خانه لوکس مبله

سابرینا پسمن تا چند دم پیش به عنوان مهراز فنی در باهم اتحاد کردن اپل فرمان می کرد و حوزه ی فعالیتش بوسیله محصولاتی نظیر مک بوک پرو مربوط می شد. اینک او به همراه یکی از بازاریابان پیشین اپل تو سعی هستند روی مرزوبوم ای کاملا متفاوت متمرکز شوند و با مشکلی جدی تر مقابله کنند و تا حدی نیاز به ماسک های بهداشتی N95 را درون بحبوحه ی دنیاگیری ویروس کرونا کاهش دهند. امروزه دنیاگیری کووید ۱۹ باعث افت جدی ماسک های N95 در سراسر دنیا شده است. 

سابرینا پسمن و مگان دوانگ پروژه ای جدید با نشانی Fix The Mask نحو اندازی کرده اند تا بتوانند بوسیله کسانی که در شغل های حساس هستند و به ماسک N95 دسترسی ندارند، روشی خاص برای بهبود کارکرد ماسک های عادی ارائه دهند. ماسک های N95 نقشه کشی متفاوت و کارآمدتری از ماسک های عادی دارند و مقام های رسمی مرزوبوم ی مصونیت بوسیله کارکنان بهداشتی پیشنهاد کرده اند هنگام کارکردن حتما از این ماسک ها استفاده کنند تا خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهند.

ماسک های جراحی (ماسک های عادی موجود درون داروخانه ها) برخلاف ماسک های N95، سفت روی دهان و بینی راحتی نمی گیرند و حالتی سست دارند. این موضوع باعث می شود ماسک های جراحی نتوانند به کمیت ی ماسک های N95 از فرد دربرابر ابتلا به ویروس محافظت کنند؛ زیرا ازلحاظ تئوری ویروس می تواند از پرگیر ماسک وارد دهان و بینی شود و فرید را مبتلا کند. بااین حال، سابرینا پسمن و مگان دوانگ فهمیده اند می توان با انجام طرز کار متجاوز ساده، راندمان ماسک های جراحی را اندوه بهبود بخشید. برای بهبود کارکرد ماسک های جراحی تنها به چند بند لاستیکی حاجت دارید.







دوانگ در بخشی از توضیحات مربوط بوسیله پروژه ی Fix The Mask می گوید: تمام موثر که باید انجام دهید، این است که [ازطریق بندهای لاستیکی] تمامی درزهای کنار ماسک را عقد و قسمت جلویی ماسک های جراحی ASTM را که بوسیله وفور در درمانگاه ها یافت می شوند، قائم نرمی و موم کنید.

فدایی از کارکنان مملکت ی بهداشت اخیرا حتی از هبوط ماسک های جراحی نیز اطلاع داده اند؛ بااین حال، میزان سقوط ماسک های جراحی بوسیله اندازه ی ماسک های N95 نیست.  پسمن در ویدئویی جدید که ازطریق یوتیوب منتشر کرده و در انتهای مقاله مشاهده می کنید، دقیقا نشان می دهد چگونه می توانید سه گانه بند لاستیکی را بوسیله حزن هموار کنید تا بتوانند قسمت جلویی ماسک های جراحی را بوسیله نواخت مهر و موم کنند. پسمن و دوانگ دستور کار دارند طرحی ویژه از باندهای لاستیکی ب جنین ی تولید برسانند که می تواند مؤثرتر از روش اول ظاهر شود. این طراحی امروزه به لباس عمومی بخاطر همه دردسترس است و تو آن، پسمن و دوانگ از بندهای لاستیکی بخاطر ساخت نوعی پوشش کاربرد می کنند که همچون رویه اول، حصه جلویی ماسک های جراحی را ثابت قدم می بندد و درزهای کناری را مسدود می نرم.

طبق اطلاعات رسمی، مواد ابتدایی ی بوسیله کاررفته در ماسک های جراحی دارای مدل ASTM می توانند ذراتی به کوچکی ۰/۱ میکرون را فیلتر کنند و دستور ی عبور آن ها را ندهند. درون رویت داشته باشید از همان ماده ی ابتدایی در ماسک های N95 نیز استفاده شده است. با درنظرگرفتن این توضیحات، اگر بتوانید مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش کنید ماسک جراحی ASTM همچون N95 ثابت قدم روی صورت فراغت گیرد، ماسک جراحی نیز ازلحاظ تئوری می تواند عملکردی قرین با N95 از خود مدال دهد.

اعضای تیم پروژه ی Fix The Mask از مدتی پیش همکاری نزدیک با محققان مرزوبوم ی بهداشت دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه آیووا را آغاز کرده اند. بدین ترتیب، پسمن و دوانگ قصد دارند به معرفت محققان حوزه ی بهداشت توکل شوند تا بفهمند روشِ ارائه شده ی پروژه ی Fix The Mask واقعا کارآمد خواهد بود و پوشش لاستیکی طراحی شده ی آن ها می تواند باعث شود ماسک های جراحی ASTM نیز همچون N95 روی رخ فراغت گیرند.

پرو ژه ی Fix The Mask درون زمانی راه اندازی شد که ویروس کرونا در حال درنوردیدن منطقه ی خلیج رژه فرانسیسکوی آمریکا بود. در همان روزها، برادر مگان دوانگ که داخل منطقه ی خلیج سان فرانسیسکو به نشانی پزشک بسرنوشت شوم دچار کردن اورژانس فعالیت می کرد، به دوانگ گفت بیمارستان محل کارش با کمبود جدی ماسک N95 مواجه شده و این موضوع مشکلاتی بی شمار به حیات آورده است. در اثر این اتفاق، خانواده ی دوانگ تلاش اضافی کردند تا ماسک های N95 را تدارک کنند و کم کمتر افراد بیشتری به صورت داوطلبانه درزمینه ی تهیه ی ماسک برای کارکنان حوزه ی بهداشت شلنگ برداشتند.







دوانگ می گوید:در آن روزها بوسیله فروشگاه های متاع جانبی و فروشگاه های رنگ و نقاشی و هرجای مقدور دیگر زنگ زدیم. مجاهدت می کردیم ماسک ها را از فروشگاه های یادشده بخریم یا از آن ها التماس کنیم ماسک ها را به رایگان به کارکنان درمانگاه ها اهدا کنند. این کار را در کشش سه روز کاملا فشرده و عاری صبر ادا دادیم و با تمامی فروشگاه ها و انبارهایی رابطه متین کردیم که سابقه ی تولید ماسک را داشتند. درنهایت، موفق شدیم حدودا هفت هزاره ماسک در سه روز جمع کنیم؛ ولی این مقدار ماسک، تنها یک روز توانست امر دو بیمارستان را گونه بیندازد. 

در همین زمان، پسمن و دوانگ به این نتیجه رسیدند به راهکاری بهتر بخاطر جلوگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا نیاز دارند. این دو مدتی بعد ملتفت شدند اگر بخش جلویی ماسک های جراحی را محکم مهر و موم کنند، این ماسک ها می توانند بسیار مؤثرتر باشند. مطالعه ها علامت می دهند مشارکت های تولیدی می توانند مقیاس تولید ماسک های جراحی را تو زمانی سریع تر از ماسک های N95 اضافه دهند. ماسک های N95 قشری قالب مانند دارند و تولید آن ها مشکلات بیشتری پیش روی شرکت ها فراغت می دهد. بااین حال، ماسک های جراحی اساسا چهارگوش هستند و بوسیله سادگی می توان آن ها را تولید کرد. دوانگ می گوید شرکت ها می توانند مسئله عقب انداختن تولید ماسک های جراحی را ۳۰۰ طبق سریع تر از ماسک های N95 ایفا دهند. در ماسک های جراحی، کمتر از الیاف قالب دار استفاده می شود. موافق شنیده ها، درون دوران دنیاگیری کروناویروس شرکت ها با کمبود قطعی مواد نخستین ی قالب دار مواجه شده اند. ازآنجاکه ماسک های N95 بیشترین میزان حافظت را دربرابر ابتلا بوسیله ویروس نمایش می دهند، نمونه تقاضا برای ماسک های جراحی بوسیله قطع ی ماسک های N95 چشمگیر نبوده است.

تعدادی از کارکنان همانند بسیاری از دندان پزشکان که خطر ابتلا به ویروس کرونا برای آن ها تا وزن محسوسی بسیار است، از مدتی پیش روند مصرف از ماسک های جراحی اصلاح شده با پروژه ی Fix The Mask را آغاز کرده اند. پسمن و دوانگ به لطافت با چند شرکت تولیدکننده ی ماسک های بهداشتی بااطلاع بحث شده اند تا بتوانند پوشش لاستیکی ویژه موجودی را در مقیاسی بزرگ تر به جنین ی تولید برسانند. این دو امیدوارند پوشش های لاستیکی تولیدشده ی آن ها زودتر دردسترس فروشندگان مغازه ها و دیگر افرادی صبر گیرند که تو خطر ابتلا بوسیله کروناویروس هستند و درنهایت به دست همه ی مردم برسند. مقاله های مرتبط:همه گیری ویروس کرونا درون ایران از نگاه آمار و ارقامواکسن کرونا؛ هرآنچه باید درباره تلاش جهانی بخاطر مقابله با کووید ۱۹ بدانیدپس از طریق به مصرف از ماسک، با پوشیدن محافظ رخ نیز بر خواهیم آمد؟معمای ابرناقل ها؛ چرا فداکار بیماران کووید ۱۹ بیش از بقیه ویروس را احاله می دهند؟

در دید داشته باشید ازطریق پوشش لاستیکی تاسیس پسمن و دوانگ می توان کارکرد ماسک های پارچه ای را نیز بهبود قسط. بررسی ای جدید نشان می دهد ترکیبی از برخی پارچه های خاص می تواند ذرات هوا را به خوبی ماسک های N95 فیلتر کند؛ بااین حال استفاده از این پارچه ها در ماسک های دست ساز معمولا مشکل است. اعضای تیم پروژه ی Fix The Mask می گویند قصد دارند سرانجام ماسک های جراحی توافق شده را به دیگر نقاط جهان همچنین بفرستند.

دوانگ تو این باره می گوید: مرام بلندمدت ما این است بتوانیم کار کننده کنیم همه ی مردم ماسک رخساره داشته باشند. همچنین، بوسیله این فکر می کنیم چگونه می توان ماسک های یادشده را برای ملت های کمینه درآمد اندوه دردسترس فراغت داد؟ با رهبران مملکت ی بهداشت در مناطق کم درآمد فعالانه همکاری کرده ایم تا بفهمیم چگونه می توانیم روند پیش برد پروژه ی جدیدمان را تسریع کنیم».



شما کاربران زومیت چه دیدگاهی داخل این زمینه دارید؟ جدیدترین مقاله های علمی و اطلاعیه ها و هرآنچه باید از دنیاگیری جدید بدانید، در صفحه ی ویروس کرونا در زومیت وارسی کنید.بیشتر بخوانید:همگی گیری ویروس کرونا درون ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۷ خرداد ۹۹]پس از قانون به مصرف از ماسک، با پوشاندن محافظ قیافه همچنین به خشکی امدن خواهیم آمد؟تعطیلی مدارس تو بلندمدت چه تأثیری بر کودکان می گذارد؟استفاده از هدست مایکروسافت هولولنز برای کاهش تماس پزشک با بیماران مشغول بوسیله ویروس کروناافزایش استعمال از اپلیکیشن های سلامت فصیح تو دوران شیوع کرونا
  • ۹۹/۰۳/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی