آن ها را ترسیم کردند. تو آغاز، گروهی از جلبک ها که سنگ خزه تباران (کاروفیت ها) نامیده می شوند، به نشانی نزدیک ترین خویشاوندان زنده ی گیاهان خشکی علنی شدند. این یافته ها به نظر حساب دان می آمد؛ حداقل بوسیله این دلیل که کاروفیت ها ارگانیسم های تک سلولی نبوده بلکه دارای بدن های پیچیده و شاخه داری هستند. رنسینگ می گوید:آن ها شبیه گیاهان زیر آب هستند.

اما وقتی پژوهشگران جلبک های بیشتری را مورد تجزیه و تحلیل فراغت دادند، مشخص شد که تباری به نام زیگنماتوفیسه (Zygnematophyceae) نزدیک ترین خویشاوند گیاهان است. این موضوع عجیب وجود زیرا آن ها بیش ساده تر از کاروفیت های گیاه متشابه بودند. آن ها به شکل سلول های منفرد وجود داشته یا رشته های ساده و کوچکی را تشکیل می دهند. گین کاشو وانگ، ژنتیک دان دانشگاه آلبرتا و یکی از نویسندگان مقاله ی جدید می گوید:مقاله های مرتبط:تکامل گیاهان برای بوسیله نوکری اخذ مورچه ها و سایر حشراتموفقیت دانشمندان درزمینه بهسازی ژنوم میتوکندری تو گیاهانگیاهان چگونه از خود دفاع می کنند؟پژوهشگران مدت ها درمورد این جلبک ها می دانستند اما فکر نمی کردند که آن ها نزدیک ترین خویشاوندان گیاهان هوازی باشند در مقابل این فرض می شد که یک تکثیر خطی در میزان تیرگی موجودات وجود دارد.

دکتر وانگ و همکارانش دو متد از جلبک های زیگنماتوفیسه را که درون کلکسیون جلبک های آلمان نگه داری می شود، انتخاب و مورد تجسس بیشتر قرار دادند. هر دو نحو می توانند بیرون از حوض درست کردن ها یا نهرها زندگی کنند. یکی از گونه ها از روی سنگی در جنگلی در آلمان جمع آوری شده وجود و دیگری داخل قلمرو پرتغال روی خزه ای روییده بود. پژوهشگران کچل ژنوم دو گونه را گلچین توالی کردند و تعدادی ژن را صریح کردند که با گیاهان مشترک حیات ولی سیاق های جلبک دورتر، فاقد آن ها بودند. این امر تأیید می کند که زیگنماتوفیسه ها نزدیک ترین خویشاوندان زنده ی گیاهان هوازی هستند. فدایی از این ژن ها خلال تکامل اجداد قدیمی مولود شده اند. طی میلیون ها سال، همان طور که خزه های اجدادی طی طایفه های متوالی ژنوم خود را تکثیر می کردند، جهش هایی درون ژنوم آن ها رخ قسط که درنهایت جهت ایجاد قابلیت های جدیدی در این موجودات شد.

اما یک کلکسیون ی کلیدی از ژن های موجود در زیگنماتوفیسه ها از خوش نویسی متفاوتی حاصل شده است. بوسیله رویت می رسد که این جلبک آن ها را از باکتری ها دزدیده باشد. این ژن ها به گیاهان دستیار می کنند تا در خشکسالی ها و دیگر شرایط استرس زا زنده بمانند. حتی امروزه نیز گیاهان هوازی زی برای خلق اسپور (هاگ) و بذرهایی که بتوانند برای ماه ها یا حتی سال ها در حالت ایستایی بمانند، بوسیله این ژن ها توکل هستند. پژوهشگران نسخه های مشابهی از این ژن ها را در جلبک های دیگر پیدا نکردند ولی ژن ها در باکتری ها، مخصوصا باکتری هایی که در گور زندگی می کنند، دیده می شوند.



مایکل ملکونیان، متخصص جلبک شناسی در دانشگاه کلن آلمان و یکی دیگر از نویسندگان وارسی ی جدید، زیگنماتوفیسه ها را تک مطالعه قرار داده و سرنخ هایی درمورد اینکه خزه های باستانی چگونه امکان پذیر است ژن های باکتری ها را بوسیله دست آورده باشند، کشف کرده است. این جلبک برای جذب آب پوششی اسفنجی درون اطراف خود ایجاد می نرم و فداکار از باکتری ها از کربوهیدرات هایی که این پوشش را تشکیل داده اند، تغذیه می کنند. ملکونیان می گوید:داخل عوض، آن ها (باکتری ها) ویتامین هایی را تولید می کنند که جلبک ممکن است نیاز داشته باشد.

ملکونیان ظن می زند که این طور وابستگی مباشرت ممکن است این امکان را فراهم آورده باشد که ژن های باکتری بتوانند وارد ژنوم جلبک شوند. این ایده ای جذاب بوده اما آزمایش آن پس از نیم میلیارد سال بغرنج است. رنسینگ می گوید:راهی برای اثبات درستی این ایده وجود ندارد.

دوریس می گوید ژنوم های جدید امکان پذیر است این امکان را مهیا کنند که بررسی کنیم ژن های گیاه شبیه دقیقا چه مفید در سلول های جلبک ها اجرا می دهند و چگونه تکامل روشن کرده اند تا نقش های جدیدی در گیاهان برعهده گیرند. ملکونیان می گوید تمام پژوهش های جدید که روی جلبک ها عمل شده است نشان می دهد که گیاهان تو جای پا جهش تکاملی بزرگی روی زمین پدیدار نشده اند بلکه آن ها روی مطلع ای طولانی از سازگاری ها تو موجودات ساده تیز ایجاد شده اند. او می گوید:سطح زمین صدها میلیون سال پیش از ظهور اولیه گیاهان زمینی، سبز وجود.بیشتر بخوانید:آیا گیاهان غم دستخوش سرطان می شوند؟آیا سایر گونه های انسان فداکاری ششمین انقراض قسمت قسمت کردن جمعی شدند؟چرا مورچه ها حتی در مسیرهای پرتردد همچنین دچار ترافیک نمی شوند؟گیاهان آپارتمانی تأثیری بر پاکسازی هوای خانه ندارندشمار حشرات ناپدیدشده در دهه گذشته فراتر از وزن تصور است
مقاله های مرتبط:افزونه متاخر کروم رمزهای گذر لورفته را تشخیص می دهدآموزش نصب افزونه های مرورگر کروم در سیستم عامل اندروید

خوشبختانه داخل کامپیوترها و جهیز های مختلف، کنترل کاملی به خشکی امدن نمایش ی رنگ ها وجود دارد و درواقع، روش های مختلفی برای ارائه رنگ جزیی ها نمایش شده است. برای مثال، درون ویندوز ۱۰  تنظیماتی بخاطر فیلتر رنگ ارزان کاربران عرضه شده است که این تنظیمات ازطریق Settings، ادخال به مقدر شدن Ease of Access و درنهایت، انتخاب Color filters دردسترس خواهد وجود. این تنظیمات برای کاربران امکان تنظیمات فیلترها را بین ته رنگ های متنوع فراهم می کند.

از لفظ دیگر اگر نمی توانید این تنظیمات را در کامپیوتر شخصی خویشتن تغییر دهید خواه ترجیح می دهید فیلتر رنگ ها را در طاس جهیز خود را دگرگونی ندهید، می توانید با کمک افزونه ای مجانی برای مرورگر کروم که احتمالا روی مرورگر Edge کرومیوم بی آرامی انتصاب خواهد شد، این تنظیمات رنگ را فقط در مرورگر خود دراختیار داشته باشید.

افزونه ی Dalton افزونه ای بخاطر کوررنگی است که انواع مختلفی از کمبودهای رنگی را برای افرادی بوسیله ارمغان می آورد که شرایط خاصی در کوررنگی دارند. بخاطر مثال، فداکار افراد رنگ سرخ را ناچیز می بینند یا برخی دیگر دچار ناچیز بینی رنگ آبی خواه سبز هستند که می توانند با تنظیم رنگ این مشکل را برطرف کنند و دیگر خبری از کوررنگی در جهیز ها نخواهد بود. همچنین، ازطریق سایتenchroma.com خودآزمایی آنلاینی بخاطر کوررنگی وجود دارد که کاربران می توانند شرایط خود را بسنجند.



بوسیله طور کلی، افزونه ی Dalton ورقه ی تنظیماتی دارد که به کاربران این امکان را می دهد تا نوع کوررنگی خود را تعیین کنند و بهترین تنظیمات را برای دیدن بهتر خود دراختیار داشته باشند. همچنین، امکان فعال و غیرفعال کردن این قابلیت نیز به راحتی حیات خواهد داشت. این افزونه را می توانید ازطریق Chrome Web Store دانلود و نصب کنید.بیشتر بخوانید:هک کروم، اج، سافاری و آفیس 365 درون اولین روز هم چشمی های ملی هک درون چینگوگل کروم سایت های یواش را شناسایی و معرفی خواهد کرداستفاده از رمزهای گذر ذخیره شده در مرورگر کروم بخاطر ادخال به اپلیکیشن های اندرویدینسخه بازپسین مرورگر اج مبتنی پیاده شدن کرومیوم ۲۵ دی منتشر خواهد شدگوگل کروم 78 با ویژگی های جدید برای ویندوز و مک منتشر شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شکراله شیرخانی پنج شنبه هفتمین آذر اظهار داشت: داخل جلسه بی قراری اندیشی اعضای اتاق تعاون و تعاونگران با وزیر تعاون، کار و شادکامی اجتماعی مقرر شد ۲۰ درصد سهم تسهیلات خوش نشین و عشایری به حصه تعاون تحدید داده شود که پیاده شدن این ماخذ ۲۱ درصد از طاس مسکوک پرداختی تسهیلات اشتغال معتمد روستایی در این استان بوسیله تعاونی ها صیقلی شده است.

وی افزود: سه گانه هزار و ۳۹۷ تعاونی تو استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۹۷۸ شرکت تعاونی فعال است.

شیرخانی یادآور شد: ۶۷ درصد تعاونی ها در بخش تولیدی، ۲۵ درصد در حصه خدمات و  ۴.۷ درصد در بسرنوشت شوم دچار کردن ساختمان و مابقی در مدخل صنعت فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: تعداد اعضای تعاونی های استان ۱۲۴ هزار و ۶۱۹ نفر است که سهم زنان از جمعیت تعاونی استان ۳۱ درصد و سهم مردان ۶۹ درصد است.

شیرخانی گفت: تسهیلات اشتغال متین خوش نشین با شرف ۲ هزاره و ۸۳ میلیارد ریال به سه هزاره و ۶۹۲ طرح و اشتغال پنج هزار و ۹۹۲ نفر داخل استان پرداخت شده است.

وی با بیان این که ۹۰ درصد تسهیلات اشتغال استان جذب شده است، ابراز امیدواری کرد: تعاونی ها با تداوم فعالیت های خود بتوانند روز به روز بوسیله ایستگاه پا بر جا مشت یابند.
به گزارش همشهری آنلاین، ممنوعیت خروج از کشور دلایل مختلفی مانند قرضه مالیاتی، رخصت ندادن ولی خواه قیم، منع امنیتی برای کشور، منافات با مصالح زیبایی و همچنین دستور مقام قضایی دارد و افرادی که محتوی آن می شوند اجازه نخواهند داشت از هیچ کدام از مرزهای کشور خارج شوند.

امکان استعلام اینترنتی ممنوع الخروجی از ایران بخاطر یکسره حاضر است. برای کاربرد از این سامانه اینجارا کلیک کنید. توجه داشته باشید که حتما باید با آی پیایران وارد این سایت شوید. استناد قانونی برای ممنوع الخروج کردن اشخاص تو قوانین چیست؟

۱ – ماده ۲۰۲ قاعده مالیات های مستقیم.

۲ – مواد ۲۴۷ و ۵۰۹ قانون آیین دادرسی کیفری.

۳ – ماده ۱۷ قانون گذرنامه.

۴ – تصویب نامه شماره ۲۲۲ اداره ثبت اسناد و املاک.

۵- ماده ۲۰۱ آیین نامه اجرایی مفاد اسناد رسمی مصوب ۱۳۸۷.

۶ – ماده واحده لایحه قانونی ممنوعیت خروج بدهکاران بانک ها مصوب سال ۱۳۵۹ شورای قیام. در چه مواردی مودیان بدهکار مالیاتی می توانند از رفع یک بار ممنوع الخروجی کاربرد کنند؟

مهتر طاس سازمان امور مالیاتی می تواند با توجه به اختیار خراج از ماده ۲۰۲ ق.م.م درون موارد زیر اذن یک کود در رو از کشور را برای مودیان مالیاتی مدیون حسب مورد صادر کنند:

۱ – تشرف بوسیله خانه خالق یا زیارت عتبات.

۲ – اجرا امور درمانی.

۳ – پیگیری مسائل تجاری به قصد تسویه بدهی.

۴ – سایر موارد به تشخیص سازمان امور مالیاتی.
به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، نیمه اول این بازی با برتری نسبی پرسپولیستوام بود و موقعیت های خوبی توسط مهدی ترابی و وحید امیری در دقایق ۱۰ و ۱۵ ورزش از مشت رفت.

پرسپولیس یک فرصت گلزنی را در دقیقه ۱۸ روی تکریم علیپور و ضربه ترابی از دست عدل. درون این ورزش بیشتر حملات نفت مسجد سلیمان روی ضد حملات دستور کار ریزی شده بود. در دقیقه ۴۴ بهترین فرصت گلزنی نفت کلیسا سلیمانروی ناچیز تجربگی جبوری متصرف این تیم ازدست رفت، او روی این عریضی حتی بیرانوند را اندوه دریبل عدل اما در زدن ضربه خاتمه بد ارتکاب کرد.

درون نیم دوم پرسپولیس حملات وسیع لطافت را روی دروازه نفت تهیه نظر اما درخشش سوشا مکانی و ضعف مهاجمان پرسپولیس داخل زدن ضربات پایان باعث شد تا دروازه نفت صومعه سلیمان امانت بماند. البته تیم میهمان هنوز چشم بوسیله ضد حملات داشت و باز هم جبوری دردقیقه ۵۵  یک فرصت خوب را از مشت داد. داخل دقیقه ۶۴ ترابی فرصت نیکی بدست آورد اما ضربه شتابزده او به آماج دروازه تلاقی کرد.

داخل دقیقه ۷۶ روی یک ضربه کرنر علیزاده چیره شد با ضربه سر دروازه پرسپولیس را باز بطی ء تا تیم میزبان غافلگیر شود. در امتداد بازی احمد نورالهی و عبدی دو موقعیت ایده ال را ازدست دادند تا چهارمین ضعف میزبان در لیگ برتر رقم بخورد.

پرسپولیس با این ضعف با ۱۹ امتیاز و با یک بازی بیشتر در جایگاه سوم پایا ماند و نفت صومعه سلیمان با ۱۷ امتیاز بوسیله رله ششم جدول ترفیع کرد.