خانه لوکس مبله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ورزش های محلی که ساختاری متناسب با روحیه، ظرفیت، بافتن تاریخی و زیستی هر منطقه دارد، می تواند به نشانی مسیری برای بازیابی فرهنگ بومی استان مورد استعمال استراحت گرفته و تو مصونیت اندام و روان اهل مناطق مختلف در قالب فعالیت های تفریحی و ورزشی به ویژه در ایام بلای ناگهانی کرونا نقش مهمی ایفا کند. آشنایی با ورزش ها و سرگرمی های محلی استان مازندران

همچنین درون بازی های محلی که بیشتر به قیافه گروه جمعی ایفا می شود مسائل تربیتی و کود فرهنگی خاصی نهفته شده که علاوه پهلو پرکردن اوقات استراحت انسان داخل تربیت افراد اجتماع تاثیرگذار است.

محمدرضا بحرگرد مرتب افزود: از این تعداد ورزش های مردمان محلی درون مازندران، ۲۰ بازی براساس قوانین و مقررات یکپارچه در ملک بوسیله صورت محک برگزار می شود.

وی امتداد رحم: کشتی لوچو، لوح کشی، طناب کشی، هفت سنگ، چولنگ، درنا بازی، خروس جنگی، گردو بازی و یه قل دوقل از مهمترین این بازی ها به شمار می روند که تو استان طرفداران زیادی دارد و مازندران تو مسابقات کشوری و حتی جهانی در این بازی ها دارای عنوان است.

وی بوسیله قدمت ۳ هزار ساله کشتی لوچو مازندران رمز کرد و تصریح کرد: کشتی آزاد مازندران مدیون کشتی لوچو است اما با وجود داشتن این سابقه و تصرف نشانی های مختلف همچون دومی جهان تو جمهوری قرقیزستان درون سال گذشته فاقد راسته اختصاصی لوچو است.

برگزاری ابتدایی دوره مسابقات بین المللی کشتی لوچو

رئیس هیات ورزش های روستایی و ورزش های بومی محلی مازندران از برگزاری نخستین دوره مسابقات کشتی لوچو در دهه فجر امسال خبر قسط و گفت: با توجه به پروگرام ریزی اجرا شده و حمایت استاندار و اداره کل ورزش و جوانان مازندران در صورت فراهم بودن وضعیت بوسیله شمارش بیماری کرونا این مسابقات در مازندران برگزار خواهد شد.

وی نیز از فعالیت بیش از ۲۵ هزار ورزشکار اداره یافته در این هیات شناسایی رحم و گفت: از این تعداد ۶۰ درصد آقایان و بقیه بانوان هستند.

بحرگرد نیکو با رمز به فعالیت هیات های ورزشی در تمامی شهرستان های استان تصریح کرد: تو حال مجهز ۲۰۰ داور آقا و خانم درون رشته های مختلف بازی های بومی محلی استان فعالیت دارند.

وی بر ضرورت حمایت از ورزش های روستایی تاکید کرد و خواستار صدور بوسیله موقع کارت بیمه ورزشی تو روزهای ابتدا سال بخاطر ورزشکاران خوش نشین شد.

رئیس هیات بازی های خوش نشین و بازی های اهل محلی مازندران امتداد داد: کارت بیمه ورزشکاران روستایی به بها ۱۰ هزار تومان صادر می شود ولی به برهان تاخیر داخل صدور آن، ورزشکاران روستایی برای شرکت داخل مسابقات مجبور به قبض کارت بیمه ورزشی شهری به سکه ۱۵ هزاره تومان هستند.

یکهزار و ۲۰۰ بازی بومی، محلی از اقوام مختلف ایران زمین شناسایی و ثبت شده از یکسره عمو زنجیرباف، قایم باشک، کلاغ پر، گل خواه پوچ، لی لی، هفت سنگ، وسطی و ده ها بازی دیگر که هر یک نامدار آشنا و سرشار از خاطرات فراموش ناشدنی برای تبار های متنوع که می تواند فرصتی بی همانند برای خلق نشاط داخل خانواده و اجتماع فراهم درنگ.

مازندران ۲۳ شهرستان، ۵۶ قصبه بزرگ و کوچک و بیش از سه هزار ولایت دارد.
  • ۹۹/۰۲/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی