خانه لوکس مبله

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مجله ایران، برخورد با گردانندگان این سایت ها به دلیل اینکه در بیرون از کشور هستند امری بغرنج است. همین موضوع باعث شده تا آنها بوسیله بهانه شرطبندی و دادن جایزه های کلان هرروز افراد بیشتری را در دام تبهکاری های خود درگیر کنند.این افراد به اسلوب ای عمل می کنند که مخاطبان متاخر را که هوشیار سایت می شوند با مبالغی کمینه برنده اعلام می کنند و وقتی فرد به طمع مرطوب شدن روی مبالغ بیشتری شرطبندی می کند اینجاست که دیگر تغییر به بازنده ای می شود که هر بار مبلغ بیشتری از دست می دهد.

سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا درباره نحوه برخورد پاسبان با این سایت ها می گوید: گردانندگان واقعی سایت های قمار داخل خارج از کشور فعالیت می کنند و خیلی از آنها برای ما شناخته شده اند و از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب هستند، ولی داخل کشوری که فعالیت می کنند، این موضوع جرم انگاری نشده است. به نعوظ مثال فردی در یک سرزمین دیگر و درون قالب یک شرکت تجاری رفتار بوسیله نحو اندازی سایت قمار و مقاطعه بندی می کند، اما راسته هدف او ملک ما است. این موضوع تلاقی با این حوزه را بسیار شاداب و پیچیده کرده است.

مهتر مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری نماینده فتا ناجا تأکید می درنگ: برای مقابله با این سایت ها ما دو راهکار بنیانی داریم، مقدماتی راهکار مسدودسازی این نوع سایت ها است، تو این زمینه پلیس فتا ۲۴ ساعته با معاون مردم و همکاری دادستانی قلمرو و رصد فضای رمزی سایت های قمار را شناسایی و روزه گرفتن مسدود می کند. همچنین هموطنان می توانند با مراجعه به سایت https://internet.ir/shekayat/gambling در بخش شکایت ها، ثبت سامانه قمار موارد خویشتن را اعلام کنند.

سرهنگ رجبی می افزاید: راهکار دوم این است که روانی و گردش مالی این افراد را متوقف کنیم البته از آنجا که این سایت ها کانال مستقیم مالی ندارند، بلکه از کارت های بانکی اجاره ای برای رد و بدل کردن پول استفاده می کنند این فرمان کمی دشوار است. چراکه فداکار از افراد از روی ناآگاهی خواه طمع با این سایت ها همکاری می کنند، به طور مثال درون یک شهرستان کوچک یک خانواده ۳۵ کارت بانکی را درون اختیار گردانندگان این سایت ها قرار داده بودند که البته به جاهل از پسر جوان خانواده مابقی اعضا اطلاعی از موضوع نداشتند.

وی تأکید می بطی ء: برای برخورد با این نوع سایت ها ما نیازمند یک عزم ملی هستیم و لازم است بانک مرکزی همچنین در این زمینه ورود کرده و با ایجاد سازوکار تشخیص و خبر فعالیت های مجرمانه در شبکه بانکی بیشتر بوسیله ما معاون کند، کما اینکه در حال حاضر هماهنگی خوبی بین پلیس، دستگاه قضایی و بانک مرکزی وجود دارد.  اما  اقدامات نماینده فتا در این مرزوبوم به تنهایی نمی تواند کافی باشد و حاجت داریم همه مایه های کشور به ما کمک کنند و امیدواریم مانند اتفاقی که داخل ساختن رمز پویا افتاد، یک ترانه ملی در این زمینه شکل بگیرد.
  • ۹۹/۰۷/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی