خانه لوکس مبله

اینتلنیز شبیه بسیاری از شرکت های مشابه، گزارش های مربوط بوسیله عملکرد مالی خود را در دوره های زمانی سه ماهه و به شکل منظم منتشر می کند. سال مالی اینتل شباهت فراوانی بوسیله سال تقویمی دارد؛ به گونه ای که یک چهارم سوم یا چارک سوم آن از ژوییه یا ژوئیه آغاز می شود و داخل سپتامبر عاقبت می یابد. به همین دلیل، در شرایطی که تا انتها سال ۲۰۱۹ فقط دو ماه همیشگی مانده است، پاشیدن گزارش چارک سوم سال مالی ۲۰۱۹ اینتل را شاهد هستیم؛ گزارشی که شاید بتوان آن را تأییدی بر محضر محافظه کارانه ی این شرکت در راسته کامپیوتر دانست.مقاله های مرتبط:هرآنچه باید درباره حافظه Optane اینتل بدانیدسیستم های خنک کننده مرجع اینتل و AMD؛ کدام بهتر است؟مایکروسافت گزارش مالی سه ماه نخست ۲۰۲۰ را منتشر کرد: فتح اکثر قله ها

بااین همه، اینتل توانسته است در حوالی ی مالی مذکور عملکرد مثبتی از خود به نمایش بگذارد و رکوردهایی تو برخی بنیان ها ثبت نرم. به عنوان مثال، میزان درآمد اینتل در چارک سوم سال مالی ۲۰۱۹ بیشترین درآمدی است که این شریک شدن توانسته داخل طول دوران فعالیتش کسب یواش. این درآمد ۱۹/۲ میلیارد دلار است که با درآمد اینتل در همین بازه ی زمانی در سال گذشته تفاوت چندانی ندارد. با این حال، شاخص های مالی حدود ۰/۱۴ درصد نمو را تو میزان درآمد اینتل درمقایسه با چارک سوم سال قبل مدال می دهد.

با وجود رشد کمتر درآمد اینتل درمقایسه با بازه ی زمانی مشابه درون سال گذشته، حاشیه منفعت ناخالص این مشارکت کاهش یافته است؛ به گونه ای که رقم آن از ۶۴/۵ درصد تو سپتامبر گذشته بوسیله ۵۸/۹ درصد در سپتامبر امسال رسیده است. این رقم نیز پیاده شدن کاهش ۰/۹ درصدی حاشیه منفعت درمقایسه با چارک دوم سال مالی جاری دلالت می کند.



باوجوداین، درآمد عملیاتی اینتل در چارک سوم سال مالی جاری درمقایسه با چارک دوم آن افزایش یافته و از ۴/۶ به ۶/۴ میلیارد دلار رسیده است. البته درآمد عملیاتی اینتل در چارک سوم امسال درمقایسه با بازه ی زمانی مانند در سال گذشته که ۷.۳ میلیارد دلار بود، ۱۲ درصد کاهش علامت می دهد. علاوه برآن، درآمد خالص اینتل همچنین درمقایسه با بازه ی زمانی مشابه در سال گذشته، ۶ درصد کاهش یافته و از ۶/۴ به ۶ میلیارد دلار روان است. مجموع آمار و ارقام مذکور درآمد اینتل بوسیله ازای هر سهم این شرکت را ۱/۳۵ دلار گلچین می درنگ که کاهشی حدود ۲ درصد درمقایسه با سال گذشته را مدال می دهد. مسلما سهام داران این شرکت رجحان می دادند وضعیت درست معکوس باشد.  

اینتل اکنون مدتی است فعالیت های تجاری خود را به دو حصه جداگانه تقسیم کرده است؛ بخش هایی که به عنوان دسته شناخته می شوند و به نظام گروه محاسبات جایگاه پردازش (Client Computing Group) و گروه مرکز داده (Data Center Group) نام دارند. فعالیت های گروه محاسبات جایگاه پردازش به نعوظ عمده تولید قطعات سخت افزاری مربوط به کامپیوتر مانند پردازنده را دربر می گیرد و سایر فعالیت های تجاری اینتل غصه در قالب قسمت قسمت کردن مرکز داده درود می شود.

با بود فترت محسوسی که در چند سال اخیر بازار کامپیوتر با آن دست به یخه بوده است، فروش قطعات شیرهدار افزاری مانند پردازنده همچنان بوسیله نشانی نسب اصلی کسب درآمد اینتل شناخته می شود. این منبع درآمد در چارک سوم سال مالی ۲۰۱۹ هنوز شایان اتکا به نظر می رسد؛ با این حال، حاشیه ی سود آن بوسیله میزان درخورتوجهی کاهش یافته است. در این گرداگرد ی مالی، با توجه بوسیله شاخص سال بوسیله سال، کاهش ۵ درصدی درآمد دسته محاسبات جایگاه پردازش اینتل را شاهد هستیم. درآمد این قسمت قسمت کردن در چارک سوم سال مالی سیال ۹/۷ میلیارد دلار بوده است که درمقایسه با چارک دوم امسال افزایش ۱۰ درصدی و درمقایسه با چارک سوم سال مالی قبل کاهش ۵ درصدی را مدال می دهد. البته اینتل معتقد است این کاهش ۵ درصدی رقم چندان چشمگیری براساس معیار سال به سال نیست و محصولات پرهزینه ی این همدستی در بخش تجاری می تواند آن را جبران بطی ء و پوشش دهد.

 

جزء مرکز داده ی اینتل تو سال های اخیر عملکرد موفقی ازنظر مالی داشته و نمو فراوانی امتحان کرده است. این در حالی است که بخش متمرکز بر بازار کامپیوتر با وجود کسب درآمد چشمگیر، مدتی است که ازنظر رشد روندی نزولی طی می کند. قسمت قسمت کردن مرکز داده ی اینتل هسته ی اصلی بسرنوشت شوم دچار کردن مرکز داده ی این مشارکت را تشکیل می دهد. این قسمت قسمت کردن داخل دوره ی مالی اخیر درآمد ۶/۴ میلیارد دلار را تجربه کرده است که درمقایسه با چارک دوم امسال رشد ۲۸ درصدی و درمقایسه با چارک ثالث سال قبل ۴ درصدی را نشان می دهد.

درآمد کلی مدخل مرکز داده ی اینتل در چارک سومین سال مالی سیال ۹/۵ میلیارد دلار بوده که کاملا به درآمد گروه محاسبات ایستگاه پردازش یا همان مقدر شدن متمرکز بر میدان کامپیوتر نزدیک است. این درآمد حدود ۶ درصد رشد را درمقایسه با سال گذشته نشان می دهد. بخش مرکز داده ی اینتل علاوه پهلو گروه مرکز داده، پاره های دیگری را هم دربر می گیرد که تقریبا کامل آن ها در طول یک سال اخیر رشد درخورملاحظه ای در تصرف درآمد تجربه کرده اند. بوسیله نشانی مثال، بخش Mobileye که فعالیت های آن بر ترقی ی فناوری های کمکی رانندگی تمرکز دارد، درآمد ۲۲۹ میلیون دلار را داخل سه ماهه ی سوم سال مالی ۲۰۱۹ کسب کرده است. این درآمد درمقایسه با پیرامون ی زمانی مشابه در سال قبل ۲۰ درصد و درمقایسه با چارک دوم امسال ۱۴ درصد نمو را نشان می دهد.

پس از بخش یادشده، بخش حافظه غیرفرار اینتل قرار دارد که با ثبت درآمد ۱/۳ میلیارد دلار، درمقایسه با سال قبل رشد ۱۹ درصدی و درمقایسه با چارک دوم امسال ۳۸ درصدی را مدال می دهد. جزء اینترنت اشیاء تیمار توانسته است در چارک سوم سال مالی جاری یک میلیارد دلار درآمد کسب و درمقایسه با چارک دوم امسال و چارک ثالث سال گذشته به ترتیب ۱ و ۹ درصد رشد درنگ.

                

شاید تنها زیرشاخه ی پاره مرکز داده ی اینتل که رکورد چندان مناسبی تو گرداگرد ی مالی اخیر ثبت نکرده، بخش Programable Solutions باشد؛ بخشی که نخستین عضو ۱۰ نانومتری از خانواده ی Agilex FPGA را داخل همین دوره ی مالی نمایش کرد. با حیات نشکستن رکورد مالی، این پاره فیروز شد درآمد ۵۰۷ میلیون دلاری را ثبت و درمقایسه با سال گذشته ۲ درصد و درمقایسه با چارک قبل ۳/۷ درصد نمو کند.

درمجموع، بسرنوشت شوم دچار کردن مرکز داده ی اینتل رشد درآمدی بیشتری درمقایسه با حصه متمرکز بر راسته کامپیوتر مدال می دهد. شاید بتوان قسمتی از ناکامی بخش کامپیوتر اینتل داخل افزودن رشد درآمد را به محافظه کار کننده این همدستی برای اخبار بازنشستگی رسمی سری پردازنده ی ۱۴ نانومتری مربوط دانست. اکنون مدت ها است که اینتل بخاطر این کار زمینه چینی می کند؛ ولی از ادا خبری ازاله. البته تو حال حاضر، اینتل بسیار از ۳۰ افزار مبتنی بر پردازنده ی ۱۰ نانومتری و پلتفرم آیس لیک را ارائه کرده است؛ موضوعی که می تواند به معنی پایان فقره نسل پردازنده ی ۱۴ نانومتری این شرکت باشد.

جالب است اینتل محافظه کار کننده خود بخاطر میدان دادن به پردازنده های ۱۰ نانومتری را قبول ندارد و معتقد است بازدهی نسل ۱۰ نانومتری پردازنده هایش در این مرحله از دوچرخه ی عمرشان، از انتظارها و تخمین های نخستین کارشناسان این شرکت بیشتر بوده است. فارغ از اینکه چنین ادعایی بیشتر نوعی تسلیت است یا حقیقت، شواهد نشان می دهد اینتل قصد دارد به چرخه ی مد دو تا دو و نیم سال فعالیت مفید محصولات خود بازگردد؛ هدفی که در ارائه ی نسل جدید پردازنده های گرافیکی ۷ نانومتری این باهم اتحاد کردن مدنظر قرار خواهد گرفت. این محصولات راحتی است تو سال ۲۰۲۱ واقف حرکت دورانی ی تولید شود.  

بوسیله هر حال، شاید بتوان عملکرد اقتصادی محصولات مبتنی بر پردازنده ی ۱۰ نانومتری اینتل را تو گزارش چارک چهارم این شرکت داخل سال مالی ۲۰۱۹ مشاهده کرد. مدیران اینتل برای دوروبر ی سه ماهه ی بعد درآمد کلی ۱۹/۲ میلیارد دلاری و ۱/۲۸ دلار به ازای هر تسهیم را پیش دماغ کرده اند. باید رویت چقدر این برآورد به حقیقت تبدیل می شود.

شما درباره ی آمار درآمدی اینتل داخل سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۹ چه روحی می کنید؟ دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران زومیت درون میان بگذارید.بیشتر بخوانید:مایکروسافت گزارش مالی سه گانه ماه نخست 2020 را منتشر کرد: فتح اکثر قله هاپردازنده قبیله دهمی Core i5 اینتل با ۶ هسته و ۱۲ ترد رؤیت شدTSMC گزارش مالی سه گانه ماهه سومین ۲۰۱۹ را منتشر کردکارت های گرافیک Xe اینتل اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی بوسیله بازار عرضه می شوندآمار تعداد سپرده های پستی جهان تحرک دهنده است
  • ۹۸/۰۸/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی