خانه لوکس مبله

در عهد دنیاگیری کووید ۱۹، بسیاری از مردم از این موضوع متحیر شده اند که چرا تلاش آن ها بخاطر اجتناب از کووید ۱۹ از آن ها دربرابر عفونت های بی خطرتری مثل سرماخوردگی و میکروب های معده و گلودرد استرپتوکوکی نگهداری نکرده است. چگونه عوامل بیماری زای دیگر از دفاع های ضدکووید ما عبور کرده اند؟ هنوز پاسخ آشکاری وجود ندارد؛ اما پژوهش های متخصصان بلای ناگهانی های عفونی و ویروس شناسان و همه گیرشناسان که بیشتر آن ها دهه ها قبل از دنیاگیری فعلی ادا شده است، سرنخ هایی تو این زمینه ارائه می دهد. میکروب های اضافی وجود دارند که از ویروس عامل کووید ۱۹، یعنی SARS-CoV-2، فراوانی بیشتری دارند و سرسخت پر حرارت و مسری تیز هستند.

اقدامات بهداشت اشتراکی برای مهار مسری SARS-CoV-2 روی شیوع ویروس های تنفسی دیگر نیز تأثیر گذاشته است. تو سال جاری، نصف اضطرار ی جنوبی اساسا عاری درگیری از انفصال آنفلوانزا رگه شد که معمولا تو ماه مه یا جون به خشکی امدن کشورهایی شبیه استرالیا و شیلی و آفریقای جنوبی تأثیر می گذاشت.

داده های استرالیا مشعر از آن است که اگرچه محدودیت های شاگرد از دنیاگیری بسیاری از ویروس های غیرآنفلوانزا را از دوچرخه بیرون کرد، گروهی از پاتوژن های بنیان گذار سرماخوردگی موسوم به رینوویروس ها در جامعه حضرت داشتند. پدرو پیدرا، فنی بیماری های عفونی کودکان داخل کالج پزشکی بیلور می گوید در دنیاگیری کاهش درخور توجهی در بسیاری از ویروس های تنفسی شایع را گواه بوده است؛ اما داخل پاییز امسال واقف تکثیر درون شیوع رینوویروس ها شده است.

برخی ویروس شناسان پهلو این باورند از آنجاکه ویروس های بسیاری بود دارند که موجب سرماخوردگی می شوند، پرهیز از ابتلا به هریک از آن ها مشکل می شود. حدود ۲۰۰ پاتوژن مختلف حیات دارد که موجب سرماخوردگی می شود. این پاتوژن ها چهار نوع ویروس کرونا (گروه شامل SARS-CoV-2)، چهار ویروس پاراآنفلوانزا (برخلاف نامشان بی تماس با ویروس های آنفلوانزا)، ویروس سین سیشیال تنفسی و ۱۶۰ جنس رینوویروس مختلف را دربر می گیرند. سرشماری های ویروسی مدال داده است که شهر ها مورد از این رینوویروس ها تو هر زمان اختصاص در یک جا داخل عزاداری هستند. جیمز گرن، پژوهشگر رینوویروس ها داخل دانشگاه ویسکانسین مدیسن می گوید: «مقدور است دربرابر آنفلوانزا مصون باشید؛ اما دربرابر کامل رینوویروس ها مصون نخواهید حیات. این یکی از ویژگی های انحصار بوسیله بی مانند رینوویروس ها است و همیشه دربرابر برخی آسیب پذیر خواهید وجود.»

بااین همه، فقط یک ویروس SARS-CoV-2 وجود دارد و ثابت شده است که همین یک ویروس می تواند عمر ما را ویران کند. ایان مکی، ویروس شناس دانشگاه کوئینزلند در استرالیا، می گوید دوام رینوویروس ها درون دنیاگیری مقدور است نه فقط حاصل ای از تعداد بسیار زیاد آن ها، بلکه خراج ماهیت ابتدایی آن ها باشد.

همچون ویروس آنفلوانزا، ویروس SARS-CoV-2 ویروس تکامل یافته تری است که تو غشایی لیپیدی محصور شده است. این پوشش می تواند از پاتوژن دربرابر آنتی بادی های سیستم ایمنی مراقبت کند و باعث شود که ویروس بدون شناسایی شدن سلول ها را آلوده کند. باوجوداین، این ویروس می تواند پس از صبر قبض درمعرض محیط یا ماده ی شوینده ی ارزان تجزیه و بی اثر شود. افزون براین، رینوویروس ها هرگز این طور پوششی را تکامل نداده اند. این ویروس های اصطلاحا «برهنه» که رینوویروس های عامل مشکلات روده را نیز شامل می شوند، دربرابر ضدعفونی کننده ها و گندزداها مقاوم تیز هستند و امکان پذیر است مدت بیشتری روی نوک انگشتان و سطوح ابدی بمانند. اگرچه این احتمال وجود دارد که ازطریق سطوح آلوده به ویروس دستخوش عفونت شوید، بیشتر کارشناسان می گویند احتمال ابتلا به عفونت ازطریق ربط با افراد آلوده بیشتر است.

داخل سال ۱۹۶۹، نیمی از گروهی از مردان که زمستان را تو پایگاه دورافتاده ای در جنوبگان سپری می کردند، علائم و تیر های سرماخوردگی را پس از ۱۷ هفته ایزوله بودن نشان دادند. دانشمندان هرگز منبع شیوع را فاحش نکردند؛ اما مکی و دانشمندان سایرین خاطر می کنند که احتمالا این افراد هنگام وارد شدن بوسیله پایگاه بوسیله کمیت ای تندرست نبودند که به دیدن می رسید.مقاله های مرتبط:محتمل ترین طرز ابتلا به کووید ۱۹ چیست؟ابتلای مکرر به کووید ۱۹ چه پیامدی بخاطر واکسن های آن دارد؟بیش از نیمی از بیماران کووید ۱۹ دچار خستگی طولانی مدت می شوند؟

پراکندن بدون مدال درون دنیاگیری کووید ۱۹ بوسیله شدت مدنظر قرار پژمرده است. مطالعات نشان می دهند که ۴۰ تا ۴۵ درصد از احاله SARS-CoV-2 به افرادی مربوط است که هنوز علائم بیماری را نشان نمی دهند. بسیاری از موارد سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز ازطریق افراد عاری علائم منتقل می شود؛ اگرچه مدت معین این نوع عالمگیر هنوز مشخص نشده است. حداقل یک مطالعه رینوویروس ها را در یک سوم از کودکان بدون نشان امتیاز داده است. آرنولد مونتو، فنی همه گیرشناسی دانشگاه میشیگان می گوید: «کودکان پتری دیشی (ظرف کشت میکروب) برای واگذاری هستند.» ازآنجاکه کودکان بیشتر به چشم و بینی خود دست می زنند، می توانند سریعا خانه ی خویشتن را با انواع مختلفی از ویروس ها و باکتری ها آلوده کنند.

برخلاف عفونت های حاد تنفسی که معمولا تو چند هفته عارض می دهند و برطرف می شوند، کودکان می توانند ماه ها پیش از اینکه خود ناتندرست شوند یا سایرین را ناسالم کنند، پناهگاه عفونت های مزمن باکتریایی، مشابه استرپتوکوک پیوژنز عامل گلودرد استرپتوکوکی باشند. تارا اسمیت، همه گیرشناس دانشگاه ایالتی کنت، می گوید پیدا نیست که چگونه چنین باکتری هایی از حالت بی خطر بوسیله پاتوژن های مهاجم تحول می شوند؛ ولی استرس ناشی از دنیاگیری می تواند مؤثر باشد. البته کودکان، تنها کارخانه های میکروب در خانه های ما نیستند و حیوانات خانگی همچنین راوی بسیاری از پاتوژن ها هستند. اسمیت می گوید: «مردم احتمالا بیش از تصور ما ازطریق حیوانات خود بیمار می شوند.»

با بود حدس های بی شمار، بسیاری از کارشناسان معتقدند که توضیح این موضوع کاملا پیش پا افتاده است که چرا برخی از ما هنوز بوسیله عفونت های متداول دستخوش می شویم. اسمیت می گوید مردم ممکن است چنین تصور کنند که به نواخت از خویشتن محافظت می کنند؛ درحالی که درون واقعیت این وضع نباشد. گرن غم طبق است و می گوید: «اگر ویروس های سرماخوردگی هنوز در حال پراکندن هستند، بدان معنا است که هنوز تماس بی نظیر با فرد داریم.»

ما در جهانی عمر می کنیم که اعمالی که زمانی برایمان کاری بودند (مانند در آغوش ستاندن شناخت خواه رفتن بوسیله کمیسیون)، اینک بخاطر سلامتی ما خطرناک هستند. به گفته ی پرنتیس تیلور، پزشک و معاون امور پزشکی همدستی پزشکی از وضع دور Doctor on Demand، از ابتدای دنیاگیری زیاد از ۸۰ هزاره نفر که می خواستند بدانند بوسیله عفونت کووید مبتلا شده اند یه نه، با این همکاری تماس گرفتند. متجاوز از نیمی از این موارد برای آزمایش کووید ۱۹ ارجاع داده نشدند؛ زیرا ظن ابتلای آن به بیماری های تنفسی دیگر بیشتر حیات. در این وضعیت، ابتلا به سرماخوردگی به جای کووید ۱۹ ممکن است حس جاخالی دادن دربرابر گلوله را داشته باشد. مکی می گوید این واقعیت که ویروس های دیگر توانسته اند از سدهای دفاعی ما عبور کنند، می تواند هشداری درباره ی دنیاگیری های آینده باشد. او می گوید:چنانچه روزی رینوویروس جدیدی مشخص شود، برای مهار آن متجاوز از SARS-CoV-2 شاق خواهیم داشت. دنیاگیری ناشی از رینوویروس می تواند ترساندن بزرگی باشد که به سرعت گسترش می یابد. علاوه پیاده شدن این، هیچگاه تضمیمی وجود ندارد که چنین ویروسی فقط باعث سرماخوردگی شود.بیشتر بخوانید:نوبل پزشکی ۲۰۲۰ به کاشفان ویروس هپاتیت C رسیدطرح غربالگری کرونا داخل پایتخت به دلیل کمبود لوازم آزمایشگاهی متوقف شداستفاده اجباری از ماسک در فضاهای اشتراکی مقبول شدوزارت بهداشت: ظرفیت بیمارستان ها و استعداد کادر تداوی کرونا رو به خاتمه استکیت تشخیص کرونا تو ۱۵ دقیقه در دانشگاه صنعت اصفهان مصنوع شد
  • ۹۹/۰۷/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی