خانه لوکس مبله

مقاله های مرتبط:مدیر قبلی اپ استور: اپل از قوانین مانند سلاح علیه رقبا استعمال می کندپاسخ اپل به فشارها علیه انحصارطلبی اپ استور

اخیرا پاول دوروف، مدیرعامل اپلیکیشن پیام رسان تلگرام، با نشر پیامی تو پلتفرمش فاش کرد که این مشارکت از لفظ اپلبرای ممیزی کردن برخی محتوای این پیام رسان مادون تنگ کردن بوده است. به گفته ی دوروف، اپل از این پیام رسان خواسته است سه گانه کانال مربوط بوسیله مقامات بلاروس را حذف کند. به گفته ی کوپرتینویی ها، افشای این اطلاعات می تواند باعث ایجاد خشونت و آشفتگی شود.

دوروف درون اعتراض بوسیله التماس اخیر اپل گفت این کانال ها برای افشا کردن مقامات دولتی ایجاد شده بود؛ ولی دلیل او اپل را متقاعد نکرد و این شرکت تلگرام را تهدید کرد که اپلیکیشنش را در سیستم عامل آی او اس مسدود می کند.

آنچه بیشتر باعث آزردگی مدیرعامل تلگرام شد، درخواست اپل برای حذف سه کانال به دلیل «محتوای جاهل مرتبط» بود و اینکه کاربران تلگرام نباید درباره ی ارتکاب این فرمان از سوی کوپرتینویی ها مطلع شوند.

دوروف در این باره تشریح داد: پیش از این، در حذف پست های تلگرام به التماس اپل، به کاربران معارفه می دادیم که به دلیل قوانین اپل فردی هایی برای کاربران آی اواس حیات دارد و این محتوا نشان داده نمی شود. چندی پیش، کوپرتینویی ها از ما خواستند این اطلاعیه را به کاربران نشان ندهیم.

اپل با پنهان کردن درخواست هایش با زبانی پیچیده تکاپو می درنگ تا مسئولیت اجرای قوانینش را برعهده نگیرد و این موضوع قانون دان است؛ چراکه مقابل نظرسنجی انجام شده، کاربران بلاروس معتقدند کانال هایی که باعث نگرانی اپل می شوند، نباید حذف شوند.



همچنین، مدیرعامل تلگرام به حذف پیام اطلاع رسانی فیسبوک به دلیل غیر مرتبط بودن محتوا اشاره کرد که در آن کاربران را از ستاندن اجرت ۳۰ درصدی اپل از برگزارکنندگان رویدادهای رمزی این پلتفرم مطلع می کرد. دوروف معتقد است اپل از همین اصطلاح مرموز «غیر مرتبط بودن محتوا» استفاده می یواش تا اجرای قوانینش را برای کاربران مکتوم کند. او با اشاره به اینکه با برهان آوردن اپل مبنی بر «غیر مرتبط بودن محتوا» بسیار مخالف است گفت حذف محتوای مد نظر این مشارکت یا کارمزد ۳۰ درصدی به غیر مرتبط وجود داشتن محتوا ربطی ندارد.

دوروف در عاقبت گفت:اپل می تواند حریص و رسمی باشد (خواه نباشد. این ارتباط به تصمیم دادگاه و رگولاتورها دارد)؛ ولی باید مسئولیت حذف محتوای مد نظرش را از پلتفرم های دیگر برعهده گیرد و آن را از کاربرانش پنهان نکند. کاربران باید دلیل اصلی محتوای حذف شده را بدانند.

تعرض های اخیر شرکت ها و ترقی دهندگان به انحصارطلبی اپل، بسیاری از قوانین سختگیرانه ی این شرکت را آشکار کرده است؛ از جمله اینکه توسعه دهندگان اپلیکیشن های پولی درون اپ استور باید اجرت ۳۰ درصدی بوسیله این شرکت پرداخت کنند. این امر اپل بخاطر این شرکت درآمدزایی دارد و می تواند قراردادهای ویژه ای با سایر شرکت ها ببندد؛ کاری که اپل ادعا کرد هیچگاه لحظه عمل نداده است. اپل سعی می یواش با پنهان کاری، همچنان محبوبیت و شهرتش را بین کاربرانی که محدودیت های این سیستم عامل برای آن ها اعمال می شود، حفظ کند.بیشتر بخوانید:اپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۲۰ مهر)گیمپ 2.10.22 با پشتیبانی از فرمت AVIF منتشر شدامکان اجرای دستورات گوگل اسیستنت داخل اپلیکیشن های ول فراهم می شودمدیر سابق اپ استور: اپل از قوانین مانند سلاح ثمر رقبا استفاده می کنداپل به زودی ارسال کالا از فروشگاه های خویشتن را آغاز می کند
  • ۹۹/۰۷/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی