خانه لوکس مبله

به گزارش ایرنا، عادل آذر، مهتر دیوان محاسبات شب گذشته، ۱۵ تیر، در یک پروگرام تلویزیونی گفت: درباره حقوق های نجومی، کلیه دریافتی های مدیران و مقامات و تا اینکه سکه، جایزه و عیدی را که گرفتن کرده بودند، درآوریم. داخل گزارش عنوان شد ۲۴ میلیارد تومان از ۳۹۴ نفر رجعت خورد. مجموعاً از گزارش دوم و سوم، ۵۷ میلیارد تومان بابت حقوق های نامتعارف پول به خزانه دولت بازگرداندیم.

وی همچنین گفته وجود: ۷۰ دستگاه پرونده بابت حقوق های غیرقانونی به دستگاه قضا فرستادیم و با اینها بدون وسواس برخورد شد. تعدادی از حقوق بگیران نجومی بودند که با آنها تلاقی شد؛ عده ای برکنار شده و تا اینکه بوسیله زندان رفتند.

در این خصوص، محمدعلی پورمختار، نماینده انسان بهار و کبودرآهنگ و پیکر کانون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: خبر جدیدی از آقای منصف آذر نشنیدم و آنچه نمایش شده، مربوط به دو سال پیش است. پیاده شدن زمینه آماری که دربار محاسبات در آن زمان ارائه کرد، کشف شهود حقوق های نجومی درون مناسبت با ۴۰۰ نفر انجام شد.

وی همچنین تقریر کرد: گزارش شد که به تخلفات رسیدگی شده و مبلغی تیمار که اعلام شده، رجعت خورده و چندی هم بوسیله مراجع قضائی شناساندن شدند. بحثی که اخیراً مطرح شده، جدید ازاله و تعداد ۴۰۰ نفر و مبلغی که در آن زمان ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده، پیش از این هم اخبار شده بود.

پورمختار با تأکید بر اینکه این کار باید ادامه پیدا می کرد، یادآور شد: همچنان قبض ها و صیقل ها خصوصاً در شرکت های دولتی و شقه دولتی ادامه دارد. دربار محاسبات باید با نظارت جدی بر موضوع و تلاقی شدید با متخلفان، خراج فقره و گزارش آن را غصه به کمیسیون شورای اسلامی و هم به مردم نمایش کند. به نظر می رسد دیوان در این حوزه کمی از استفهام فارغ شده و گمان می دهد که دیگر کارش تمام شده است.

این نماینده مجلس در رابطه با اعلام نشدن اسامی دستگاه ها و مدیران متخلف اظهار کرد: باید اسامی اعلام شود. یک جنین به آقای عادل آذر نامه نوشته شد و خواستیم که اسامی دستگاه ها و اشخاص را به کمیسیون حقوقی و قضائی هم بفرستد، اما تاکنون این کار ادا نشده است. لازم است شهرت دستگاه ها و اشخاص حداقل بوسیله مجلس شورای اسلامی اعلام شود.

پورمختار همچنین گفت: حلقه باید پیگیری کند، ولی فداکار مواقع تصور می کند که مسئله کامل شده و آن را رها می یواش. به اختصاص کمیسیون برنامه و بودجه که مستقیماً با دربار محاسبات در وابستگی است باید پیگیر این روند باشد و اجازه ندهد امتداد یابد.
  • ۹۸/۰۴/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی