خانه لوکس مبله

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از  مجلس خبرنگاران جوان، حادثه غرق شدگی درون استان های حاشیه دریا و دارای رودخانه حصه حوادثی است که نیروهای امداد و نجاتی و غواصان محلی آن استان را درگیر خویشتن می کند. با فرارسیدن فصل تابستان و افزودن امید شهروندان و گردشگران برای سیر و عروج بوسیله لفظ دریا و رودخانه، آمار غرق شدگی استان های یاد شده همچنین عروج صعودی معین می کند.

استان البرز همچنین از جمله استان هایی است که به دلیل داشتن سه رودخانه انباشته آب و دو نهر هر ساله تو منفصل خزنده و تابستان با عارضه غوطه شدگی به خاص در حوضه رودخانه کرج مواجه می شود، بنابراین اعلام این وقوف بخاطر شهروندان، رسانه ها و نیروهای امداد و استخلاص به معارفه باقی اما دردناک تابستانی تبدیل شده است اما این اخبار روایت خانواده های داغ دیده ای است که روح و پندار خویشتن را کنار عزیزان شان درون مسئله خروشان، قشنگ و مرگ آفرین رودخانه کرج مکان گذاشته اند.



داغی که فراموش نمی شود، معلول جماز غرق شدگی

والده یکی از کودکان غرق شده در رودخانه کرج گفت: یک باره فرزندم از جلوی چشمانم غیب شد تا سراغش رفتم دیدم دارد در آب دست و پا می زند، فقط یک والده درک می کند که دیدن این شمایل بخاطر مادرها چقدر می تواند سخت باشد. فرزند نوجوانم را از دست دادم و زمان حال با دیدن رودخانه تمام بدنم می لرزد. شاید چنانچه توصیه ها را جدی می گرفتیم و برای خوردن یک ناهار بوسیله پهلو رودخانه نمی رفتیم، الان فرزندم کنار ما بود.



آمار غوطه شدگی داخل رودخانه کرج رکورد زد

اما گویا این روایت های تلخ برای بعضی ها درس عبرت نشده است تاجایی که از ابتدای سال تا اواسط تیرماه ۱۸ نفر در رودخانه کرج غرق شده اند و ۳۱ تیرماه سال ساری نیز چهار نفر در این رودخانه جان خود را از دست دادند.

کمالی، بخشدار آسارا در این باره می گوید: صبح روز دوشنبه ۳۱تیرماه ۹۹ یک مادر لحظه نجات فرزند اوتیسمی اش از غرق شدن داخل رودخانه کرج، جان خویشتن را از دست عدل ولی فرزندش از مرگ خلاصی پیدا کرد. ظهر این روز نیز سه گانه نفر از اعضای یک خانواده در این رودخانه غرق شدند و هفت نفر بوسیله درون آن سقوط کردند.



برای پیشگیری از غرق شدگی در رودخانه کرج چه اقداماتی انجام شده است؟

از آنجا که بخشدار آسارا از این مقیاس غرق شدگی به عنوان یک رکورد تو سال جاری یاد کرد، محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از اقدامات این مدیریت برای پیشگیری از غرق شدگی در رودخانه کرج معارفه داد.

فلاح نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با پیش روی این که از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از ۲۰ نفر تو رودخانه های استان البرز جان خود را از دست داده اند، گفت: استان البرز دارای ریه نقطه حادثه جست از نظر غرق شدگی است که چهار خال آن در محور کرج - چالوس فراغت دارد. نیروهای مستقر در نگرش رودخانه کرج به شهروندان و مسافران هشدارهای لازم را می دهند و همچنین ما اطلاعات لازم را از قانون فضای مجازی و نوا و اشکار کردن منتقل می کنیم.

وی افزود: در مسیر جاده کرج-چالوس و رودخانه کرج از علائم هشداری بسیاری استفاده شده و غواصان ما نیز در نگرش ها حضور دارند. شهروندان و مسافران مفروضات کافی از شرایط رودخانه ها ندارند بنابراین به حریم رودخانه نزدیک می شوند و امنیت جانی خویشتن را به خطر می اندازند.



رودخانه کرج با قشری فریبا و باطنی کشنده

سید فتح الله هاشم نژاد، مهتر جمعیت هلال احمر شهرستان کرج نیز گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۹ تصادم تنها بوسیله هلال احمر شهرستان کرج اعلام شده است. رودخانه کرج ظاهر آرامی دارد و کم عمق به نظر می رسد بنابراین بسیاری از گردشگران با خرابکاری عقل چینی ها و حریم کشی ها، حاشیه این رودخانه را بوسیله نشانی محل اتراق و اسکان انتخاب می کنند. سردی آب، بدن بی مانند برده شده داخل رودخانه را کرخت و کنترل عضلات او را ضعیف می کند و روانی نوک تیز آب نیز باعث برخورد موکد افراد به صخره و سنگ موجود داخل رودخانه می شود.

وی نجات افراد اسیر شده در رودخانه کرج تقریبا خرق عادت محسوب می شود و اگر مسافران و گردشگران هشدارها را موکد بگیرند آمار غرق شدگی به حداقل می رسد ولی بدبختانه ما بخاطر دور کردن شهروندان از حریم رودخانه گاهی متوسل به نیروی انتظامی می شویم.
  • ۹۹/۰۵/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی