خانه لوکس مبله

گپ کردن درباره مسائل مالی، برای بی نهایت از ما ابکی و بغرنج است. این وضعیت طبیعی بخاطر همه افراد وجود دارد و موضوع عجیبی به احصائیه نمی آید. توجه به مسائل مالی وقتی به زندگی مشترک درون بین زوجین مربوط می شود، جلال بیشتری مشخص می درنگ. اگر تا به حال از صحبت کردن با همسرتان درباره مسائل مالی غلت می رفته اید، خواه اگر از گفتن دیدگاه های مالی خود بوسیله شریک شدن زندگی تان خجالت می کشیده اید، زمان حال دیگر زمان آن فرا رسا است که بخاطر فاتحه یک بحث صادقانه و قطعی درباره تفکرات و شرایط مالی و اقتصادی آماده شوید.

حتما بخوانید:مدیریت هزینه های یومیه با ۴ گامی که جیب تان را پر پول نگه می داردمدیریت مالی خانواده؛ چگونه پول هایمان را با حساب و تاریخچه نفقه کنیم؟چرا مردان و زنان تصمیمات اقتصادی متفاوتی می گیرند؟

با نزدیک شدن به روزهای تابستان، شاهد تعداد یدکی از جوانانی هستیم که غرض می گیرند زندگی مشترک خود را ابتدا کنند. آغاز زندگی مشترک، معمولا همراه با خاطرات و لحظات دلگشا و بوسیله دور از نگرانی های مختلف است. اما نباید فراموش کنیم، که برای همیشگی ماندن این لحظات دلگشا در ادامه راه، نیاز بوسیله یادگیری مهارت های عمر زناشویی داریم.



یکی از احاطه های مهمی که درون شروع عمر مشترک باید به آن توجه کنیم، مهارت مصاحبت کردن درباره مسائل مالی و اقتصادی است. شاید اغلب ما درون ابتدای زندگی مشترک، این تصور را داشته باشیم، که با شریک عمر مان نباید درباره مسائل مالی صحبتی کنیم و اگر درباره پول بحث کنیم، جلوه بدشکلی دارد. ولی جالب است بدانید که عمر زوج های زیادی در دنیا، به خاطر همین موضوع به واضح سهل متلاشی شده است.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که درون زندگی مشترک بین دو فرد بود دارد، توجه و غرض گیری درباره مسائل مالی است. به نصیحت زوج درمانان و روانشناسان، هر دو فردی، پیش از نکاح و باور کردن مسئولیت عمر مشترک، باید درباره پول و مسائل اقتصادی با یکدیگر صحبت کنند و با توافق هم، قوانین مالی مشخصی برای عمر گیرایی تدوین کنند. چرا باید درباره پول با همسرمان صحبت کنیم؟



مشکلات مربوط به مسائل مالی داخل بین زوجین، معمولا آثار برنگ خون عمیقی روی روابط آن ها می گذارد. به همین دلیل، نپرداختن به آن و مشخص نکردن جنبه های مختلف آن تو رابطه بین دو فرد، می تواند آسیب سریع العمل باشد.

بخاطر آنکه در آینده با بحث های ادامه دار و بی پایانی درباره پول و نحوه خرج کردن آن مواجه نشوید، بهتر است هر چه سریع تر با همسرتان درباره این موضوعات به حاصل ای مشهود برسید.

گری کوییک، رییس مرکز برنامه ریزی های مالی و مدیریت دارای فرانسیس کلارک درباره این موضوع می گوید: «گپ درباره مسائل مالی و پول با همسر، خیر تنها موضوع نابه هنجاری نیست، بلکه بسیار عاقلانه، آینده نگرانه و منطقی است. باور کنید، بخاطر بحث درباره موضوع پول هیچ نگرانی و ترسی حیات ندارد.» چگونه سر بحث درباره پول را با همسرمان باز کنیم؟



گری کوییک ادامه می دهد: «برای شروع صحبت درباره مسائل مالی، بهتر است با صحبت کردن درباره آرزوها و برنامه های خویشتن مقدمه کنید. از همسرتان درباره بلندپروازی ها و آرزوهایی که دارد بپرسید و با یکدیگر واقعیت های زندگی تان را تجسس کنید.

درباره پرداخت صورت احصائیه ها، دسترسی های مالی خانوادگی، هزینه های ماهانه و سایر موارد مهم اینچنینی گپ کنید. اگر وامی اندوهناک اید، حتما وضعیت تان را درباره چگونگی بازپرداخت آن به طور واضح و بدون رودربایستی بررسی کنید تا به توافق برسید.»

داخل واقع، بزرگ ترین مشکل زیتون ها برای مصاحبت کردن درباره پول، آن است که فکر می کنند، این صحبت ها می تواند طرف برابر گیرایی را ناراحت و عصبانی نرم. براساس تحقیقات صورت گرفته توسط بانک بریتانیایی لویدز، ۳۶ درصد از انسان هنگام گپ کردن درباره مباحث مالی احساس نگرانی می کنند.

براساس یافته های این تحقیق، ۲۹ درصد از افراد، خجالت می کشند که درباره پول و امور مالی با دیگران گفتگو کنند و ۱۸ درصد از مردم ها نیز، برای بیان وضعیت مالی شخصی خود احساس انفعال دارند. با توجه به آمار این تحقیق، این احساس حیا و خجالت برای گپ درباره پول و مسائل مالی درون افراد عرشه ۴۵ سال بسیار شدیدتر است. بهترین و مفت ترین زمان بخاطر صحبت درباره پول با همسرمان چه دم است؟



قطعا شروع گفتگو درباره مسائل مالی تو ابتدای ازدواج، می تواند بسیار بغرنج باشد. کلیر پورتر، یکی از وکلا و مشاورین تیم حقوقی دنیلز SAS درباره این موضوع می گوید: «ابتدای ازدواج و رفتن در والا یک سقف، بهترین زمان بخاطر شروع گفتگوهای جدی درباره پول با همسرتان است.»

پورتر تشریح می دهد: «درباره غرض گیری های بنیادی خود متشابه خرید شریکی خانه، ستاندن وام ازدواج یا مسکن، دریافت اعتبارات مالی و پذیرفتن مسئولیت بدهی های مربوط بوسیله عمر مشترک خود، در همان روزهای مطلع گپ کنید. پیش از آنکه ابتدایی سررسید پرداخت داد وامی که گرفته اید، فرا برسد و مسبوق شوید که حساب مشترک تان تهی شده است، باید برنامه ریزی مالی خود را مشخص کنید.»

فراموش نکنید، که افراد متنوع قوم در دوره شما، نظرات مختلف و متفاوتی درباره مسائل مالی دارند. هر چند که کیاست کردن با آن ها در این مورد، می تواند مفید باشد، اما شرایط امروز آن ها با وضعیت شما متفاوت است. بنابراین بهتر است، دشواری مناظره درباره پول با همسرتان را، شخصا برعهده بگیرید و به هیچ نشانی اذن دخالت سایر افراد خانواده ها را در مورد مسائل مالی زندگی دونفره تان ندهید. در مورد چه مواردی باید با همسرتان به توافق برسید؟



زیتون های جوان باید درباره قبول کردن مسئولیت های اقتصادی با یکدیگر به تفاهم برسند. مصاحبت درباره اینکه چه کسی مسئولیت پرداخت اقساط قرضه را دارد، چه کسی باید بخاطر تعمیرات شوهردار پول پس انداز کند، مخارج ماهانه خانه برعهده کیست، چه کسی باید اجاره بهای ماهانه را پرداخت کند و هزینه های مربوط به خودرو را چه کسی باید پرداخت کند، بیش بزرگی دارد.

چنانچه از ابتدا بخواهید هزینه ها را به صورت مدیریت شده و جداگانه برعهده نگیرید، بهتر است یک احصائیه مشترک باز کنید و ماهانه مبلغ مشخصی را به آن احصائیه واریز کنید. البته باید برای این حساب یک دستور کار علنی و قوانینی واضح تدوین کنید تا داخل طول عمر بوسیله خیال کاستی موجودی غافلگیر نشوید. چگونه از بروز ناراحتی، خلال بحث درباره مسائل مالی جلوگیری کنیم؟



معمولا تو بحث هایی که زوجین بر ضابطه مسائل مالی دارند، احساسات نقش پررنگی اجرا می کنند. در برنامه ریزی های مالی زوج ها، اغلب یکی از طرفین، مسئولیت بالاتری را برای پرداخت بدهی ها برعهده می گیرد و همین موضوع باعث این احساس می شود، که او تصمیم گیرنده است.

به گفته پیتر سدینگتون، یکی از مشاوران مالی بانک بریتانیایی لویدز؛ هنگام صحبت درباره مسائل مالی، باید بی طرفی و آرامش خود را حفظ کنیم و همان قدری که بوسیله خودمان حق می دهیم، برای حق و حقوق طرف طبق هم احترام قائل باشیم.

زوجین نباید در بحث های مالی خود از عبارت های انتقادی و توهین آمیز مصرف کنند و بی همتا طبق را بیرون از تیم مالی خودشان ببینند. آم ها باید با سازش یکدیگر، بوسیله مولود ای جلوه گر و کاربردی دست بی پرده کنند.

مصاحبت صادقانه درباره مسائل مالی در بین زوجین، می تواند گام مثبتی داخل جهت ساختن ارتباط ای بهتر و صمیمانه خیس باشد. ولی بخاطر آنکه خراج مذاکره ها به ناکامی منجر نشود، بهتر است محاکمه صحیحی را پیش بگیرید. مناقشه های مالی با همسرمان را با چه سیاستی پیش ببریم؟



بخاطر شروع مصاحبت درباره مسائل مالی با همسرتان، هر دوی شما، ابتدا باید فهرستی از قرضه ها و درآمدهای خویشتن تهیه کنید. بعد هر یک از شما، درباره آرزوهای آینده خویشتن و چیزهایی که دوست دارید داخل عمر به دست آورید، گفتگو کنید. بوسیله این نظام در موقعیتی مقابل و صمیمانه قرار می گیرید.

پس از این کار، درباره شرایط مالی فعلی و واقعیت عمر تان حرف بزنید. از نگرانی های تان درباره پول و وضعیت عمر بگویید و حرف های شریک زندگی تان را نیز در این باره خوب گوش دهید.

بعد پیشنهاد دهید، که برای خلق یک موضع ممتاز و قدرتمند مالی در آینده ای خیر چندان دور، با یکدیگر پروگرام ریزی کنید. در همه برنامه هایی که می چینید، انعطاف پذیری را حفظ کنید و یک برنامه جایگزین داشته باشید. بوسیله این نظم تو صورت ابراز مشکل یا شرایطی ناگهانی مانند بروز یک بیماری، دعوت شدن به یک رسوم اساسی و سایر موارد مشابهی که برای تان هزینه های جدیدی ایجاد می کند، می توانید جلوی بحث های احتمالی را بگیرید. درون پروگرام ریزی های مالی خود، قوانین را فراموش نکنید



برای آنکه تو زندگی مشترک خود از نظر مالی به شاق نخورید، بهتر است، از ابتدا با راهکارهای قانونی همه چیز را پیش ببرید. از همیشه گفته اند: «امر از درست کاری عیب نمی یواش» این یعنی، چنانچه در فاتحه قرار است دارایی مشترکی بین شما و همسرتان حیات داشته باشد، حتما ثبت های قانونی را انجام دهید و به گفتگوی شفاهی اکتفا نکنید.

شرایط زندگی نرم شدن های یدکی دارد و انسان همچنین داخل شرایط مختلف، با واکنش های و حالت های فکری مختلفی مواجه می شود. بنابراین بهتر است حتی با شریک زندگی خود نیز، همه مسائل مربوط به امور مالی و اقتصادی را به عارض قانونی ثبت کنید.

کثرت از زوجین، تصور می کنند که رسیدگی قانونی به قراردادهای مالی، تنها برای افراد بسیار دارا جلال دارد. اما جالب است بدانید، که با تفحص و ثبت قانونی تصمیمات و قراردادهای مالی خود و همسرتان، در آینده از بروز بسیاری مشکلات غیرقابل پیش بینی جلوگیری خواهید کرد.



معمولا همان ناموس که صحبت کردن درباره مرگ بخاطر انسان ها مشکل است، صحبت کردن درباره امور مالی نیز شرایطی رقیق و تاب فرسا برای افراد ایجاد می کند. اما زوج ها باید همیشه این موضوع را درون پس زمینه حافظه خود داشته باشند، که راحتی است سالیان درازی در کنار یکدیگر زندگی کنند و از منافع مشترک بهره ببرند. بنابراین از ابتدا، بهتر است درباره دارایی ها، اموال، درآمدها و تا اینکه حقوق بازنشستگی شان با یکدیگر مصاحبت کنند.

هر چند که مناقشه و گفتگو درباره پول در بین زوجین، یک تابو درون تمام گیتی به حساب می آید و برای بسیاری از افراد، ناراحت کننده است، ولی صحبت نکردن درباره آن می تواند انقلابی نمدار و سراسیمه کننده خیس باشد. پس اگر می خواهید، داخل آینده شاهد عمر مالی موفقیت آمیزتری بین خود و همسرتان باشید، بهتر است درباره همگی جزئیاتی که باید برای شان پول خرج کنید، با یکدیگر به اصلاح برسید. از مخارج بزرگ و رادیکال زندگی فاتحه کنید و صحبت های خود را تا رفتن بوسیله تعطیلات، مخارج آینده فرزندان، شمار کردن خرج شام بیرون از خانه و نحوه خرج کردن حقوق بازنشستگی خویشتن ادامه دهید. در ادامه بخوانید: ۶ اختلاف رایج زوج ها در مسائل مالی و سیاق حل آنها

کتاب الکترونیکی

مقدار نسخه انگلیسی تو سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد ورق ۲۴۷ سال گستردن ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی دلبستگی



اگر می خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا حتی خودتان را در وابستگی هوشیار شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده تاریخ الکترونیکی
  • ۹۸/۰۳/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی